Uchwały podjęte w roku 2008

UCHWAŁA NR XXXII/321/08 RADY MIEJSKIEJ W GRYFINIE z dnia 6 listopada 2008r. w sprawie zmian budżetu gminy na 2008r.

UCHWAŁA NR XXXII/321/08
RADY MIEJSKIEJ W GRYFINIE
z dnia 6 listopada 2008r.


w sprawie zmian budżetu gminy na 2008r.

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 08 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r. Nr 142 poz. 1591; z 2002r. Nr 23 poz. 220, Nr 62 poz. 558, Nr 113 poz. 984,  Nr 214 poz. 1806, Nr 153, poz. 1271, Nr 214 poz. 1806; z 2003r. Nr 80 poz. 717, Nr 162 poz.1568; z 2004r.  Nr 102 poz. 1055, Nr 116 poz. 1203, Nr 167, poz. 1759; z 2005r. Nr 172 poz. 1441, Nr 175 poz.1457; z 2006r. Nr 17 poz. 128, Nr 181 poz. 1337; z 2007r. Nr 48 poz. 327, Nr 138 poz.974,Nr173poz. 1218, z 2008r. Nr 180, poz.1111), uchwala się, co następuje:

§ 1. Zwiększa się dochody gminy o kwotę 53.911,86 zł

Dział Rozdział Paragraf

Wyszczególnienie

Kwota

URZĄD MIASTA I GMINY GRYFINO

53.911,86
758     Różne rozliczenia 43.511,86
75814   Różne rozliczenia finansowe 43.511,86
0960 Otrzymane spadki, zapisy i darowizny w postaci pieniężnej 42.041,20
0970 Wpływy z różnych dochodów 1.470,66
 
926     Kultura fizyczna i sport 10.400
92695   Pozostała działalność 10.400
2710 Wpływy z tytułu pomocy finansowej udzielanej między jednostkami samorządu terytorialnego na dofinansowanie własnych zadań bieżących 10.400
OGÓŁEM

53.911,86

§ 2. Zwiększa się wydatki gminy o kwotę 31.608,66 zł

Dział Rozdział Paragraf Wyszczególnienie Kwota
URZĄD MIASTA I GMINY GRYFINO

17.470,66

754     Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa 4.000
75411   Komendy powiatowe Państwowej Straży Pożarnej 4.000
2710 Dotacja celowa na pomoc finansową udzielaną między jednostkami samorządu terytorialnego na dofinansowanie własnych zadań bieżących 4.000
 
801     Oświata i wychowanie 1.470,66
80101   Szkoły podstawowe 1.470,66
4270 Zakup usług remontowych 1.470,66
 
750     Administracja publiczna 12.000,00
75022   Rady gmin (miast i miast na prawach powiatu) 12.000,00
3030 Różne wydatki na rzecz osób fizycznych 12.000,00
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 4 W GRYFINIE 4.000
852     Pomoc społeczna 4.000
85295   Pozostała działalność 4.000
4210 Zakup  materiałów i wyposażenia 4.000
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 1 W GRYFINIE 2.240
852     Pomoc społeczna 2.240
85295   Pozostała działalność 2.240
4210 Zakup  materiałów i wyposażenia 2.240
PRZEDSZKOLE NR 3 W GRYFINIE 3.048,00
852     Pomoc społeczna 3.048,00
85295   Pozostała działalność 3.048,00
2510 Dotacja podmiotowa z budżetu dla zakładu budżetowego 3.048,00
PRZEDSZKOLE NR 4 W GRYFINIE 4.850,00
852     Pomoc społeczna 4.850,00
85295   Pozostała działalność 4.850,00
2510 Dotacja podmiotowa z budżetu dla zakładu budżetowego 4.850,00
OGÓŁEM 31.608,66

§ 3. Zmniejsza się wydatki gminy o kwotę 35.929,00 zł

Dział Rozdział Paragraf Wyszczególnienie Kwota
URZĄD MIASTA I GMINY GRYFINO 21.791
758     Różne rozliczenia 21.791
75814   Różne rozliczenia finansowe 21.791
8550 Różne rozliczenia finansowe 21.791
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 1 W GRYFINIE 2.240
801     Oświata i wychowanie 2.240
80148   Szkoły podstawowe 2.240
4210 Zakup  materiałów i wyposażenia 2.240
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 4 W GRYFINIE 4.000
801     Oświata i wychowanie 4.000
80101   Szkoły podstawowe 4.000
4210 Zakup  materiałów i wyposażenia 4.000
PRZEDSZKOLE NR 3 W GRYFINIE 3.048,00
801     Oświata i wychowanie 3.048,00
80104   Przedszkola 3.048,00
2510 Dotacja podmiotowa z budżetu dla zakładu budżetowego 3.048,00
PRZEDSZKOLE NR 4 W GRYFINIE 4.850,00
801     Oświata i wychowanie 4.850,00
80104   Przedszkola 4.850,00
2510 Dotacja podmiotowa z budżetu dla zakładu budżetowego 4.850,00
OGÓŁEM 35.929,00

§ 4.  Zwiększa się przychody gminy  o kwotę 35.500,00 zł

  Lp. Treść Klasyfikacja § Kwota
1 2 3 4
Przychody ogółem:   35.500
1. Pożyczki § 952 35.500

§ 5.  Zwiększa się rozchody gminy o kwotę 63.832,20 zł.

Lp. Treść Klasyfikacja § Kwota  2008 r.
1 2 3 4
Rozchody ogółem:   63.832,20
1. Spłaty kredytów § 992 63.832,20

§ 6.

  1. Nadwyżkę wynikającą z niniejszej uchwały w kwocie 58.232,20 zł przeznacza się na zwiększenie planowanej nadwyżki budżetowej.
  2. Nadwyżka budżetowa ulega zwiększeniu i wynosi 15.651.450,12 zł.

§ 7. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta i Gminy.

§ 8. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

PRZEWODNICZĄCY RADY

Mieczysław Sawaryn

 

U Z A S A D N I E N I E

DOCHODY

Dział 758

  • 1.470,66 zł – dodatkowe dochody wprowadza się w związku niewykorzystaniem  wydatków niewygasających z upływem 2007r.;
  • 42.041,20 zł – w związku z postanowieniem o nabyciu spadku wydanym przez Sąd Rejonowy w Gryfinie Wydział I Cywilny, Gmina Gryfino nabyła spadek (środki pieniężne zgromadzone na rachunku bankowym prowadzonym przez Bank PKO S.A. Oddział w Gryfinie) po zmarłym mieszkańcu Gminy Gryfino;

Dział 926

  • 10.400 zł – dodatkowe dochody wprowadza się w związku umową Nr WKETiS/II/P/5/2008 zawartą z Województwem Zachodniopomorskim w sprawie dofinansowania wyposażenia trzech boisk (do piłki nożnej) w wiaty sportowe dla zawodników.

WYDATKI    

Dział 801

  • 1.470,66 zł – dodatkowe wydatki wprowadza się w związku z wprowadzeniem po stronie dochodowej pozostających środków z tytułu wydatków niewygasających z upływem 2007r. i przeznacza na remonty w szkołach podstawowych;

Dział 750

  • 12.000 zł – wydatki zwiększa się w związku z wnioskiem Kierownika Biura Obsługi Rady i Burmistrza z przeznaczeniem na wypłaty diet radnym;

Dział 852, 801

  • 14.138 zł – zmian dokonuje się na wnioski poszczególnych dyrektorów jednostek organizacyjnych gminy w związku z realizacja rządowego programu „Pomoc państwa w zakresie dożywiania”;

Dział 754

  • 4.000 zł – zmian dokonuje się na wniosek Kierownika Gminnego Centrum Zarządzania Kryzysowego w związku z udzieleniem pomocy finansowej Powiatowi Gryfińskiemu – Komendzie Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Gryfinie w celu uruchomienia warsztatu obsługi i konserwacji butli wysokociśnieniowych stosowanych w aparatach oddechowych.

Dział 758

  • 21.791 zł – zmiany dokonuje się w związku z koniecznością prawidłowego ujęcia spłat kredytów wynikających z postanowienia o nabyciu spadku wydanym przez sąd - Gmina Gryfino nabyła spadek, ale jednocześnie przejęła zobowiązania spadkodawcy,

PRZYCHODY – zmiana jest niezbędna w związku z wcześniejszą spłatą pożyczki przez pożyczkobiorcę (OSIR) .

ROZCHODY – zwiększenie jest spowodowane koniecznością spłaty kredytów, które postanowieniami sądów gmina przejęła po spadkodawcach.

Sporządziła:
Sylwia Skrzyniarz

 
 

Szanowni Państwo!

W związku z wejściem w życie w dniu 25 maja 2018 roku Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”) informujemy o zasadach przetwarzania Państwa danych osobowych. Kliknięcie przycisku „Przejdź do serwisu” oznacza zgodę na przetwarzanie danych niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania serwisu.


Klauzula informacyjna ogólna

W związku z zapisami art. 13 ROZPORZĄDZENIA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO) (Dz.U.UE. z 2016 r., L 119, poz. 1) informujemy, że:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest:
    Burmistrz Miasta i Gminy Gryfino
    ul. 1 Maja 16
    74 -100 Gryfino
    telefon: 91 416 20 11
    e-mail: burmistrz@gryfino.pl
  2. Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych:
    telefon: 91 416 20 11
    e-mail: iod@gryfino.pl
  3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w celu:
    1. realizacji zadań wynikających z przepisów prawa, a w szczególności ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2017r., poz. 1875 ze zm.) oraz z szeregu ustaw kompetencyjnych (merytorycznych), a także obowiązków i zadań zleconych przez instytucje nadrzędne wobec Gminy;
    2. zawarcia i realizacji umów;
    3. ochrony żywotnych interesów osoby, której dane dotyczą, lub innej osoby fizycznej;
    4. wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi;
    5. w pozostałych przypadkach dane osobowe przetwarzane są wyłącznie na podstawie wcześniej udzielonej zgody w zakresie i celu określonym w treści zgody.
  4. W związku z przetwarzaniem danych w celu wskazanym w pkt. 3, dane osobowe mogą być udostępniane innym upoważnionym odbiorcom lub kategoriom odbiorców danych osobowych. Odbiorcami mogą być:
    1. podmioty, które przetwarzają dane osobowe w imieniu administratora na podstawie zawartej z nim umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych;
    2. podmioty upoważnione do odbioru danych osobowych na podstawie odpowiednich przepisów prawa.
  5. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celu dla jakiego zostały zebrane oraz zgodnie z terminami archiwizacji określonymi przez przepisy prawa powszechnie obowiązującego.
    W przypadku, gdy dane osobowe przetwarzane są na podstawie zgody osoby, której dane dotyczą przetwarzanie odbywa się do czasu wycofania tej zgody.
    W przypadku, gdy dane osobowe przetwarzane są w celu zawarcia i realizacji umowy przetwarzanie odbywa się przez okres niezbędny do realizacji zawartej umowy, a po tym czasie w zakresie wymaganym przez przepisy prawa lub dla zabezpieczenia ewentualnych roszczeń, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych po zakończeniu i rozliczeniu umowy, do czasu wycofania tej zgody.
    Ponadto w przypadku umów o dofinansowanie dane osobowe od momentu pozyskania przechowywane są przez okres wynikający z umowy o dofinansowanie zawartej między beneficjentem a określoną instytucją, trwałości danego projektu i konieczności zachowania dokumentacji projektu do celów kontrolnych.
  6. W związku z przetwarzaniem przez administratora danych osobowych przysługuje Pani/Panu:
    1. prawo dostępu do treści danych oraz otrzymywania ich kopii na podstawie  art. 15 RODO;
    2.  prawo do żądania sprostowania danych na podstawie art. 16 RODO,
      w przypadku gdy:
      • dane są nieprawidłowe lub niekompletne;
    3. prawo do żądania usunięcia danych osobowych (tzw. prawo do bycia zapomnianym) na podstawie art. 17 RODO, w przypadku gdy:
      • dane nie są już niezbędne do celów, dla których były zebrane lub w inny sposób przetwarzane,
      • osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania danych osobowych,
      • osoba, której dane dotyczą wycofała zgodę na przetwarzanie danych osobowych, która jest podstawą przetwarzania danych i nie ma innej podstawy prawnej przetwarzania danych,
      • dane osobowe przetwarzane są niezgodnie z prawem,
      • dane osobowe muszą być usunięte w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisów prawa;
    4. prawo do żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych na podstawie art. 18 RODO, w przypadku gdy:
      • osoba, której dane dotyczą kwestionuje prawidłowość danych osobowych – na okres pozwalający administratorowi sprawdzić prawidłowość tych danych,
      • przetwarzanie danych jest niezgodne z prawem, a osoba, której dane dotyczą, sprzeciwia się usunięciu danych, żądając w zamian ich ograniczenia,
      • administrator nie potrzebuje już danych dla swoich celów, ale osoba, której dane dotyczą, potrzebuje ich do ustalenia, obrony lub dochodzenia roszczeń,
      • osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania danych - do czasu ustalenia czy prawnie uzasadnione podstawy po stronie administratora są nadrzędne wobec podstawy sprzeciwu;
    5. prawo do przenoszenia danych na podstawie art. 20 RODO, w przypadku gdy łącznie spełnione są następujące przesłanki:
      • przetwarzanie danych odbywa się na podstawie umowy zawartej z osobą, której dane dotyczą lub na podstawie zgody wyrażonej przez tą osobę,
      • przetwarzanie odbywa się w sposób zautomatyzowany; 
    6. prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych na podstawie art. 21 RODO, wobec przetwarzania danych osobowych, którego podstawą prawną jest:
      • niezbędność przetwarzania do wykonania zadania realizowanego  w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi bądź
      • niezbędność przetwarzania do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora lub przez stronę trzecią.

      Z przyczyn związanych z Pani/Pana szczególną sytuacją. W razie wniesienia sprzeciwu, administrator nie może już przetwarzać tych danych osobowych, chyba że wykaże on istnienie ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec interesów, praw i wolności osoby, której dane dotyczą, lub podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
       

  7. W przypadku gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody osoby na przetwarzanie danych osobowych (art. 6 ust. 1 lit a RODO), przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia tej zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie to nie ma wpływu na zgodność przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  8. Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z prawem przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych przez administratora.
    Organem właściwym do wniesienia skargi jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
  9. W zależności od sfery, w której przetwarzane są dane osobowe, podanie danych osobowych jest dobrowolne albo jest wymogiem ustawowym lub umownym.
  10. Pani/Pana dane nie będą poddawane zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym również profilowaniu.
Przejdź do serwisu