I. WYMAGANE DOKUMENTY:
-
Podanie wraz z pisemnym wyjaśnieniem dotyczące przyczyn braku potwierdzenia pobytu osoby w lokalu lub .
-
Wypełniony i podpisany formularz „zgłoszenie pobytu stałego” lub „zgłoszenie pobytu czasowego” (odrębny dla każdej osoby, również dla dziecka),
-
Do wglądu:
-
obywatel Polski - dowód osobisty lub paszport,
-
cudzoziemiec – właściwy dokument zezwalający na pobyt na terenie Rzeczypospolitej Polskiej; dokumenty wymienione przy odpowiednich procedurach: zameldowanie cudzoziemca na pobyt stały, zameldowanie cudzoziemca na pobyt czasowy.
W przypadku zgłoszenia zameldowania przez pełnomocnika dodatkowo:
-
pisemne pełnomocnictwo do zameldowania lub ,
-
dowód osobisty lub paszport pełnomocnika,
-
w przypadku reprezentowania cudzoziemca, pełnomocnik przedkłada właściwy dokument zezwalający na pobyt cudzoziemca na terenie Rzeczypospolitej Polskiej.
II. OPŁATY:
Opłata skarbowa:
* za udzielone pełnomocnictwo - 17 zł.
* od poświadczenia zgodności duplikatu, odpisu, wyciągu, wypisu lub kopii dokonane przez upoważnionego pracownika Wydziału, od każdej pełnej lub zaczętej stronicy -5,00 zł.
Nie podlega opłacie skarbowej pełnomocnictwo udzielone małżonkowi, wstępnemu (rodzice, dziadkowie, pradziadkowie), zstępnemu (dzieci, wnuki, prawnuki), rodzeństwu.
Opłatę należy uiścić na rachunek bankowy Urzędu Miasta i Gminy w Gryfinie: Bank Pekao S.A. Oddział w Gryfinie 92 1240 2092 9600 5055 5555 5555 lub w siedzibie Urzędu Miasta i Gminy w Gryfinie, bezgotówkowo przy wykorzystaniu terminali płatniczych obsługiwanych przez pracowników Urzędu lub w samoobsługowym opłatomacie znajdującym się na parterze budynku urzędu.
III. TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Załatwienie sprawy – wydanie decyzji administracyjnej następuje w terminie do 2 miesięcy od daty złożenia wymaganych dokumentów (w przypadku spraw skomplikowanych termin może ulec przedłużeniu zgodnie z przepisami KPA).
IV. JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA:
Wydział Urząd Stanu Cywilnego i Spraw Obywatelskich, Referat Spraw Obywatelskich (symbol – USC.SO), pokój nr 4, tel. 91-416-20-11 wew. 201, 204.
V. TRYB ODWOŁAWCZY
Odwołanie wnosi się do Wojewody Zachodniopomorskiego za pośrednictwem Burmistrza Miasta i Gminy Gryfino, który wydał decyzję. Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
VI. UWAGI:
W przypadku zameldowania na pobyt czasowy należy podać deklarowany okres pobytu.
Informacja administratora o przetwarzaniu danych osobowych.
Klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych na podstawie obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (przetwarzanie w związku z ustawą z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności)
|