UCHWAŁA NR XVII/245/04
RADY MIEJSKIEJ W GRYFINIE
z dnia 29 stycznia 2004 r.
w sprawie przyjęcia sprawozdań z działalności stałych Komisji Rady za 2003 rok
Na podstawie art. 21 ust. 3 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym /Dz.U. z 2001 r. Nr 142 poz.1591, Dz.U. z 2002 r. Nr 23 poz.220, Nr 62 poz.558, Nr 113 poz. 984, Nr 214 poz. 1806, Dz.U. z 2003 r. Nr 80 poz.717, Nr 162 poz. 1568/ uchwala się co następuje
§ 1. Przyjąć sprawozdania z działalności Komisji za 2003 rok:
- Rewizyjnej - załącznik nr 1,
- Budżetu, Finansów, Rolnictwa i Aktywności Gospodarczej - załącznik nr 2,
- Planowania Przestrzennego, Gospodarki Komunalnej, Inwestycji i Ochrony Środowiska - załącznik nr 3,
- Spraw Społecznych i Bezpieczeństwa Publicznego - załącznik nr 4.
§ 2. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
PRZEWODNICZĄCY RADY
Zenon Trzepacz
SPRAWOZDANIE z działalności Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Gryfinie za 2003 rok.
Komisja Rewizyjna w składzie:
- Mieczysław Sawaryn - Przewodniczący
- Czesław Kapusta - Z -ca Przewodniczącego
- Józef Gutkowski - Członek
- Jan Bielecki - Członek
- Janusz Skrzypiński - Członek
uchwalony na sesji Rady Miejskiej plan pracy na rok 2003 zrealizowała w następującym zakresie:
W okresie objętym sprawozdaniem Komisja Rewizyjna odbyła 18 posiedzeń.
Zgodnie z ustawą o samorządzie gminnym - Komisja Rewizyjna Rady Miejskiej w Gryfinie zajmowała się systematycznie analizą wykonania budżetu Miasta i Gminy.
Skarbnik Miasta i Gminy omawiała przebieg realizacji budżetu każdorazowo po sporządzeniu kwartalnego sprawozdania.
Komisja Rewizyjna Rady Miejskiej w Gryfinie opiniowała wykonanie budżetu Miasta i Gminy za 2002 rok i przygotowała wniosek o udzielenie absolutorium Burmistrzowi Miasta i Gminy Gryfino.
Dokonano kontroli realizacji zadań Gminy w zakresie utrzymania poprawnego stanu dróg, porządku i bezpieczeństwa.
Dokonano oceny funkcjonowania jednostek Gminy w zakresie oświaty, kultury, opieki społecznej i sportu.
Dokonano oceny realizacji zadań inwestycyjnych zaplanowanych na 2003 rok.
Dokonano oceny projektu budżetu gminy na 2004 rok.
Opracowano projekt planu pracy Komisji na 2004 rok.
Trwa kontrola inwestycji komunalnej pn.: "Rekultywacja nieczynnego wysypiska odpadów komunalnych w Gryfinie"
Ponadto Komisja wypracowała 13 wniosków do Burmistrza Miasta i Gminy:
1. Członek Komisji Rewizyjnej radny p. Jan Bielecki zgłosił zastrzeżenia do otrzymanych informacji nt. podatków lokalnych i obowiązku wypełniania przez osoby fizyczne deklaracji podatkowych podatku od nieruchomości. Do zgłoszonego zapytania z poparciem odnosi się radny p. Czesław Kapusta. Chodzi zasadniczo o sprawę podatków w pozycjach pozostałe grunty gminne z 0,08 zł do 0,25 zł. Chodzi o wykładnie, co kryje się pod pojęciem grunty pozostałe.
Przewodniczący Komisji wskazuje, że przyjęte rozstrzygnięcie na Radzie 12.12.2002 r. spowodowało olbrzymie zaniepokojenie w szczególności mieszkańców wsi np. w zakresie pozostawionych siedlisk po przekazaniu gospodarstw za emeryturę.
Jednocześnie Komisja Rewizyjna wnioskuje o wyjaśnienie przyczyn zobowiązania osób fizycznych do składania informacji o powierzchni posiadanych zabudowań przy uwzględnieniu faktu, że ustawa nakłada obowiązek wyłącznie w momencie zaistniałych zmian.
Powyższy wniosek Komisji wynika z potrzeby poinformowania mieszkańców Gminy Gryfino o przyczynach wprowadzenia nowej ustawy. Komisja postuluje, aby Urząd Miasta i Gminy w Gryfinie przy podejmowaniu takich decyzji zamieszczał w lokalnej prasie odpowiednie informacje i wyjaśnienia.
2. Komisja Rewizyjna zapoznała się z "Propozycją podziału środków finansowych na zadania z zakresu kultury fizycznej przekazane do realizacji w drodze zlecenia w roku 2003". Komisja ww. propozycje przyjęła do wiadomości. ponadto Komisja zawnioskowała o finansowanie kosztów koszenia boisk piłkarskich w 2003 roku, na których odbywają się rozgrywki Gminnej Ligi Piłki Nożnej.
3. Komisja Rewizyjna wnioskowała o:
- przygotowanie na posiedzenie, które odbędzie się w dniu: 25.03.2003 r. o godz. 800 informacji pisemnej w zakresie kosztów rekultywacji "starego" wysypiska śmieci oraz innych odpadów, nadto o sposobie przeprowadzonych przetargów na wykonanie zadań zleconych, ilość zgłoszonych podmiotów gospodarczych, zaproponowane ceny, zasady wyboru kontrahenta, ewentualne zmiany i odstępstwa od zaproponowanej zmiany,
- udzielenie informacji w zakresie ilości służbowych telefonów komórkowych, limitu wydatków i kryteria przydzielania w roku 2002/2003.
4. Radny p. Janusz Skrzypiński podniósł temat likwidacji Sanatorium w Nowym Czarnowie.
W związku z powyższym Komisja Rewizyjna wnioskowała do Burmistrz Miasta i Gminy Gryfino aby zwrócił się do właściciela o przejęcie tego terenu na rzecz gminy nieodpłatnie.
5. Komisja Rewizyjna podziękowała Burmistrzowi Miasta i Gminy Gryfino p. Henrykowi Piłatowi za udzielenie odpowiedzi na wniosek Komisji z dnia 25.03.2003 r.
Komisja nasza w ww. wniosku prosiła o informację dotyczącą możliwości wykorzystania budynków Samodzielnego Publicznego Dziecięcego Ośrodka Rehabilitacji w Nowym Czarnowie na cele budownictwa socjalnego.
Ponieważ w udzielonej przez p. Burmistrza odpowiedzi nie było takiej informacji, Komisja Rewizyjna wnioskuje o jej uzupełnienie.
6. Komisja Rewizyjna wnioskowała o przedstawienie oryginału Dziennika Budowy z realizacji inwestycji pn.: "Rekultywacja nieczynnego wysypiska odpadów komunalnych w Gryfinie".
7. Komisja Rewizyjna zwróciła się do Burmistrza Miasta i Gminy Gryfino p. Henryka Piłata o przedstawienie sytuacji na Centrum Wodnym Laguna w Gryfinie przede wszystkim w zakresie informacji:
- jak często odbywają się posiedzenia Rady Nadzorczej, czy spotkania te odbywają się raz w miesiącu, czy rzadziej ?
8. Komisja Rewizyjna wnioskowała do Burmistrza Miasta i Gminy Gryfino p. Henryka Piłata o udzielenie informacji nt.:
- z jakich względów przesuwa się ostateczny termin zakończenia inwestycji pn.:"Rekultywacja nieczynnego wysypiska odpadów komunalnych w Gryfinie" oraz podania przyczyn przedłużenia jej trwania, pierwotnie zakreślonego na 10 tygodni ?
9. W związku z informacją Burmistrza Miasta i Gminy Gryfino p. Henryka Piłata z dnia 22.07.2003 r. w sprawie "rekultywacja nieczynnego wysypiska odpadów komunalnych w Gryfnie" Komisja Rewizyjna wystąpiła o przedstawienie wniosków skierowanych do Regionalnej Izby Obrachunkowej w Szczecinie w sprawie przeprowadzenia kontroli inwestycji gminnych i ich rozliczenia.
Ponadto Komisja zwróciła się o udzielenie informacji - czy dokonano ostatecznego terminu odbioru zrekultywowanego wysypiska odpadów komunalnych, a jeżeli nie,to z jakich przyczyn ?
10.Komisja Rewizyjna rozpatrzyła protest Zakładu Usługowego "KOBESZKO & SYN" SPÓŁKA JAWNA ST. Kobeszko. P. Kobeszko systemy grzewcze, instalacje sanitarne, stacje uzdatniania wody z Choszczna i nie dopatrzyła się uchybień w przeprowadzonym przetargu.
11. Komisja Rewizyjna przedyskutowała wniosek mieszkańców ul. Ogrodowej uważając, że faktycznie ze względów bezpieczeństwa istnieje konieczność umożliwienia mieszkańcom i pojazdom uprzywilejowanym dojazdu do ulicy Ogrodowej od strony ulicy Armii Krajowej pomiędzy posesjami p.p. Węglarzy i p.p. Kurzydlaków.
Komisja zwróciła się do Burmistrz Miasta i Gminy Gryfino p. Henryk Piłat aby rozważył możliwość pozytywnego rozstrzygnięcia wniosku mieszkańców z uwzględnieniem interesów mieszkańców budynków przyległych.
12. Komisja Rewizyjna wnioskowała do Burmistrza Miasta i Gminy Gryfino p. Henryka Piłata aby podjął kroki w celu kompleksowego zakończenia i zagospodarowania terenu przy Szkole Podstawowej Nr 2 w zakresie wykonania chodników i drogi dojazdowej.
Zdaniem Komisji wykonane boisko sportowe kontrastuje ze stanem otoczenia, w szczególności wygląd: chodników, krawężników, ławeczek i boksów na szatnię.
13.Komisja Rewizyjna wnioskowała do Przewodniczącego Rady Miejskiej w Gryfinie aby zorganizował dla zainteresowanych radnych spotkanie z przedstawicielami innych Rad Miejskich. - Zespół radnych w składzie:
Janina Nikitińska, Maciej Szabałkin, Czesław Kapusta, Ireneusz Sochaj spotkał się z przedstawicielami rad: Goleniów, Kamień Pomorski i Police.
SPRAWOZDANIE z działalności Komisji Budżetu, Finansów, Rolnictwa i Aktywności Gospodarczej za 2003 rok
Komisja Budżetu, Finansów, Rolnictwa i Aktywności Gospodarczej pracowała w składzie 8 -osobowym tj.:
- Artur Nycz - Przewodniczący
- Bogdan Jacek Warda - Z-ca Przewodniczącego
- Krystyna Gazdeecka - członek
- Józef Gutkowski - członek
- Czesław Kapusta - członek
- Janusz Skrzypiński - członek
- Maciej Szabałkin - członek
- Zenon Trzepacz - członek
w oparciu o plan pracy przyjęty na 2003 rok przez Radę Miejską.
W ciągu roku Komisja odbyła 16 posiedzeń. Poza wypracowaniem stanowisk do projektów uchwał zrealizowano następujące zadania:
- zapoznano się z informacją nt. sytuacji finansowej Centrum Wodnego "Laguna".
- zapoznano się z informacją nt. wykorzystania dotacji w 2002 roku na realizację zadań w zakresie:
- kultury fizycznej,
- sportu.
- dokonano analizy wykonanie budżetu za 2002 rok.
- zapoznano się z planem podziału środków finansowych na poszczególne placówki oświatowe szkół podstawowych na 2003 rok i realizację za 2002 rok łącznie z funduszem płac.
- Komisja odbyła spotkanie, na którym zapoznano się z problemami sołectw oraz przedstawiano propozycje ich rozwiązywania.
- zapoznano się z informacją nt. organizacji skupu płodów rolnych.
- dokonano oceny realizacji uchwały o pomocy publicznej dla przedsiębiorców.
- Komisja odbyła spotkanie z udziałem przedstawicieli zrzeszenia kupców, handlowców i rzemieślników.
- zapoznano się z informacją nt. planu podziału i wykorzystania środków finansowych na placówki kultury za I półrocze 2003 r.
- zapoznano się z informacją nt. organizacji dożynek gminnych.
- dokonano oceny wykonania budżetu i gminnego funduszu ochrony środowiska za I półrocze 2003 r.
- zapoznano się z informacją o inicjatywach gospodarczych na terenie gminy Gryfino, zrealizowane w 2003 r. i planowane na 2004 rok.
- przygotowano propozycje do planu pracy Komisji na 2004 rok.
Wypracowane wnioski:
do Burmistrza Miasta i Gminy:
1. Komisja wnioskowała o wyjaśnienie zasad finansowania i funkcjonowania Biblioteki Publicznej w Gryfinie na podstawie ustawy o samorządzie powiatowym i gminnym. Ile powinna wynosić dotacja od Powiatu na utrzymanie Biblioteki Publicznej zgodnie z przepisami.
W oparciu o przepisy na kim spoczywa obowiązek prowadzenia Biblioteki Publicznej w Gryfinie.
2. Komisja wnioskowała o:
- zorganizowanie wyjazdowego spotkania Komisji do gminy Goleniów celem zapoznania się z pracami Komisji Budżetowej Rady Miejskiej w Goleniowie, budżetem gminy Goleniów.
- przedstawianie dla Komisji półrocznych informacji nt. sytuacji finansowej, stanu zatrudnienia w spółkach PUK, PEC.
- przedstawianie dla Komisji kwartalnych sprawozdań z wykonania budżetu za 2003 r. o stanie zobowiązań według tytułów dłużnych oraz gwarancji poręczeń, nadwyżce - deficycie, plan dochodów i wydatków, harmonogram wydatków.
3. Komisja wnioskowała:
- o przygotowanie przez Kluby, organizacje sportowe sprawozdania - rozliczenia szczegółowego z wykorzystania dotacji celowych budżetu gminy w 2002 roku wzorem Klubu LKS.
- o informację, czy łączna suma wnioskowanych kwot z ofert uznanych za najkorzystniejsze w dziale sport, przekracza kwotę przeznaczoną na ten cel przez Radę Miejską, jeśli przekracza, czy dokonując podziału zasięgnięto opinii wszystkich Komisji stałych Rady Miejskiej /uchwała nr III/46/02 § 5 okt. 7/.
- aby informacja dla Komisji o PEC sporządzona do końca czerwca br. zawierała dane, ile odbiorców ciepła zrezygnowało z usług PEC?
4. Komisja wnioskowała o rozważenie budowy świetlicy wiejskiej w Wirowie.
5. Komisja wnioskowała o przygotowanie dla Komisji informacji nt. Ośrodka Wypoczynku i Rekreacji w Gryfinie o wykonaniu budżetu za 2002 rok.
6. Komisja dokonała przeglądu wysypiska odpadów komunalnych w Gryfinie wnioskując o rozwiązanie następujących problemów:
- uruchomienia nowej kwatery na wysypisku odpadów komunalnych,
- zakupu linii do segregacji śmieci,
- wskazania źródeł sfinansowania inwestycji,
- budowy budynku socjalnego dla pracowników wysypiska.
Komisja prosiła o informację w ww. sprawie do końca sierpnia br.
Ponadto Komisja wnioskowała:
- o rozwiązanie problemu uporządkowania wywożonych osadów z oczyszczalni ścieków w Gryfinie,
- o spowodowanie zrekultywowania gruntów w Daleszewie, na które został wywieziony osad z oczyszczalni ścieków.
Reasumując plan pracy Komisji za rok 2003 został zrealizowany.
Przewodniczący Komisji
Artur Nycz
SPRAWOZDANIE z działalności Komisji Planowania Przestrzennego, Gospodarki Komunalnej, Inwestycji i Ochrony Środowiska za 2003 rok
W minionym roku zrealizowano następujące zadania:
- dokonano oceny realizacji uchwały w sprawie polityki wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu gminy Gryfino.
- dokonano oceny realizacji uchwały w sprawie ustalenia zasad polityki czynszowej.
- zapoznano się z informacją nt. inwestycji i remontów zaplanowanych w budżecie z zakresu oświaty, gospodarki komunalnej, remontów mieszkań i adaptacji lokali.
- zapoznano się z informacją nt. uporządkowania po okresie zimowym "akcja zima" /dróg gminnych, studzienek kanalizacyjnych/.
- zapoznano się z gospodarką odpadami na terenie gminy z uwzględnieniem wysypiska śmieci.
- zapoznano się z informacją nt. realizacji inwestycji - rozbudowa oczyszczalni ścieków, budowy "Kanalizacji Północy Gminy".
- dokonano przeglądu ośrodków rekreacyjnych i kąpielisk, placów garażowych, terenów ogródków działkowych na terenie gminy Gryfino.
- zapoznano się z warunkami korzystania z walorów Parku Krajobrazowego Dolina Dolnej Odry - wspólnie z Dyrektorem Parku Krajobrazowego Doliny Dolnej Odry zapoznała się z walorami parku, spotkanie odbyło się na terenie parku.
- dokonano oceny inwestycji realizowanych przez Gryfińskie Towarzystwo Budownictwa społecznego w zakresie gospodarki mieszkaniowej - wielorodzinny budynek mieszkalny.
- dokonano oceny działalności Przedsiębiorstwa Usług Komunalnych w zakresie sprzątania i utrzymania porządku na terenach gminnych.
- Komisja omówiła propozycje w sprawie określenia wysokości stawek i zwolnień z podatku od nieruchomości planowane na 2004 rok z podziałem miasta i gminy na strefy.
- zapoznano się z informacją Przedsiębiorstwa Usług Komunalnych nt. przygotowania do "akcji zima 2003 -2004".
- Komisja przygotowała propozycje do projektu budżetu na 2004 rok w zakresie inwestycji gminnych.
- Komisja uczestniczyła w targach ekologicznych - Poznań 2003 r.
- Komisja zapoznała się z informacją nt. zmian w planie miejscowym zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy Gryfino.
- dokonano oceny realizacji uchwały w sprawie zasad wyłapywania bezdomnych zwierząt na terenie gminy Gryfino.
- przygotowano propozycje do planu pracy Komisji na 2004 rok.
Wypracowane wnioski:
do Burmistrza Miasta i Gminy:
1. Komisja po zapoznaniu się z informacją w zakresie prowadzonej gospodarki odpadami z uwzględnieniem składowiska gminnego -
- wnioskowała o pilne rozpatrzenie sprawy uruchomienia II kwatery na składowanie odpadów komunalnych na wysypisku śmieci.
Komisja poprosiła o informacje o podjętych działaniach w ww. sprawie.
2. Komisja wnioskowała o przeprowadzenie kontroli przez Straż Miejską celem sprawdzenia czy właściciele posesji mają zawarte umowy z PUK na wywóz odpadów.
3. Komisja wnioskowała o podjęcie działań w celu zakupu linii sortowniczej na wysypisku śmieci.
4. Komisja wnioskowała o rozważenie możliwości utworzenia zakładu utylizacji odpadów komunalnych.
5. Komisja wnioskowała o spowodowanie zamontowania progów spowalniających na odcinku drogi przy Parku Miejskim od ulicy Parkowej do skrzyżowania ulic Armii Krajowej, Bolesława Chrobrego.
6. Komisja wnioskowała o rozpatrzenie możliwości domagania się na drodze sądowej wszystkich przysługujących z budżetu Państwa należności na rzecz gminy /dodatki mieszkaniowe i inne/. Poinformowania Komisji o podjętych działaniach oraz przedłożenia dla Komisji opinii prawnej w ww. sprawie.
7. Komisja wnioskowała o rozpatrzenie możliwości współpracy między Ośrodkiem Pomocy Społecznej, a Gminną Komisją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w celu efektywnego wykorzystania środków finansowych, które znajdują się w budżecie na realizację gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych na 2003 rok.
8. Komisja wnioskowała o wyegzekwowanie wykonania nałożonego nakazu i poinformowania Komisji o skutecznym podjęciu działań w sprawie uporządkowania terenu przy ulicy Łużyckiej przez p. Bronisława Dworaka /warsztat naprawy samochodów/.
9. Komisja wnioskowała o spowodowanie uprzątnięcia przez byłych użytkowników garaży pozostawionych nieczystości po usunięciu garaży przy ulicy Zygmunta Krasińskiego.
10. Komisja wnioskowała o ustawienie pojemników na śmieci przy pozostałych garażach ww. ulicy.
11. Komisja wnioskowała o rozpatrzenie możliwości zakupu maszyny - urządzenia do rozdrabniania plastiku na wysypisku śmieci, gdyż obecna zgniatarka nie spełnia swojego zadania.
12. Komisja wnioskowała o naprawę barierek na mostku rzeki Tywa w Żórawiu /obok młyna/.
13. Komisja wnioskowała o przedstawienie przez przedstawiciela firmy GRYFSKAND protokołów badań z zakresu Ochrony Środowiska i zanieczyszczenia powietrza, które przeprowadza Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska.
14. Komisja wnioskowała o wystąpienie do Komendy Wojewódzkiej Policji w Szczecinie o wzmożenie kontroli i efektywnych działań celem zwalczania rosnącej sprzedaży narkotyków na terenie miasta i gminy Gryfino.
15. Komisja wnioskowała o zmniejszenie ilości drukowanych materiałów sesyjnych. Komplet materiałów przesyłać tylko radnym, a dla pozostałych osób doręczać porządek obrad sesji. Ponadto wnioskujemy, aby materiały drukowane były dwustronnie co pozwoli ograniczyć ilość materiału.
do Rady Miejskiej:
1.Komisja wnioskowała o rozpatrzenie możliwości bardziej efektywnego zbierania podatku od posiadanego psa np. przez osoby, które sprzątają klatki schodowe.
Reasumując plan pracy Komisji za rok 2003 został zrealizowany.
SPRAWOZDANIE z działalności Komisji Spraw Społecznych i Bezpieczeństwa Publicznego za 2003 rok
Komisja pracowała w składzie 6 - osobowym w oparciu o plan pracy przyjęty przez Radę Miejską.
W ciągu roku odbyła 23 posiedzeń, w tym 12 dot. wypracowania stanowisk do projektów uchwał.
Zrealizowano następujące zadania:
- dokonano analizy działalności Ośrodka Pomocy Społecznej.
- zapoznano się z sytuacją szkolnictwa na poziomie gimnazjum.
- dokonano analizy zagospodarowania czasu wolnego dzieci i młodzieży w okresie ferii zimowych w miejscu zamieszkania przez placówki oświatowo - wychowawcze, stowarzyszenia kulturalne i sportowe.
- dokonano analizy i oceny działalności klubów i stowarzyszeń sportowych za 2002 rok i przygotowano propozycję podziału dotacji na rok 2003.
- zapoznano się ze stanem przygotowania przeciwpożarowego na terenie miasta i gminy.
- zapoznano się z problemem narkomanii i alkoholizmu w szkołach - bezpieczna szkoła.
- dokonano oceny realizacji Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych za I kwartał 2003 rok.
- dokonano analizy działalności sieci szkół i przedszkoli .
- zapoznano się ze stanem przygotowań placówek oświatowych i kulturalnych do zagospodarowania czasu wolnego dzieci i młodzieży w czasie wakacji. Po wakacjach - dokonano oceny realizacji tego zadania.
- zapoznano się ze stanem bezpieczeństwa w mieście i gminie Gryfino, z informacją o współpracy Straży Miejskiej i Policji. W posiedzeniu Komisji uczestniczyli przedstawiciele: Policji i Straży Miejskiej.
- dokonano oceny pracy Straży Miejskiej na podstawie przedstawionego sprawozdania z działalności za I półrocze 2003 roku.
- zapoznano się ze stanem przygotowań placówek oświatowo - wychowawczych do rozpoczęcia roku szkolnego 2003/2004.
- dokonano oceny realizacji zadań w zakresie kultury za I półrocze 2003 r. (GDK, MDK i Biblioteka) - spotkanie z udziałem dyrektorów: Gryfińskiego Domu Kultury, Młodzieżowego Domu Kultury i Biblioteki Publicznej.
- dokonano oceny efektywności działania Biura Promocji, Informacji i Współpracy Międzynarodowej - spotkanie z udziałem kierownika Biura Promocji, Informacji i Współpracy Międzynarodowej.
- opracowano projekt planu pracy Komisji na 2004 rok.
Wypracowane wnioski:
do Burmistrza Miasta i Gminy:
1. Komisja wnioskowała o zorganizowanie wyjazdu warsztatowego i poglądowego do Ośrodka Pomocy Społecznej w Barlinku (z tą gminą łączy nas umowa partnerska), Świdwinie lub Połczynie Zdroju.
Komisja składała także propozycję aby w takim wyjazdowym posiedzeniu Komisji wziął udział Pan Burmistrz Henryk Piłata.
Komisja widzi konieczność poszerzenia wiedzy na temat zakresu i form działania OPS.
2. Komisja wnioskowała o przygotowanie na posiedzenie, które odbędzie się w dniu 27.01.2003 r. o godz. 1000 informacji, która będzie zawierać:
- Plan Gminy Gryfino z uwzględnieniem rozmieszczenia wszystkich szkół podstawowych, z ilością oddziałów w szkole oraz ilością uczniów w każdej klasie. Ww. materiał pozwoli Komisji wypracować stanowisko nt. rozwiązania problemu z Gimnazjum.
3. Komisja Spraw Społecznych i Bezpieczeństwa Publicznego zapoznała się z "Propozycją podziału środków finansowych na zadania z zakresu kultury fizycznej przekazane do realizacji w drodze zlecenia w roku 2003".
Komisja ww. propozycje przyjęła do wiadomości.
Ponadto Komisja wnioskowała:
- o dofinansowanie kosztów koszenia boisk piłkarskich w 2003 roku,
- aby kluby i stowarzyszenia sportowe, które dotowane są przez
Urząd Miasta i Gminy w Gryfinie przekazywały sprawozdania finansowe i merytoryczne z realizacji zadań wraz z kopiami faktur, za każdą transzę.
4. Komisja wnioskowała o:
- zwiększenie ilości godzin lekcyjnych na prowadzenie kół zainteresowań w szkołach,
- przyznanie szkołom wiejskim 1/2 etatu pedagoga szkolnego i zwiększenie godzin zajęć w świetlicach socjo - terapeutycznych w szkołach,
- zakupienie dla Straży Miejskiej psa wyszkolonego w zakresie wykrywania narkotyków celem prowadzenia działalności antynarkotykowej w szkołach i miejscach publicznych na terenie miasta i gminy Gryfino.
5. W związku ze stratami ponoszonymi przez Ośrodek Wypoczynku Rekreacji w Gryfinie Komisja wnioskuje o przyspieszenie włączenia jednostki w struktury innych podmiotów gminy.
6. Komisja wnioskowała aby Burmistrz Miasta i Gminy p. Henryk Piłat wyraził zgodę na możliwie częste wypożyczanie od Straży Granicznej psa wyszkolonego w zakresie wykrywania narkotyków celem prowadzenia działalności antynarkotykowej w szkołach i na terenie miasta i gminy Gryfino.
7. Komisja wnioskowała aby członkowie Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych przeprowadzali kontrole godzin otwarcia podmiotów handlujących alkoholem oraz pod kątem sprzedaży i podawania alkoholu osobom nieletnim.
8. Komisja wnioskowała o rozpatrzenie możliwości zakupu nowego sprzętu nagłaśniającego dla Gryfińskiego Domu Kultury w Gryfinie.
Komisja zwraca się z prośbą o przeniesienie Biura Promocji, Informacji i Współpracy Międzynarodowej do innego lokalu w celu przekazania pomieszczeń na pracownie plastyczną.
9. Po wizytacji Szkoły Podstawowej w Radziszewie Komisja Spraw Społecznych i Bezpieczeństwa Publicznego uważa, że jest niezasadne dalsze inwestowanie środków gminnych w ten obiekt szkolny. Komisja uważa, że Szkoła w Radziszewie powinna zostać połączona ze Szkołą Podstawową w Żabnicy.
10. Komisja wnioskowała o ujęcie w Wieloletnim Programie Inwestycyjnym zadania pn.: "Likwidacja i utylizacja eternitu na terenie Miasta i Gminy Gryfino".
11. Komisja wnioskowała o przygotowanie debaty dotyczącej spraw oświaty, kultury i sportu.
do Rady Miejskiej:
1. Komisja wnioskowała do Prezesa Sądu Rejonowego w Gryfinie o spowodowanie przyspieszania trybu postępowania w sprawach przestępstw i wykroczeń dokonywanych przez nieletnich. Proponowany termin rozpatrzenia sprawy do 3 m -cy.
2. Komisja wnioskuje o zabezpieczenie w budżecie gminy na 2004 rok środków finansowych na przystosowanie Przedszkola Nr 2 przy ul Bolesława Krzywoustego i Szkoły Podstawowej Nr 1 by spełniały warunki szkoły integracyjnej, w których uczyć by się mogły dzieci także niepełnosprawne.
3. Popierając wniosek Towarzystwa Miłośników Historii Ziemii Gryfińskiej Komisja wnioskowała o nadanie Parkowi Miejskiemu imienia trojga wybitnych Gryfinian: Pani Stanisławy Siarkiewicz, ks. Jana Palicy i Pana Stanisława Rzeszowskiego.
Jakość postaw jaką reprezentowali i ogrom pracy jaka wykonali na rzecz rozwoju społeczności lokalnej miasta Gryfina, w powszechnej opinii nie budzą wątpliwości i stale oceniane są w sposób wysoki.
Byłoby niezwykle cennym, upamiętnienie pokolenia, które dziś niestety już odchodzi, a które i budowało polskość naszego miasta i wychowywało nowe kolejne pokolenia.
Realizując wymienione zadania współpracowaliśmy przede wszystkim z dyrektorami placówek podległych gminie, pracownikami Wydziału Edukacji i Spraw Społecznych, Zespołu Ekonomiczno - Administracyjnego Szkół oraz Biura Obsługi Rady.
Współpraca układała nam się dobrze, za co bardzo dziękujemy.
Podsumowując plan pracy Komisji za rok 2003 został zrealizowany.
Przewodnicząca Komisji
Janina Nikitińska