Rok 2018 - zgodnie z art. 30 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym

ZARZĄDZENIE NR 0050.10.2018 BURMISTRZA MIASTA I GMINY GRYFINO z dnia 22 stycznia 2018 r. w sprawie ustalenia minimalnych miesięcznych stawek czynszu za dzierżawę gruntu i powierzchni reklamowych oraz minimalnych stawek czynszu najmu za lokale i budynki użytkowe, stanowiące własność Gminy Gryfino

ZARZĄDZENIE NR 0050.10.2018
BURMISTRZA MIASTA I GMINY GRYFINO
z dnia 22 stycznia 2018 r.

w sprawie ustalenia minimalnych miesięcznych stawek czynszu za dzierżawę gruntu i powierzchni reklamowych oraz minimalnych stawek czynszu najmu za lokale i budynki użytkowe, stanowiące własność Gminy Gryfino.

Na podstawie art. 30 ust. 2 pkt 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2017 r. poz. 1875, poz. 2232) art. 25 ust.1 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2018 r. poz. 121,) - zarządzam, co następuje:

§ 1. 1. Ustala się:

  1. minimalne stawki czynszu netto za dzierżawę 1 m2 gruntów, użytkowanych na cele nierolne oraz pod powierzchnie reklamowe, w wysokościach określonych w załączniku Nr 1 do niniejszego zarządzenia. Podatek od towarów i usług nalicza się oddzielnie, zgodnie z obowiązującymi przepisami.

  2. minimalne stawki czynszu netto za dzierżawę gruntów użytkowanych na cele rolne oraz wykorzystywanych do produkcji rolniczej, w wysokościach określonych w załączniku Nr 2 do niniejszego zarządzenia.

  3. minimalne stawki czynszu netto za powierzchnie reklamowe na terenie Centrum Wodnego „Laguna” w Gryfinie, w wysokościach określonych w załączniku Nr 3 do niniejszego zarządzenia. Podatek od towarów i usług nalicza się oddzielnie, zgodnie z obowiązującymi przepisami.

  4. minimalne stawki czynszu netto za najem 1 m2 powierzchni lokali i budynków użytkowych, w wysokościach określonych w załączniku Nr 4 do niniejszego zarządzenia. Podatek od towarów i usług nalicza się oddzielnie, zgodnie z obowiązującymi przepisami.

  5. stawkę czynszu za najem 1 m2 powierzchni lokalu użytkowego lub budynku użytkowego, do czasu adaptacji pomieszczeń na cele związane z działalnością gospodarczą, ale nie dłużej niż na okres 6 miesięcy od dnia zawarcia umowy najmu – jak na cele składowe zgodnie z załącznikiem Nr 4 do niniejszego zarządzenia.

  6. podział miasta i gminy Gryfino na strefy, w celu ustalenia czynszu za najem lokali i budynków użytkowych, zgodnie z załącznikiem Nr 5 do niniejszego zarządzenia.

§ 2. W przypadku wydzierżawienia gruntów na inne cele niż wymienione w załącznikach Nr 1 i 2, do niniejszego zarządzenia, ustala się stawkę czynszu w drodze rokowań.

§ 3. 1. Ustalone stawki czynszu, podlegać będą corocznej waloryzacji o średnioroczny wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych za rok poprzedni, ogłaszany przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego.

  1. W przypadku braku wzrostu wskaźnika określonego w ust. 1, ustalone stawki czynszu pozostają na dotychczas określonym poziomie.

§ 4. 1. Za nieruchomości wydzierżawiane na ogrody i ogrody przydomowe, uważa się nieruchomości o powierzchni dzierżawnej do 500 m2, a roczna opłata z tytułu dzierżawy ogrodu, nie może być niższa niż 32,00 zł netto.

  1. W przypadku gdy powierzchnia dzierżawionego gruntu przekracza 500 m2, czynsz będzie ustalany jak za ogród, powyżej tej powierzchni - jak na cele rolne i wysokość rocznego czynszu w tej części nie może być niższa niż 32 złote netto.

  2. W przypadku gruntów bez sklasyfikowanego użytku rolnego, wydzierżawianych na ogrody i ogrody przydomowe – do ustalenia czynszu za ich dzierżawę stosuje się przelicznik jak dla klasy VI użytku zielonego.

  3. Powierzchnię dzierżawionego gruntu zaokrągla się w górę do pełnego metra.

§ 5. 1. Za nieruchomości wydzierżawiane na cele rolne, uważa się nieruchomości o powierzchni dzierżawnej powyżej 500 m2.

  1. Roczna opłata z tytułu dzierżawy gruntu na cele rolne nie może być niższa niż 32,00 zł.

  2. Powierzchnię dzierżawionego gruntu zaokrągla się w górę do pełnego metra.

  3. Nie ustala się czynszu od gruntów zadrzewionych i zakrzewionych oraz sklasyfikowanymi jako nieużytki.

§ 6. W lokalach lub pomieszczeniach położonych na poziomie podziemnej kondygnacji budynku lub pozbawionych naturalnego oświetlenia, stawki czynszu wymienione w załączniku Nr 4 do niniejszego zarządzenia, obniża się o 20%.

§ 7. Dopuszcza się możliwość stosowania zwolnień z czynszu lub ulg, w stosunku do stowarzyszeń, organizacji społecznych z wyłączeniem partii politycznych, oraz jednostek użyteczności publicznej, wykorzystujących nieruchomości gminne na cele statutowe niezwiązane z prowadzeniem działalności zarobkowej, z uwzględnieniem zasad, sposobu i trybu udzielania ulg w spłatach należności pieniężnych, mających charakter cywilnoprawny, przypadających Gminie Gryfino i jej jednostkom podległym oraz warunków dopuszczalności pomocy publicznej.

§ 8. W przypadku nieopuszczenia nieruchomości po wygaśnięciu lub rozwiązaniu umowy, a także z tytułu bezumownego zajmowana nieruchomości, licząc od dnia powzięcia informacji o bezumownym korzystaniu, naliczana będzie oplata z zastosowaniem stawki czynszu obowiązującego w ostatnim miesiącu trwania umowy lub przewidzianego dla danej funkcji w niniejszym zarządzeniu.

§ 9.1. Tracą moc zarządzenia:

  1. Nr 0050.128.2012 Burmistrza Miasta i Gminy Gryfino z dnia 12 grudnia 2012 r. w sprawie ustalenia minimalnych stawek czynszu za dzierżawę gruntów i powierzchni reklamowych oraz minimalnych stawek czynszu za najem lokali i budynków użytkowych stanowiących własność Gminy Gryfino.

  2. Nr 0050.20.2013 Burmistrza Miasta i Gminy Gryfino z dnia 4 marca 2013 r. w sprawie zmiany zarządzenia Nr 0050.128.2012 Burmistrza Miasta i Gminy Gryfino z dnia 12 grudnia 2012 r. w sprawie ustalenia minimalnych stawek czynszu za dzierżawę gruntów i powierzchni reklamowych oraz minimalnych stawek czynszu za najem lokali i budynków użytkowych stanowiących własność Gminy Gryfino.

  3. Nr 0050.18.2014 z dnia 18 marca 2014, zmieniające zarządzenie Nr 0050.128.2012 z dnia 12 grudnia 2012 r. zmienione zarządzeniem Nr 0050.20.2013 z dnia 4 marca 2013 r. w sprawie ustalenia minimalnych stawek czynszu za dzierżawę gruntów i powierzchni reklamowych oraz minimalnych stawek czynszu za najem lokali i budynków użytkowych stanowiących własność Gminy Gryfino.

  4. Nr 0050.158.2014 Burmistrza Miasta i Gminy Gryfino z dnia 30 grudnia 2014 r. zmieniające zarządzenie Nr 0050.128.2012 z dnia 12 grudnia 2012 r. zmienione zarządzeniem Nr 0050.20.2013 z dnia 4 marca 2013 oraz zarządzeniem Nr 0050.18.2014 z dnia 18 marca 2014, w sprawie ustalenia minimalnych stawek czynszu za dzierżawę gruntów i powierzchni reklamowych oraz minimalnych stawek czynszu za najem lokali i budynków użytkowych stanowiących własność Gminy Gryfino.

  5. Nr 0050.06.2015 Burmistrza Miasta i Gminy Gryfino z dnia 22 stycznia 2015 r. w sprawie ustalenia minimalnej stawki czynszu za dzierżawę gruntów przeznaczonych pod ustawienie pojemników na zbiórkę odzieży używanej i innych tekstyliów gospodarczych.

  6. Nr 0050.36.2016 Burmistrza Miasta i Gminy Gryfino z dnia 17 marca 2013 r. zmieniające zarządzenie Nr 0050.128.2012 z dnia 12 grudnia 2012 r. w sprawie ustalenia minimalnych stawek czynszu za dzierżawę gruntów i powierzchni reklamowych oraz minimalnych stawek czynszu za najem lokali i budynków użytkowych stanowiących własność Gminy Gryfino.

§ 10. Wykonanie Zarządzenia powierzam Naczelnikowi Wydziału Działalności Gospodarczej, Rolnictwa i Gospodarki Nieruchomościami (BWG).

§ 11. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania, z mocą od dnia 1 stycznia 2018 r.

 

Z up. Burmistrza Miasta i Gminy Gryfino

Z-ca Burmistrza Tomasz Miler

 

Uzasadnienie
Na podstawie art. 30 ust. 2 pkt. 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym, bieżące gospodarowanie mieniem komunalnym należy do kompetencji burmistrza. Z uwagi na konieczność ujednolicenia przepisów dotyczących ustalenia stawek czynszu za nieruchomości wydzierżawiane i wynajmowane, stanowiące własność Gminy Gryfino oraz ustalenia stawek za nieruchomości wynajmowane na inne cele niż określone w dotychczas obowiązujących aktach prawnych, należało wydać przedmiotowe zarządzenie.

Sporządziła:
Teresa Drążek

 
 

Szanowni Państwo!

W związku z wejściem w życie w dniu 25 maja 2018 roku Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”) informujemy o zasadach przetwarzania Państwa danych osobowych. Kliknięcie przycisku „Przejdź do serwisu” oznacza zgodę na przetwarzanie danych niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania serwisu.


Klauzula informacyjna ogólna

W związku z zapisami art. 13 ROZPORZĄDZENIA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO) (Dz.U.UE. z 2016 r., L 119, poz. 1) informujemy, że:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest:
    Burmistrz Miasta i Gminy Gryfino
    ul. 1 Maja 16
    74 -100 Gryfino
    telefon: 91 416 20 11
    e-mail: burmistrz@gryfino.pl
  2. Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych:
    telefon: 91 416 20 11
    e-mail: iod@gryfino.pl
  3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w celu:
    1. realizacji zadań wynikających z przepisów prawa, a w szczególności ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2017r., poz. 1875 ze zm.) oraz z szeregu ustaw kompetencyjnych (merytorycznych), a także obowiązków i zadań zleconych przez instytucje nadrzędne wobec Gminy;
    2. zawarcia i realizacji umów;
    3. ochrony żywotnych interesów osoby, której dane dotyczą, lub innej osoby fizycznej;
    4. wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi;
    5. w pozostałych przypadkach dane osobowe przetwarzane są wyłącznie na podstawie wcześniej udzielonej zgody w zakresie i celu określonym w treści zgody.
  4. W związku z przetwarzaniem danych w celu wskazanym w pkt. 3, dane osobowe mogą być udostępniane innym upoważnionym odbiorcom lub kategoriom odbiorców danych osobowych. Odbiorcami mogą być:
    1. podmioty, które przetwarzają dane osobowe w imieniu administratora na podstawie zawartej z nim umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych;
    2. podmioty upoważnione do odbioru danych osobowych na podstawie odpowiednich przepisów prawa.
  5. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celu dla jakiego zostały zebrane oraz zgodnie z terminami archiwizacji określonymi przez przepisy prawa powszechnie obowiązującego.
    W przypadku, gdy dane osobowe przetwarzane są na podstawie zgody osoby, której dane dotyczą przetwarzanie odbywa się do czasu wycofania tej zgody.
    W przypadku, gdy dane osobowe przetwarzane są w celu zawarcia i realizacji umowy przetwarzanie odbywa się przez okres niezbędny do realizacji zawartej umowy, a po tym czasie w zakresie wymaganym przez przepisy prawa lub dla zabezpieczenia ewentualnych roszczeń, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych po zakończeniu i rozliczeniu umowy, do czasu wycofania tej zgody.
    Ponadto w przypadku umów o dofinansowanie dane osobowe od momentu pozyskania przechowywane są przez okres wynikający z umowy o dofinansowanie zawartej między beneficjentem a określoną instytucją, trwałości danego projektu i konieczności zachowania dokumentacji projektu do celów kontrolnych.
  6. W związku z przetwarzaniem przez administratora danych osobowych przysługuje Pani/Panu:
    1. prawo dostępu do treści danych oraz otrzymywania ich kopii na podstawie  art. 15 RODO;
    2.  prawo do żądania sprostowania danych na podstawie art. 16 RODO,
      w przypadku gdy:
      • dane są nieprawidłowe lub niekompletne;
    3. prawo do żądania usunięcia danych osobowych (tzw. prawo do bycia zapomnianym) na podstawie art. 17 RODO, w przypadku gdy:
      • dane nie są już niezbędne do celów, dla których były zebrane lub w inny sposób przetwarzane,
      • osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania danych osobowych,
      • osoba, której dane dotyczą wycofała zgodę na przetwarzanie danych osobowych, która jest podstawą przetwarzania danych i nie ma innej podstawy prawnej przetwarzania danych,
      • dane osobowe przetwarzane są niezgodnie z prawem,
      • dane osobowe muszą być usunięte w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisów prawa;
    4. prawo do żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych na podstawie art. 18 RODO, w przypadku gdy:
      • osoba, której dane dotyczą kwestionuje prawidłowość danych osobowych – na okres pozwalający administratorowi sprawdzić prawidłowość tych danych,
      • przetwarzanie danych jest niezgodne z prawem, a osoba, której dane dotyczą, sprzeciwia się usunięciu danych, żądając w zamian ich ograniczenia,
      • administrator nie potrzebuje już danych dla swoich celów, ale osoba, której dane dotyczą, potrzebuje ich do ustalenia, obrony lub dochodzenia roszczeń,
      • osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania danych - do czasu ustalenia czy prawnie uzasadnione podstawy po stronie administratora są nadrzędne wobec podstawy sprzeciwu;
    5. prawo do przenoszenia danych na podstawie art. 20 RODO, w przypadku gdy łącznie spełnione są następujące przesłanki:
      • przetwarzanie danych odbywa się na podstawie umowy zawartej z osobą, której dane dotyczą lub na podstawie zgody wyrażonej przez tą osobę,
      • przetwarzanie odbywa się w sposób zautomatyzowany; 
    6. prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych na podstawie art. 21 RODO, wobec przetwarzania danych osobowych, którego podstawą prawną jest:
      • niezbędność przetwarzania do wykonania zadania realizowanego  w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi bądź
      • niezbędność przetwarzania do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora lub przez stronę trzecią.

      Z przyczyn związanych z Pani/Pana szczególną sytuacją. W razie wniesienia sprzeciwu, administrator nie może już przetwarzać tych danych osobowych, chyba że wykaże on istnienie ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec interesów, praw i wolności osoby, której dane dotyczą, lub podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
       

  7. W przypadku gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody osoby na przetwarzanie danych osobowych (art. 6 ust. 1 lit a RODO), przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia tej zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie to nie ma wpływu na zgodność przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  8. Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z prawem przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych przez administratora.
    Organem właściwym do wniesienia skargi jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
  9. W zależności od sfery, w której przetwarzane są dane osobowe, podanie danych osobowych jest dobrowolne albo jest wymogiem ustawowym lub umownym.
  10. Pani/Pana dane nie będą poddawane zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym również profilowaniu.
Przejdź do serwisu