Udzielenie dotacji celowej z budżetu Gminy Gryfino na dofinansowanie wymiany pieców lub kotłów węglowych na ekologiczne źródła ciepła

dddd

KARTA INFORMACYJNA
URZĄD MIASTA I GMINY W GRYFINIE ul.1 Maja 16
tel. 91-416-20-11, 91-416-37-80, fax 91-416-27-02

BMP II/13

16.08.2022r.

  UDZIELENIE DOTACJI CELOWEJ Z BUDŻETU GMINY GRYFINO NA DOFINANSOWANIE WYMIANY PIECÓW LUB KOTŁÓW WĘGLOWYCH NA EKOLOGICZNE ŹRÓDŁA CIEPŁA

Podstawa prawna:  Uchwała Nr LV/402/22 Rady Miejskiej w Gryfinie z dnia 30 czerwca 2022 r. w sprawie określenia zasad udzielania i sposobu rozliczania dotacji celowej z budżetu Gminy Gryfino na dofinansowanie wymiany pieców lub kotłów węglowych na ekologiczne źródła ciepła.
  1. Dotacja celowa może być udzielona wnioskodawcom będącym właścicielami, współwłaścicielami bądź użytkownikami wieczystymi nieruchomości.
  2. Kwota dotacji celowej na dofinansowanie wymiany pieców lub kotłów węglowych, na ekologiczne źródła ciepła wynosi 5.000,00 zł (pięć tysięcy złotych).
  3. O udzielenie dotacji celowej mogą ubiegać się:
    1. osoby fizyczne;
    2. wspólnoty mieszkaniowe;
    3. osoby prawne;
    4. przedsiębiorcy;
    5. jednostki sektora finansów publicznych, będące gminnymi lub powiatowymi osobami prawnymi, zwane  w dalszej części uchwały „wnioskodawcami".
  4. Dotacja celowa udzielana jest jednorazowo na wymianę pieca lub kotła węglowego, na podstawie umowy zawartej przed rozpoczęciem realizacji zadania objętego dofinansowaniem oraz musi być wykorzystana w tym samym roku budżetowym, w którym została przyznana.
  5. Dofinansowaniu podlegają wydatki poniesione przez dotowanego po zawarciu umowy o udzielenie dotacji, w ramach których sfinansowano zakup, transport, montaż nowego ekologicznego urządzenia grzewczego (gazowego, elektrycznego, olejowego, peletowego, zgazowania drewna, pompy ciepła, miejskiego ciepła sieciowego) wraz z koniecznymi dokumentacjami oraz instalacjami.
  6. Nowe urządzenia grzewcze muszą spełniać następujące wymogi:
    1. posiadać minimalną klasę energetyczną, potwierdzoną kartą produktu i etykietą energetyczną,  a mianowicie:
      1. pompy ciepła - klasa A+,
      2. kotły gazowe i olejowe - klasa A,
      3. kotły na paliwo stałe (zgazowujące drewno lub na pelet) - klasa A+;
    2. w przypadku kotłów na opał stały (zgazowujących drewno lub na pelet) - posiadać certyfikat/świadectwo potwierdzające spełnienie wymogów dotyczących Ekoprojektu (Ecodesign).
  7. Zadanie objęte dotacją celową może być dofinansowane również z innych źródeł, pod warunkiem, że suma udzielonych dotacji nie przekroczy 100% poniesionych wydatków.
  8. Kwota dotacji nie może być wyższa niż łączna wartość poniesionych wydatków.
  9. Wnioskodawca ubiegający się o udzielenie dotacji celowej składa do Burmistrza Miasta i Gminy Gryfino stosowny wniosek wraz z wymaganymi załącznikami.
  10. Wnioski składa się w Urzędzie Miasta i Gminy w Gryfinie, w terminie od 1 stycznia do 30 września danego roku bądź do czasu wykorzystania puli środków finansowych przewidzianych na ten cel w budżecie gminy, na dany rok kalendarzowy.
  11. Wnioskodawca ubiegający się o udzielenie dotacji celowej zobowiązany jest do przedłożenia wraz  z wnioskiem następujących załączników:
    1. kopii dokumentu potwierdzającego prawo do dysponowania nieruchomością, na której realizowane ma być zadanie objęte dofinansowaniem, w przypadku własności lub wieczystego użytkowania;
    2. pisemnej zgody wszystkich współwłaścicieli lub współużytkowników wieczystych, w przypadku nieruchomości stanowiącej przedmiot współwłasności lub współużytkowania wieczystego.
  12. Wnioski złożone po terminie określonym w ust. 2 bądź po wyczerpaniu puli środków finansowych przewidzianych na dany rok budżetowy będą rozpatrywane odmownie.
  13.  W przypadku wniosku złożonego, lecz wymagającego uzupełnienia lub wyjaśnienia, wnioskodawca będzie wezwany do dostarczenia brakujących dokumentów lub złożenia stosownych wyjaśnień, w terminie  7 dni od daty otrzymania wezwania, pod rygorem pozostawienia wniosku bez rozpatrzenia.
  14. Kompletne wnioski będą rozpatrywane według kolejności wpływu do Urzędu Miasta i Gminy w Gryfinie.
  15. Udzielenie pomocy wnioskodawcom w odniesieniu do nieruchomości służących do prowadzenia działalności gospodarczej, stanowi pomoc de minimis. Udzielanie takiej pomocy następuje zgodnie  z przepisami rozporządzenia Komisji (UE) nr 1407/2013 z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis (Dz.U.UE.L.2013.352.1); zmienionego przepisami rozporządzenia Komisji (UE) nr 2020/972 z dnia 2 lipca 2020 r. zmieniającego rozporządzenie (UE) nr 1407/2013 w odniesieniu do jego przedłużenia oraz zmiany rozporządzenia (UE) nr 651/2014 w odniesieniu do jego przedłużenia i odpowiedniego zastosowania (Dz.U.UE.L.2020.215.3) - z terminem stosowania do 31 grudnia 2023 r.
  16. Wniosek o udzielenie dotacji celowej podlegać będzie weryfikacji, w zakresie spełniania wymagań określonych w niniejszej uchwale, w terminie do dwóch miesięcy od daty wpływu do Urzędu Miasta i Gminy  w Gryfinie.
  17. Na etapie weryfikacji wniosku upoważniony pracownik Urzędu Miasta i Gminy w Gryfinie skontroluje nieruchomość na której ma być realizowane zadanie obejmujące wymianę pieców lub kotła węglowego na ekologiczne źródło ciepła, przy zachowaniu wymogu uprzedniego powiadomienia wnioskodawcy.
  18. W przypadku, gdy w wyniku kontroli na nieruchomości nie potwierdzi się istnienie pieców lub kotła węglowego, mających podlegać wymianie i likwidacji, Burmistrz Miasta i Gminy Gryfino w terminie 14 dni od daty kontroli zawiadomi wnioskodawcę o odmowie udzielenia dotacji celowej.
  19. Wnioskodawcy pozytywnie zweryfikowani będą pisemnie powiadamiani o zakwalifikowaniu się do dofinansowania oraz o terminie zawierania umów dotacji.
  20. Udzielenie dotacji celowej następuje na podstawie umowy zawartej pomiędzy wnioskodawcą a Burmistrzem Miasta i Gminy Gryfino.
  21. Wnioskodawca, który na podstawie zawartej umowy dotacji celowej staje się dotowanym, w terminie do 30 listopada roku, w którym zawarł umowę, przedkłada Burmistrzowi Miasta i Gminy Gryfino wniosek o rozliczenie dotacji wraz z wymaganymi załącznikami.
  22. Za kompletność i prawidłowość rozliczenia dotacji odpowiada dotowany.
  23. Po złożeniu przez dotowanego wniosku o rozliczenie dotacji, upoważniony pracownik Urzędu Miasta i Gminy w Gryfinie, w ramach czynności kontrolnych, w terminie 30 dni od daty złożenia wniosku, zweryfikuje dokumenty oraz przeprowadzi kontrolę końcową nieruchomości, na której zrealizowano zadanie podlegające dofinansowaniu.
  24. Potwierdzeniem przeprowadzonej kontroli końcowej będzie protokół podpisany przez strony umowy oraz dokumentacja fotograficzna.
  25. Przekazanie dotacji celowej nastąpi w terminie 14 dni od daty pisemnego powiadomienia dotowanego o zatwierdzeniu wniosku o rozliczenie dotacji, przelewem bankowym na wskazany w umowie dotacji numer konta bankowego dotowanego. 
  26. W przypadku, gdy w wyniku czynności kontrolnych, o których mowa w ust. 4, nie potwierdzi się zgodność realizacji zadania z zawartą umową dotacji celowej, złożony wniosek o rozliczenie dotacji nie zostanie zatwierdzony.
  27. Brak zatwierdzonego wniosku o rozliczenie dotacji skutkować będzie odmową przekazania dotacji celowej, o czym dotowany zostanie powiadomiony w terminie 14 dni od daty przeprowadzonej kontroli końcowej.
  28. W okresie 3 lat od dnia przekazania dotacji celowej upoważniony pracownik Urzędu Miasta i Gminy  w Gryfinie przeprowadzi kontrolę nieruchomości na której zrealizowano zadanie, w zakresie prawidłowości i utrzymania trwałości zadania objętego dofinansowaniem, przy zachowaniu wymogu uprzedniego powiadomienia dotowanego o terminie kontroli.

I. WYMAGANE DOKUMENTY:

  1. Wniosek o udzielenie dotacji celowej:
    1. osoby fizyczne – ,
    2. wspólnoty mieszkaniowe, osoby prawne, przedsiębiorcy, jednostki sektora finansów publicznych, będące gminnymi lub powiatowymi osobami prawnymi – .

II. OPŁATY: nie podlega opłatom.

III. JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA:
Wydział Planowania Przestrzennego i Ochrony Środowiska  - Referat Ochrony Środowiska,
nr pokoju 13, nr telefonu 91-416-20-11 wew. 113 email: srodowisko@gryfino.pl

IV. TRYB ODWOŁAWCZY: nie przysługuje.

 
 

Szanowni Państwo!

W związku z wejściem w życie w dniu 25 maja 2018 roku Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”) informujemy o zasadach przetwarzania Państwa danych osobowych. Kliknięcie przycisku „Przejdź do serwisu” oznacza zgodę na przetwarzanie danych niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania serwisu.


Klauzula informacyjna ogólna

W związku z zapisami art. 13 ROZPORZĄDZENIA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO) (Dz.U.UE. z 2016 r., L 119, poz. 1) informujemy, że:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest:
    Burmistrz Miasta i Gminy Gryfino
    ul. 1 Maja 16
    74 -100 Gryfino
    telefon: 91 416 20 11
    e-mail: burmistrz@gryfino.pl
  2. Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych:
    telefon: 91 416 20 11
    e-mail: iod@gryfino.pl
  3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w celu:
    1. realizacji zadań wynikających z przepisów prawa, a w szczególności ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2017r., poz. 1875 ze zm.) oraz z szeregu ustaw kompetencyjnych (merytorycznych), a także obowiązków i zadań zleconych przez instytucje nadrzędne wobec Gminy;
    2. zawarcia i realizacji umów;
    3. ochrony żywotnych interesów osoby, której dane dotyczą, lub innej osoby fizycznej;
    4. wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi;
    5. w pozostałych przypadkach dane osobowe przetwarzane są wyłącznie na podstawie wcześniej udzielonej zgody w zakresie i celu określonym w treści zgody.
  4. W związku z przetwarzaniem danych w celu wskazanym w pkt. 3, dane osobowe mogą być udostępniane innym upoważnionym odbiorcom lub kategoriom odbiorców danych osobowych. Odbiorcami mogą być:
    1. podmioty, które przetwarzają dane osobowe w imieniu administratora na podstawie zawartej z nim umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych;
    2. podmioty upoważnione do odbioru danych osobowych na podstawie odpowiednich przepisów prawa.
  5. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celu dla jakiego zostały zebrane oraz zgodnie z terminami archiwizacji określonymi przez przepisy prawa powszechnie obowiązującego.
    W przypadku, gdy dane osobowe przetwarzane są na podstawie zgody osoby, której dane dotyczą przetwarzanie odbywa się do czasu wycofania tej zgody.
    W przypadku, gdy dane osobowe przetwarzane są w celu zawarcia i realizacji umowy przetwarzanie odbywa się przez okres niezbędny do realizacji zawartej umowy, a po tym czasie w zakresie wymaganym przez przepisy prawa lub dla zabezpieczenia ewentualnych roszczeń, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych po zakończeniu i rozliczeniu umowy, do czasu wycofania tej zgody.
    Ponadto w przypadku umów o dofinansowanie dane osobowe od momentu pozyskania przechowywane są przez okres wynikający z umowy o dofinansowanie zawartej między beneficjentem a określoną instytucją, trwałości danego projektu i konieczności zachowania dokumentacji projektu do celów kontrolnych.
  6. W związku z przetwarzaniem przez administratora danych osobowych przysługuje Pani/Panu:
    1. prawo dostępu do treści danych oraz otrzymywania ich kopii na podstawie  art. 15 RODO;
    2.  prawo do żądania sprostowania danych na podstawie art. 16 RODO,
      w przypadku gdy:
      • dane są nieprawidłowe lub niekompletne;
    3. prawo do żądania usunięcia danych osobowych (tzw. prawo do bycia zapomnianym) na podstawie art. 17 RODO, w przypadku gdy:
      • dane nie są już niezbędne do celów, dla których były zebrane lub w inny sposób przetwarzane,
      • osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania danych osobowych,
      • osoba, której dane dotyczą wycofała zgodę na przetwarzanie danych osobowych, która jest podstawą przetwarzania danych i nie ma innej podstawy prawnej przetwarzania danych,
      • dane osobowe przetwarzane są niezgodnie z prawem,
      • dane osobowe muszą być usunięte w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisów prawa;
    4. prawo do żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych na podstawie art. 18 RODO, w przypadku gdy:
      • osoba, której dane dotyczą kwestionuje prawidłowość danych osobowych – na okres pozwalający administratorowi sprawdzić prawidłowość tych danych,
      • przetwarzanie danych jest niezgodne z prawem, a osoba, której dane dotyczą, sprzeciwia się usunięciu danych, żądając w zamian ich ograniczenia,
      • administrator nie potrzebuje już danych dla swoich celów, ale osoba, której dane dotyczą, potrzebuje ich do ustalenia, obrony lub dochodzenia roszczeń,
      • osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania danych - do czasu ustalenia czy prawnie uzasadnione podstawy po stronie administratora są nadrzędne wobec podstawy sprzeciwu;
    5. prawo do przenoszenia danych na podstawie art. 20 RODO, w przypadku gdy łącznie spełnione są następujące przesłanki:
      • przetwarzanie danych odbywa się na podstawie umowy zawartej z osobą, której dane dotyczą lub na podstawie zgody wyrażonej przez tą osobę,
      • przetwarzanie odbywa się w sposób zautomatyzowany; 
    6. prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych na podstawie art. 21 RODO, wobec przetwarzania danych osobowych, którego podstawą prawną jest:
      • niezbędność przetwarzania do wykonania zadania realizowanego  w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi bądź
      • niezbędność przetwarzania do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora lub przez stronę trzecią.

      Z przyczyn związanych z Pani/Pana szczególną sytuacją. W razie wniesienia sprzeciwu, administrator nie może już przetwarzać tych danych osobowych, chyba że wykaże on istnienie ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec interesów, praw i wolności osoby, której dane dotyczą, lub podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
       

  7. W przypadku gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody osoby na przetwarzanie danych osobowych (art. 6 ust. 1 lit a RODO), przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia tej zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie to nie ma wpływu na zgodność przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  8. Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z prawem przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych przez administratora.
    Organem właściwym do wniesienia skargi jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
  9. W zależności od sfery, w której przetwarzane są dane osobowe, podanie danych osobowych jest dobrowolne albo jest wymogiem ustawowym lub umownym.
  10. Pani/Pana dane nie będą poddawane zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym również profilowaniu.
Przejdź do serwisu