Rok 2008 - zgodnie z art. 30 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym

ZARZĄDZENIE NR 0151-142/08 BURMISTRZA MIASTA I GMINY GRYFINO z dnia 30 września 2008r. w sprawie zmiany budżetu gminy na 2008 rok

ZARZĄDZENIE NR 0151-142/08
BURMISTRZA MIASTA I GMINY GRYFINO
z dnia 30 września 2008r.

w sprawie zmiany budżetu gminy na 2008 rok

Na podstawie art. 186 ust. 1 pkt 1, art. 188 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2005 r. Nr 249 poz. 2104, Nr 169 poz. 1420; z 2006r. Nr 45 poz. 319, Nr 104 poz. 708, Nr 187 poz. 1381, Nr 170 poz. 1217 i poz. 1218, Nr 249 poz. 1832; z 2007r. Nr 82, poz. 560, Nr 88 poz. 587, Nr 115 poz. 791, Nr 140 poz. 984) oraz § 13 pkt 1 Uchwały Nr XIX/166/08 Rady Miejskiej w Gryfinie z dnia 31 stycznia 2008 r. w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Gryfino na 2008 rok zarządzam, co następuje:

§ 1. Zwiększa się dochody gminy o kwotę 13.920 zł

Dział Rozdział Paragraf

Wyszczególnienie

Kwota

URZĄD MIASTA I GMINY W GRYFINIE 9.920
854     Edukacyjna opieka wychowawcza 9.920
85415   Pomoc materialna dla uczniów 9.920
2030 Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących gmin 9.920
OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ W GRYFINIE 4.000
852     Pomoc społeczna 4.000
85219   Ośrodki pomocy społecznej 4.000
2030 Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących gmin 4.000
OGÓŁEM 13.920

§ 2. Zmniejsza się wydatki gminy o kwotę 59.301 zł

Dział Rozdział Paragraf Wyszczególnienie

Kwota

URZĄD MIASTA I GMINY W GRYFINIE 54.146
750     Administracja publiczna 23.000
75023   Urzędy gmin (miast i miast na prawach powiatu) 23.000
4700 Szkolenia pracowników niebędących członkami korpusu służby cywilnej 23.000
 
754     Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa 11.500
75416   Straż Miejska 3.500
4280 Zakup usług zdrowotnych 2.000
4700 Szkolenia pracowników niebędących członkami korpusu służby cywilnej 1.500
75495   Pozostała działalność 8.000
4010 Wynagrodzenia osobowe pracowników 6.500
4280 Zakup usług zdrowotnych 1.500
 
758     Różne rozliczenia 9.500
75818   Rezerwy ogólne i celowe 9.500
4810 Rezerwy 9.500
 
854     Edukacyjna opieka wychowawcza 10.146
85412   Kolonie i obozy oraz inne formy wypoczynku dzieci i młodzieży szkolnej, a także szkolenia młodzieży 10.146
4170 Wynagrodzenia bezosobowe 3.360
4210 Zakup materiałów i wyposażenia 1.070
4300 Zakup usług pozostałych 5.280
4430 Różne opłaty i składki 436
OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ W GRYFINIE 3.050
851     Ochrona zdrowia 450
85154   Przeciwdziałanie alkoholizmowi 450
4700 Szkolenia pracowników niebędących członkami korpusu służby cywilnej 450
 
852     Pomoc społeczna 2.600
85219   Ośrodki pomocy społecznej 2.600
4300 Zakup usług pozostałych 2.600
SZKOŁA PODSTAWOWA W GARDNIE 2
801     Oświata i wychowanie 2
80101   Szkoły podstawowe 2
4740 Zakup materiałów papierniczych do sprzętu drukarskiego i urządzeń kserograficznych 2
ZESPÓŁ EKONOMICZNO-ADMINISTRACYJNY SZKÓŁ W GRYFINIE 2.103
801     Oświata i wychowanie 2.103
80114   Zespoły obsługi ekonomiczno-administracyjnej szkół 2.103
3020 Wydatki osobowe niezliczone do wynagrodzeń 2.103
OGÓŁEM 59.301

§ 3. Zwiększa się wydatki gminy o kwotę 73.221 zł

Dział Rozdział Paragraf

Wyszczególnienie

Kwota

URZĄD MIASTA I GMINY W GRYFINIE

54.146
750     Administracja publiczna 32.500
75023   Urzędy gmin (miast i miast na prawach powiatu) 32.500
3020 Wydatki osobowe niezaliczone do wynagrodzeń 3.000
4210 Zakup materiałów i wyposażenia 8.000
4410 Podróże służbowe krajowe 20.000
4430 Różne opłaty i składki 1.500
 
754     Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa 11.500
75495   Pozostała działalność 11.500
4210 Zakup materiałów i wyposażenia 8.000
4300 Zakup usług pozostałych 1.500
4700 Szkolenia pracowników niebędących członkami korpusu służby cywilnej 2.000
 
854     Edukacyjna opieka wychowawcza 10.146
85495   Pozostała działalność 10.146
4170 Wynagrodzenia bezosobowe 3.300
4210 Zakup materiałów i wyposażenia 4.846
4300 Zakup usług pozostałych 2.000
OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ W GRYFINIE 7.050
851     Ochrona zdrowia 450
85154   Przeciwdziałanie alkoholizmowi 450
4440 Odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych 450
 
852     Pomoc społeczna 6.600
85219   Ośrodki pomocy społecznej 6.600
4260 Zakup energii 2.200
4440 Odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych 2.600
4750 Zakup akcesoriów komputerowych, w tym programów i licencji 1.800
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 1 W GRYFINIE 3.490
854     Edukacyjna opieka wychowawcza 3.490
85415   Pomoc materialna dla uczniów 3.490
3260 Inne formy pomoc dla uczniów 3.490
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 2 W GRYFINIE 1.470
854     Edukacyjna opieka wychowawcza 1.470
85415   Pomoc materialna dla uczniów 1.470
3260 Inne formy pomoc dla uczniów 1.470
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 4 W GRYFINIE 110
854     Edukacyjna opieka wychowawcza 110
85415   Pomoc materialna dla uczniów 110
3260 Inne formy pomoc dla uczniów 110
SZKOŁA PODSTAWOWA W ŻABNICY 630
854     Edukacyjna opieka wychowawcza 630
85415   Pomoc materialna dla uczniów 630
3260 Inne formy pomoc dla uczniów 630
SZKOŁA PODSTAWOWA W GARDNIE 3.622
801     Oświata i wychowanie 2
80101   Szkoły podstawowe 2
4440 Odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych 2
 
854     Edukacyjna opieka wychowawcza 3.620
85415   Pomoc materialna dla uczniów 3.620
3260 Inne formy pomoc dla uczniów 3.620
SZKOŁA PODSTAWOWA W RADZISZEWIE 530
854     Edukacyjna opieka wychowawcza 530
85415   Pomoc materialna dla uczniów 530
3260 Inne formy pomoc dla uczniów 530
PRZEDSZKOLE NR 2 W GRYFINIE 70
854     Edukacyjna opieka wychowawcza 70
85415   Pomoc materialna dla uczniów 70
2510 Dotacja podmiotowa z budżetu otrzymana przez zakład budżetowy 70
ZESPÓŁ EKONOMICZNO-ADMINISTRACYJNY SZKÓŁ W GRYFINIE 2.103
801     Oświata i wychowanie 2.103
80114   Zespoły obsługi ekonomiczno-administracyjnej szkół 2.103
4440 Odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych 2.103
OGÓŁEM 73.221

§ 4. Wykonanie zarządzenia powierza się Skarbnikowi Miasta i Gminy.

§ 5. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

 

Burmistrz Miasta i Gminy Gryfino

Henryk Piłat

 

U Z A S A D N I E N I E

Dział 750

  • 23.000 zł – zmian dokonuje się na wniosek Naczelnika Wydziału Organizacyjnego z przeznaczeniem na wydatki związane z pokryciem zobowiązań do końca 2008r.;
  • 9.500 zł – dodatkowe środki wprowadza się na wniosek Kierownika Gminnego Centrum Zarządzania Kryzysowego z przeznaczeniem na wydatki związane z bieżącym utrzymaniem samochodów służbowych - Peugeot 607, Lublin (naprawy, remonty, ubezpieczenia samochodów oraz zakup paliwa i materiałów eksploatacyjnych);

Dział 754

  • 11.500 zł – zmian dokonuje się na wniosek Komendanta Straży Miejskiej z przeznaczeniem na brakujące wydatki bieżące związane z utrzymaniem Straży Miejskiej (szkolenia, nagrody dla dzieci za udział w konkursach, ulotki, odblaski);

Dział 801

  • 2.105 zł – zmian dokonuje się na wniosek Dyrektora SP w Gardnie oraz Zespołu Ekonomiczno-Administracyjnego Szkół w Gryfinie;

Dział 851,852

  • 4.000 zł - zwiększenia dokonuje się zgodnie z zarządzeniem Wojewody Zachodniopomorskiego Nr 394/2008, które zwiększa Gminie dotację celową z przeznaczeniem na dofinansowanie bieżącej działalności Ośrodka Pomocy Społecznej;
  • 3.050 zł – zmian dokonuje się na wniosek Dyrektora Ośrodka Pomocy Społecznej w Gryfinie na brakujące środki na odpis na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych;

Dział 854

  • 9.920 zł - zwiększenia dokonuje się zgodnie z zarządzeniem Wojewody Zachodniopomorskiego Nr 394/2008, które zwiększa Gminie dotację celową z przeznaczeniem na dofinansowanie zakupu podręczników dla dzieci rozpoczynających roczne przygotowanie przedszkolne lub naukę w klasach I-III szkoły podstawowej – zgodnie z uchwałą Rady Ministrów Nr 152/2008 z dnia 5 sierpnia 2008r. w sprawie Rządowego programu pomocy uczniom w 2008r. „Dofinansowanie zakupu podręczników dla dzieci rozpoczynających obowiązkowe roczne przygotowanie przedszkolne, naukę w klasach I-III ogólnokształcącej szkoły muzycznej I stopnia – Wyprawka szkolna”, i tak:
    • SP Nr 1 – 3.490 zł
    • SP Nr 2 – 1.470 zł
    • SP Nr 4 – 110 zł
    • SP Żabnica – 630 zł
    • SP Gardno – 3.620 zł
    • SP Radziszewo – 530 zł
    • Przedszkole Nr 2 – 70 zł
  • 10.146 zł – zmian dokonuje się na wniosek Naczelnika Wydziału Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki na wynagrodzenie dla osób pełniących funkcję wychowawców grup przedszkolnych w wiejskich ogniskach przedszkolnych oraz na pełnienie funkcji doradcy medycznego w zakresie wychowania przedszkolnego oraz w celu prawidłowego zakwalifikowania wydatków;

Sporządziła:
Anita Makowska-Wilk

 
 

Szanowni Państwo!

W związku z wejściem w życie w dniu 25 maja 2018 roku Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”) informujemy o zasadach przetwarzania Państwa danych osobowych. Kliknięcie przycisku „Przejdź do serwisu” oznacza zgodę na przetwarzanie danych niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania serwisu.


Klauzula informacyjna ogólna

W związku z zapisami art. 13 ROZPORZĄDZENIA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO) (Dz.U.UE. z 2016 r., L 119, poz. 1) informujemy, że:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest:
    Burmistrz Miasta i Gminy Gryfino
    ul. 1 Maja 16
    74 -100 Gryfino
    telefon: 91 416 20 11
    e-mail: burmistrz@gryfino.pl
  2. Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych:
    telefon: 91 416 20 11
    e-mail: iod@gryfino.pl
  3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w celu:
    1. realizacji zadań wynikających z przepisów prawa, a w szczególności ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2017r., poz. 1875 ze zm.) oraz z szeregu ustaw kompetencyjnych (merytorycznych), a także obowiązków i zadań zleconych przez instytucje nadrzędne wobec Gminy;
    2. zawarcia i realizacji umów;
    3. ochrony żywotnych interesów osoby, której dane dotyczą, lub innej osoby fizycznej;
    4. wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi;
    5. w pozostałych przypadkach dane osobowe przetwarzane są wyłącznie na podstawie wcześniej udzielonej zgody w zakresie i celu określonym w treści zgody.
  4. W związku z przetwarzaniem danych w celu wskazanym w pkt. 3, dane osobowe mogą być udostępniane innym upoważnionym odbiorcom lub kategoriom odbiorców danych osobowych. Odbiorcami mogą być:
    1. podmioty, które przetwarzają dane osobowe w imieniu administratora na podstawie zawartej z nim umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych;
    2. podmioty upoważnione do odbioru danych osobowych na podstawie odpowiednich przepisów prawa.
  5. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celu dla jakiego zostały zebrane oraz zgodnie z terminami archiwizacji określonymi przez przepisy prawa powszechnie obowiązującego.
    W przypadku, gdy dane osobowe przetwarzane są na podstawie zgody osoby, której dane dotyczą przetwarzanie odbywa się do czasu wycofania tej zgody.
    W przypadku, gdy dane osobowe przetwarzane są w celu zawarcia i realizacji umowy przetwarzanie odbywa się przez okres niezbędny do realizacji zawartej umowy, a po tym czasie w zakresie wymaganym przez przepisy prawa lub dla zabezpieczenia ewentualnych roszczeń, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych po zakończeniu i rozliczeniu umowy, do czasu wycofania tej zgody.
    Ponadto w przypadku umów o dofinansowanie dane osobowe od momentu pozyskania przechowywane są przez okres wynikający z umowy o dofinansowanie zawartej między beneficjentem a określoną instytucją, trwałości danego projektu i konieczności zachowania dokumentacji projektu do celów kontrolnych.
  6. W związku z przetwarzaniem przez administratora danych osobowych przysługuje Pani/Panu:
    1. prawo dostępu do treści danych oraz otrzymywania ich kopii na podstawie  art. 15 RODO;
    2.  prawo do żądania sprostowania danych na podstawie art. 16 RODO,
      w przypadku gdy:
      • dane są nieprawidłowe lub niekompletne;
    3. prawo do żądania usunięcia danych osobowych (tzw. prawo do bycia zapomnianym) na podstawie art. 17 RODO, w przypadku gdy:
      • dane nie są już niezbędne do celów, dla których były zebrane lub w inny sposób przetwarzane,
      • osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania danych osobowych,
      • osoba, której dane dotyczą wycofała zgodę na przetwarzanie danych osobowych, która jest podstawą przetwarzania danych i nie ma innej podstawy prawnej przetwarzania danych,
      • dane osobowe przetwarzane są niezgodnie z prawem,
      • dane osobowe muszą być usunięte w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisów prawa;
    4. prawo do żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych na podstawie art. 18 RODO, w przypadku gdy:
      • osoba, której dane dotyczą kwestionuje prawidłowość danych osobowych – na okres pozwalający administratorowi sprawdzić prawidłowość tych danych,
      • przetwarzanie danych jest niezgodne z prawem, a osoba, której dane dotyczą, sprzeciwia się usunięciu danych, żądając w zamian ich ograniczenia,
      • administrator nie potrzebuje już danych dla swoich celów, ale osoba, której dane dotyczą, potrzebuje ich do ustalenia, obrony lub dochodzenia roszczeń,
      • osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania danych - do czasu ustalenia czy prawnie uzasadnione podstawy po stronie administratora są nadrzędne wobec podstawy sprzeciwu;
    5. prawo do przenoszenia danych na podstawie art. 20 RODO, w przypadku gdy łącznie spełnione są następujące przesłanki:
      • przetwarzanie danych odbywa się na podstawie umowy zawartej z osobą, której dane dotyczą lub na podstawie zgody wyrażonej przez tą osobę,
      • przetwarzanie odbywa się w sposób zautomatyzowany; 
    6. prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych na podstawie art. 21 RODO, wobec przetwarzania danych osobowych, którego podstawą prawną jest:
      • niezbędność przetwarzania do wykonania zadania realizowanego  w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi bądź
      • niezbędność przetwarzania do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora lub przez stronę trzecią.

      Z przyczyn związanych z Pani/Pana szczególną sytuacją. W razie wniesienia sprzeciwu, administrator nie może już przetwarzać tych danych osobowych, chyba że wykaże on istnienie ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec interesów, praw i wolności osoby, której dane dotyczą, lub podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
       

  7. W przypadku gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody osoby na przetwarzanie danych osobowych (art. 6 ust. 1 lit a RODO), przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia tej zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie to nie ma wpływu na zgodność przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  8. Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z prawem przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych przez administratora.
    Organem właściwym do wniesienia skargi jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
  9. W zależności od sfery, w której przetwarzane są dane osobowe, podanie danych osobowych jest dobrowolne albo jest wymogiem ustawowym lub umownym.
  10. Pani/Pana dane nie będą poddawane zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym również profilowaniu.
Przejdź do serwisu