Udzielenie dotacji celowej z budżetu Gminy Gryfino na dofinansowanie budowy przydomowych biologicznych oczyszczalni ścieków na terenie Gminy Gryfino

KARTA INFORMACYJNA
URZĄD MIASTA I GMINY W GRYFINIE ul.1 Maja 16
tel. 91-416-20-11, 91-416-37-80, fax 91-416-27-02

BMP II/8C

27.04.2022r.

UDZIELENIE DOTACJI CELOWEJ Z BUDŻETU GMINY GRYFINO NA DOFINANSOWANIE BUDOWY PRZYDOMOWYCH BIOLOGICZNYCH OCZYSZCZALNI ŚCIEKÓW NA TERENIE GMINY GRYFINO

Podstawa prawna: Uchwała Nr XXII/181/20 Rady Miejskiej w Gryfinie z dnia 25 czerwca 2020 r. w sprawie określenia zasad udzielania i rozliczania dotacji celowej z budżetu Gminy Gryfino na dofinansowanie budowy przydomowych biologicznych oczyszczalni ścieków na terenie gminy Gryfino.
  1. Dotacja celowa może być przyznana na dofinansowanie budowy przydomowej biologicznej oczyszczalni ścieków wyłącznie w formie częściowego refinansowania poniesionych kosztów. Uwaga: koszty poniesione przed podpisaniem umowy dotacji, nie podlegają dofinansowaniu!
  2. Uprawnionymi do ubiegania się o dotację celową są: osoby fizyczne, wspólnoty mieszkaniowe, osoby prawne, przedsiębiorcy, jednostki sektora finansów publicznych, będące gminnymi lub powiatowymi osobami prawnymi, posiadający tytuł prawny do nieruchomości.
  3. Dofinansowanie udzielane jest wyłącznie na zakup przydomowych biologicznych oczyszczalni ścieków, spełniających wymogi zharmonizowanej normy PN-EN 12566-3. Kwotę dofinansowania stanowi 50% poniesionych kosztów, lecz nie więcej niż 3.500,00 zł (trzy tysiące pięćset złotych).
  4. Dotacja celowa może być udzielona pod warunkiem braku kolizji z ustaleniami obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego lub ustaleniami decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu.
  5. Dofinansowaniu w ramach dotacji celowej nie podlegają następujące wydatki: przygotowania dokumentacji, uzyskania decyzji i pozwoleń administracyjnych przewidzianych przepisami prawa, montażu, transportu, eksploatacji i konserwacji przydomowych biologicznych oczyszczalni ścieków oraz zakupu oczyszczalni przed zawarciem umowy o udzielenie dotacji celowej.
  6. Dotacja celowa na budowę przydomowej biologicznej oczyszczalni ścieków na tej samej nieruchomości przysługuje tylko raz.
  7. Budowa przydomowej biologicznej oczyszczalni ścieków nie może być dofinansowana jednocześnie z dwóch lub więcej źródeł.
  8. Dotacja celowa udzielana jest jednorazowo, na podstawie umowy zawartej przed rozpoczęciem budowy przydomowej oczyszczalni ścieków.
  9. Wnioskodawca ubiegający się o udzielenie dotacji celowej na budowę przydomowej biologicznej oczyszczalni ścieków składa do Burmistrza Miasta i Gminy Gryfino stosowny wniosek wraz z wymaganymi załącznikami.
  10. Wnioski o udzielenie dofinansowania składa się do 30 września roku poprzedzającego rok budżetowy realizacji zadania.
  11. Wnioskodawcy ubiegający się o udzielenie dotacji celowej zobowiązani są do przedłożenia wraz z wnioskiem następujących dokumentów, a mianowicie:
    1. oświadczenia wnioskodawcy o prawie do dysponowania nieruchomością, na której realizowane ma być zadanie;
    2. pisemnej zgody właściciela lub użytkownika wieczystego, jeżeli jest wymagana;
    3. kopii certyfikatu zgodności CE lub świadectwa zgodności z polską normą lub deklaracji wartości użytkowych przydomowej biologicznej oczyszczalni ścieków;
    4. kopii pozwolenia na budowę lub braku sprzeciwu do robót budowlanych, wydanych przez właściwego starostę.
  12. Wnioski złożone po terminie stanowić będą pulę wniosków rezerwowych, których ewentualne przyjęcie do realizacji będzie uzależnione od posiadanych wolnych środków budżetowych przeznaczonych na ten cel.
  13. W przypadku wniosków złożonych i wymagających uzupełnienia lub wyjaśnienia, wnioskodawcy będą wzywani do dostarczenia brakujących dokumentów lub złożenia stosownych wyjaśnień, w terminie 7 dni od daty otrzymania wezwania, pod rygorem pozostawienia wniosku bez rozpatrzenia.
  14. Wnioski o udzielenie dofinansowania podlegać będą weryfikacji w zakresie spełnienia wymagań określonych w niniejszej uchwale, w terminie 30 dni od daty złożenia wniosku.
  15. Na etapie rozpatrywania wniosku upoważniony przez Burmistrza Miasta i Gminy Gryfino pracownik Urzędu Miasta i Gminy w Gryfinie skontroluje teren, na którym ma być realizowana budowa przydomowej biologicznej oczyszczalni ścieków, przy zachowaniu wymogu uprzedniego powiadomienia wnioskodawcy.
  16. W przypadku, gdy wniosek nie spełnia kryteriów do przyznania dotacji, Burmistrz Miasta i Gminy Gryfino zawiadamia wnioskodawcę o odmowie przyznania dotacji.
  17. Kompletne wnioski będą rozpatrywane według kolejności wpływu do Urzędu Miasta i Gminy w Gryfinie.
  18. Wnioski pozytywnie zweryfikowane zostaną wpisane na listę dotowanych, zatwierdzaną przez Burmistrza Miasta i Gminy Gryfino do zawierania umów dotacyjnych, w następnym roku budżetowym.
  19. Podjęcie uchwały budżetowej gwarantującej środki finansowe przeznaczone na dotacje celowe stanowić będzie podstawę do zawierania umów dotacji z wnioskodawcami wpisanymi na listę dotowanych.
  20. Po weryfikacji złożonego wniosku i jego zakwalifikowaniu do dofinansowania, z wnioskodawcą zostanie zawarta umowa o udzielenie dotacji celowej do budowy przydomowej biologicznej oczyszczalni ścieków.
  21. Podpisując umowę o udzielenie dotacji celowej wnioskodawca zobowiązuje się do realizacji zadania w terminie, zakresie i na zasadach w niej określonych.
  22. Wnioskodawca, który na podstawie zawartej umowy dotacji celowej staje się dotowanym, po zrealizowaniu zadania, w terminie najpóźniej do 31 października roku, w którym podpisał umowę, przedkłada stosowne sprawozdanie z realizacji zadania, zgodnie z zawartą umową.
  23. Sprawozdanie z realizacji zadania składa się na druku stanowiącym załącznik do umowy dotacji celowej wraz z wymaganymi załącznikami.
  24. Za kompletność i prawidłowość rozliczenia zdania oraz poprawność opisania dokumentów odpowiada dotowany.
  25. Po złożeniu przez dotowanego sprawozdania z realizacji zadania, upoważniony pracownik Urzędu Miasta i Gminy w Gryfinie w ramach czynności weryfikacyjno-kontrolnych przeprowadzi kontrolę nieruchomości, na której zrealizowano zadanie oraz zweryfikuje złożone sprawozdanie, w terminie do 30 dni od daty złożenia sprawozdania.
  26. Refinansowanie części poniesionych kosztów w ramach udzielonej dotacji celowej, nastąpi w terminie 14 dni od daty pisemnego powiadomienia dotowanego o zatwierdzeniu sprawozdania, na wskazany w umowie dotacji celowej rachunek bankowy dotowanego.
  27. W przypadku, gdy w wyniku czynności kontrolnych nie potwierdzi się zgodność realizacji zadania z zawartą umową o udzielenie dotacji celowej, w terminie 14 dni od daty kontroli złożone sprawozdanie nie zostanie zatwierdzone, co skutkować będzie odmową przekazania dotacji.
  28. W okresie 3 lat od dnia przekazania dofinansowania, upoważniony pracownik Urzędu Miasta i Gminy
  29. Gryfinie przeprowadzi kontrolę nieruchomości na której zrealizowano zadanie, w zakresie prawidłowości i trwałości zadania objętego dofinansowaniem, przy zachowaniu wymogu uprzedniego powiadomienia dotowanego o terminie kontroli.
  30. Przekazane dofinansowanie będzie podlegać zwrotowi, w przypadku:
    1. udaremniania lub utrudniania przez dotowanego przeprowadzenia kontroli prawidłowości i trwałości zadania objętego dofinansowaniem;
    2. zaprzestania używania bądź zmiany przydomowej biologicznej oczyszczalni ścieków, na zakup której otrzymał dofinansowanie.

I. WYMAGANE DOKUMENTY:

  1. Wniosek o udzielenie dotacji celowej:
    1. osoby fizyczne -  lub ,
    2. wspólnoty mieszkaniowe, osoby prawne, przedsiębiorcy, jednostki sektora finansów publicznych, będące gminnymi lub powiatowymi osobami prawnymi -  lub .

II. OPŁATY:
nie podlega opłatom.

III. TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Refinansowanie części poniesionych kosztów, w ramach udzielonej dotacji celowej, nastąpi w terminie 14 dni od daty pisemnego powiadomienia dotowanego o zatwierdzeniu sprawozdania, na wskazany w umowie dotacji celowej rachunek bankowy dotowanego.

IV. JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA:
Wydział Planowania Przestrzennego i Ochrony Środowiska
- Referat Ochrony Środowiska, nr pokoju 13, nr telefonu 91-416-20-11 wew. 113, 213
email: srodowisko@gryfino.pl

V. TRYB ODWOŁAWCZY:
nie przysługuje.

 
 

Szanowni Państwo!

W związku z wejściem w życie w dniu 25 maja 2018 roku Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”) informujemy o zasadach przetwarzania Państwa danych osobowych. Kliknięcie przycisku „Przejdź do serwisu” oznacza zgodę na przetwarzanie danych niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania serwisu.


Klauzula informacyjna ogólna

W związku z zapisami art. 13 ROZPORZĄDZENIA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO) (Dz.U.UE. z 2016 r., L 119, poz. 1) informujemy, że:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest:
    Burmistrz Miasta i Gminy Gryfino
    ul. 1 Maja 16
    74 -100 Gryfino
    telefon: 91 416 20 11
    e-mail: burmistrz@gryfino.pl
  2. Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych:
    telefon: 91 416 20 11
    e-mail: iod@gryfino.pl
  3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w celu:
    1. realizacji zadań wynikających z przepisów prawa, a w szczególności ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2017r., poz. 1875 ze zm.) oraz z szeregu ustaw kompetencyjnych (merytorycznych), a także obowiązków i zadań zleconych przez instytucje nadrzędne wobec Gminy;
    2. zawarcia i realizacji umów;
    3. ochrony żywotnych interesów osoby, której dane dotyczą, lub innej osoby fizycznej;
    4. wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi;
    5. w pozostałych przypadkach dane osobowe przetwarzane są wyłącznie na podstawie wcześniej udzielonej zgody w zakresie i celu określonym w treści zgody.
  4. W związku z przetwarzaniem danych w celu wskazanym w pkt. 3, dane osobowe mogą być udostępniane innym upoważnionym odbiorcom lub kategoriom odbiorców danych osobowych. Odbiorcami mogą być:
    1. podmioty, które przetwarzają dane osobowe w imieniu administratora na podstawie zawartej z nim umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych;
    2. podmioty upoważnione do odbioru danych osobowych na podstawie odpowiednich przepisów prawa.
  5. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celu dla jakiego zostały zebrane oraz zgodnie z terminami archiwizacji określonymi przez przepisy prawa powszechnie obowiązującego.
    W przypadku, gdy dane osobowe przetwarzane są na podstawie zgody osoby, której dane dotyczą przetwarzanie odbywa się do czasu wycofania tej zgody.
    W przypadku, gdy dane osobowe przetwarzane są w celu zawarcia i realizacji umowy przetwarzanie odbywa się przez okres niezbędny do realizacji zawartej umowy, a po tym czasie w zakresie wymaganym przez przepisy prawa lub dla zabezpieczenia ewentualnych roszczeń, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych po zakończeniu i rozliczeniu umowy, do czasu wycofania tej zgody.
    Ponadto w przypadku umów o dofinansowanie dane osobowe od momentu pozyskania przechowywane są przez okres wynikający z umowy o dofinansowanie zawartej między beneficjentem a określoną instytucją, trwałości danego projektu i konieczności zachowania dokumentacji projektu do celów kontrolnych.
  6. W związku z przetwarzaniem przez administratora danych osobowych przysługuje Pani/Panu:
    1. prawo dostępu do treści danych oraz otrzymywania ich kopii na podstawie  art. 15 RODO;
    2.  prawo do żądania sprostowania danych na podstawie art. 16 RODO,
      w przypadku gdy:
      • dane są nieprawidłowe lub niekompletne;
    3. prawo do żądania usunięcia danych osobowych (tzw. prawo do bycia zapomnianym) na podstawie art. 17 RODO, w przypadku gdy:
      • dane nie są już niezbędne do celów, dla których były zebrane lub w inny sposób przetwarzane,
      • osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania danych osobowych,
      • osoba, której dane dotyczą wycofała zgodę na przetwarzanie danych osobowych, która jest podstawą przetwarzania danych i nie ma innej podstawy prawnej przetwarzania danych,
      • dane osobowe przetwarzane są niezgodnie z prawem,
      • dane osobowe muszą być usunięte w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisów prawa;
    4. prawo do żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych na podstawie art. 18 RODO, w przypadku gdy:
      • osoba, której dane dotyczą kwestionuje prawidłowość danych osobowych – na okres pozwalający administratorowi sprawdzić prawidłowość tych danych,
      • przetwarzanie danych jest niezgodne z prawem, a osoba, której dane dotyczą, sprzeciwia się usunięciu danych, żądając w zamian ich ograniczenia,
      • administrator nie potrzebuje już danych dla swoich celów, ale osoba, której dane dotyczą, potrzebuje ich do ustalenia, obrony lub dochodzenia roszczeń,
      • osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania danych - do czasu ustalenia czy prawnie uzasadnione podstawy po stronie administratora są nadrzędne wobec podstawy sprzeciwu;
    5. prawo do przenoszenia danych na podstawie art. 20 RODO, w przypadku gdy łącznie spełnione są następujące przesłanki:
      • przetwarzanie danych odbywa się na podstawie umowy zawartej z osobą, której dane dotyczą lub na podstawie zgody wyrażonej przez tą osobę,
      • przetwarzanie odbywa się w sposób zautomatyzowany; 
    6. prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych na podstawie art. 21 RODO, wobec przetwarzania danych osobowych, którego podstawą prawną jest:
      • niezbędność przetwarzania do wykonania zadania realizowanego  w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi bądź
      • niezbędność przetwarzania do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora lub przez stronę trzecią.

      Z przyczyn związanych z Pani/Pana szczególną sytuacją. W razie wniesienia sprzeciwu, administrator nie może już przetwarzać tych danych osobowych, chyba że wykaże on istnienie ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec interesów, praw i wolności osoby, której dane dotyczą, lub podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
       

  7. W przypadku gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody osoby na przetwarzanie danych osobowych (art. 6 ust. 1 lit a RODO), przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia tej zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie to nie ma wpływu na zgodność przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  8. Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z prawem przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych przez administratora.
    Organem właściwym do wniesienia skargi jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
  9. W zależności od sfery, w której przetwarzane są dane osobowe, podanie danych osobowych jest dobrowolne albo jest wymogiem ustawowym lub umownym.
  10. Pani/Pana dane nie będą poddawane zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym również profilowaniu.
Przejdź do serwisu