CZERWIEC 2005
W zakresie gospodarki nieruchomościami i działalności gospodarczej:
- wydałem 16 zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych do spożycia w miejscui poza miejscem sprzedaży,
- wydałem 10 decyzji o wygaśnięciu zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych,
- wydałem 10 zaświadczeń o dokonaniu opłat za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych,
- wydałem 45 zaświadczeń o dokonaniu wpisu do ewidencji działalności gospodarczej oraz 48 zaświadczeń o dokonaniu zmiany wpisów w ewidencji,
- wydałem 40 decyzji o wykreśleniu z ewidencji działalności gospodarczej zgodnie z wnioskiem podmiotów gospodarczych,
- wydałem 10 umów dzierżawy gruntów gminnych,
- wydałem na wniosek stron 3 decyzje w sprawie zatwierdzenia projektów podziałów nieruchomości,
- sprzedałem w drodze przetargu ustnego nieograniczonego na rzecz osób fizycznych 4 działki pod zabudowę mieszkaniową i 2 działki w drodze bezprzetargowej na rzecz ENEA S.A,
- sprzedałem 2 lokale mieszkalne na rzecz najemców,
- wydałem 1 decyzję w sprawie ustalenia opłaty adiacenckiej z tytułu wzrostu wartości nieruchomości w związku z jej podziałem.
Jednocześnie informuję, że:
- nabyłem na mienie gminne w drodze wykupu od osób fizycznych 6 działek o łącznej powierzchni 2398 m2 z przeznaczeniem na poszerzenie ul. Jana Pawła II.
Wydałem zarządzenia w sprawie:
- niewykonania prawa pierwokupu nieruchomości gruntowej niezabudowanej oznaczonej numerem działki 30/2, położonej w obrębie Radziszewo - zarządzenie nr 0151-80/05 z dnia 30.05.05,
- ustalenia ceny wywoławczej nieruchomości gruntowych, położonych w obrębie Pniewo (dz.562/3 i udział 1/3 części w działce nr 562/1) przeznaczonych do sprzedaży w drodze przetargu ustnego nieograniczonego - zarządzenie nr 0151-86/05 z dnia 01.06.05,
- ustalenia ceny nieruchomości gruntowych oznaczonych numerami działek 438/1 i 438/3, położonych w Gryfinie w obrębie nr 4 przeznaczonych do sprzedaży w drodze bezprzetargowej - zarządzenie nr 0151-87/05 z dnia 01.06.05,
- ustalenia ceny nabycia na mienie gminne nieruchomości gruntowej położonej w obrębie Wełtyń II (dz. 220/9, 220/11, 27/16 - m.Gryfino, obręb 4 ) - zarządzenie nr 0151-88/05 z dnia 06.06.05
- zatwierdzenia ceny nabycia na mienie gminne nieruchomości gruntowych położonych w obrębie Wełtyń II (dz.230/6, 215/1) - zarządzenie nr 0151-93/05 z dnia 06.06.05,
- zmiany zarządzenie nr 0151-133/04 z dnia 25 sierpnia 2004 r. w sprawie ustalenia ceny sprzedaży nieruchomości lokalowej położonej w Gryfinie przy ul. Krasińskiego nr 89 - lokal nr 1, przeznaczonej do sprzedaży w drodze bezprzetargowej - zarządzenie nr 0151-93 z dnia 15.06.05,
- zatwierdzenia ceny nabycia na mienie gminne nieruchomości gruntowej położonej w obrębie Wełtyń II (dz.nr 206/1) - zarządzenie nr 0151-94/05 z dnia 15.06.05,
Realizacja uchwał Rady Miejskiej podjętych na sesji w dniu 25 maja 2005 r.
Lp. |
Nr uchwały |
Podjęta w sprawie |
Realizacja |
1. |
XXXVI/461/05 |
nabycia na mienie gminne od Gminnej Spółdzielni „SCH” w Gryfinie, nieruchomości gruntowej zabudowanej, oznaczonej numerem działki 156/1 o pow. 63 m2, położonej w obrębie Bartkowo |
w trakcie realizacji |
2. |
XXXIV/462/05 |
zamiany nieruchomości pomiędzy Gminą Gryfino i Przedsiębiorstwem Usług Komunalnych Sp. z o.o. |
w trakcie realizacji |
W zakresie planowania przestrzennego, aktywizacji gospodarczej i inwestycji: Realizując zadania z zakresu planowania przestrzennego:
- W toku są procedury sporządzania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy Gryfino – obejmującego tereny położone w obrębach Drzenin, Sobieradz i Parsówek. W dniu 9 czerwca 2005 r. zorganizowałem publiczną dyskusję nad przyjętymi w projekcie planu rozwiązaniami
- Wyłożyłem na okres 21 dni do publicznego wglądu projekt miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy Gryfino w rejonie miejscowości Pniewo, wraz z prognozą wpływu ustaleń planu na środowisko. Dnia 27 czerwca 2005 r. zorganizowałem publiczną dyskusję nad przyjętymi w projekcie planu rozwiązaniami.
- Dzięki zawartej umowie o współpracy z Politechniką Szczecińską zorganizowałem konkurs dla studentów architektury Politechniki Szczecińskiej na koncepcję architektoniczną zagospodarowania rynku starego miasta - placu im. Księcia Barnima I ograniczonego ulicami: B.Chrobrego, Piastów, Kościelną i Kościuszki oraz zabudowy sąsiadującego z rynkiem kwartału ograniczonego ulicami: B.Chrobrego, 1 Maja, Kościelną i Kościuszki w Gryfinie.
- W toku procedury określonej ustawą o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym przyjmowałem wnioski do aktualizowanego studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania miasta i gminy Gryfino. Termin składania wniosków zakończył się z dniem 10 czerwca 2005 r.
- Przeprowadzam na bieżąco procedury wynikające z ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym w zakresie: wydawania decyzji o warunkach zabudowy i ustalania lokalizacji inwestycji celu publicznego oraz
- wydawałem wypisy, wyrysy i zaświadczenia z miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
- wydawałem wypisy, wyrysy i zaświadczenia ze studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy,
- opiniowałem wstępne projekty podziału nieruchomości.
Realizując zadania z zakresu inwestycji:
- Podpisałem umowę na zadanie: „Remont pokryć dachowych w budynkach komunalnych przy ul. Łużyckiej 3, ul. Łużyckiej 26, ul. Kościelnej 38, ul. Bolesława Chrobrego 54, ul. Targowej 11-12 w Gryfinie”, Wartość zadania wynosi: 181.093,00 zł. brutto,
- Zleciłem remont pokrycia dachowego w budynku komunalnym przy ul. Łużyckiej 10 w Gryfinie,
- Trwają prace komisji przetargowej na zadaniu: Remont elewacji i wymiana stolarki okiennej w budynkach komunalnych przy ul. Witosa 3 i ul. Łużyckiej 3 w Gryfinie”,
- Trwają prace komisji przetargowej na zadaniu: Remont elewacji i wymiana stolarki okiennej w budynkach komunalnych przy ul. Pomorska 38 i 39 w Gryfinie”,
- Zleciłem wykonanie prac remontowych lokalu komunalnego przy ul. Kościelnej 28/3 w Gryfinie w celu przystosowania do zasiedlenia,
- Zleciłem wykonanie przebudowy wejścia do budynku komunalnego przy Garbarskiej 4 w Gryfinie,
- Zleciłem wykonanie przestawienia piecy kaflowych w mieszkaniach komunalnych zgodnie ze składanymi podaniami,
- Zleciłem wykonanie przebudowy pomieszczeń biurowych w budynku Ośrodka Pomocy Społecznej w Gryfinie przy ul. Łużyckiej 12,
- Zleciłem wykonanie remontu instalacji gazowej w budynku komunalnym przy ul Armii Krajowej 10 w Gryfinie,
- Podpisałem umowę na zadanie: „Budowa kotłowni olejowej w budynku biblioteki przy ul. Niepodległości 18 w Wełtyniu”,
- Trwają prace komisji przetargowej na zadaniu „Remont pomieszczeń w budynku Gimnazjum i remont sali gimnastycznej przy Gimnazjum”,
- Zakończono prace związane z wykonaniem wentylacji w sali gimnastycznej przy budynku gimnazjum,
- Uzyskałem zmianę pozwolenia na budowę remizy strażackiej w Radziszewie,
- Uzyskałem pozwolenie na budowę zewnętrznej instalacji elektrycznej w celu zasilenia budynku remizy strażackiej w Radziszewie,
- Ogłosiłem przetarg nieograniczony na wykonanie projektu budowlanego kwatery nr 2 oraz rekultywacji kwatery nr 1 Gminnego składowiska odpadów komunalnych „Gryfino - Wschód”,
- Uruchomiłem procedury przetargowe na roboty budowlane związane z remontami przedszkoli,
- Otrzymałem decyzję o pozwoleniu na budowę i decyzję o nie wnoszeniu sprzeciwu do budowy boiska wielofunkcyjnego z polem do pchnięcia kulą i bieżnią prostą zakończoną skrzynią do skoku w dal z oświetleniem i odwodnieniem terenu przy SP w Chwarstnicy i SP w Radziszewie.
- Złożyłem wniosek o dofinansowanie realizacji projektów budowy boisk przy SP w Chwarstnicy i SP w Radziszewie w ramach działania „Odnowa wsi oraz zachowanie i ochrona dziedzictwa kulturowego” ze środków Europejskiego Funduszu Orientacji i Gwarancji Rolnej.
- Zleciłem wykonanie remontu dwóch łazienek w SP nr 2 w Gryfinie,
- Rozstrzygnąłem przetarg na realizację zadania pn. „Modernizacja wewnętrznej instalacji elektrycznej w SP w Radziszewie i SP w Gardnie,
- Ogłosiłem przetarg na remont posadzek na korytarzach w SP w Radziszewie i wykonanie izolacji ścian piwnic,
- W przygotowaniu jest procedura przetargowa na wymianę wewnętrznej instalacji elektrycznej w SP nr 1 w Gryfinie,
- Zleciłem wykonanie remontu podłogi w pomieszczeniach po bibliotece w SP w Radziszewie.
- Ogłosiłem przetarg nieograniczony na zadanie: Budowa przepompowni ścieków PD w Drzeninie i rurociągu tłocznego RT-DG Drzenin - Gardno w gminie Gryfino”.
W zakresie gospodarki komunalnej, mieszkaniowej i ochrony środowiska:
W zakresie ochrony przyrody:
- wydałem trzy decyzje zezwalające na sanitarną wycinkę drzew.
W zakresie gospodarki mieszkaniowej:
- wydałem skierowanie do zawarcia umowy najmu lokalu typu socjalnego,
- wydałem skierowanie do zawarcia umowy najmu lokalu mieszkalnego po zakończonej adaptacji na cele mieszkalne części strychu,
- wydałem dwa skierowania do zawarcia umowy najmu lokalu mieszkalnego po zgonie najemcy,
- zleciłem Stowarzyszeniu Licencjonowanych Zarządców w Szczecinie wydanie opinii w sprawie zarządzania Wspólnotą Mieszkaniową Krasińskiego 85-95 w Gryfinie,
W zakresie gospodarki komunalnej:
- przedłożyłem projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia taryf dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków na terenie miasta i gminy Gryfino,
- przedłożyłem projekt uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie ustalenia opłat cmentarnych,
- zleciłem wykonanie konserwacji urządzeń melioracji szczegółowych znajdujących na gruntach gminnych,
W zakresie ochrony środowiska i gospodarki odpadami:
- wydałem postanowienie opiniujące program gospodarki odpadami niebezpiecznymi powstającymi w wyniku prowadzonej działalności dla firmy TELZAS Sp. z o.o. z siedzibą w Szczecinku,
- wydałem postanowienie opiniujące negatywnie wniosek Progres Sp. z o.o. w Chojnie na odzysk odpadów energetycznych w procesie rekultywacji wyrobiska pokopalnianego w Wełtyniu,
- wydałem postanowienie opiniujące transport odpadów innych niż niebezpieczne dla p. Jerzego Skrzypy,
- zleciłem Wojewódzkiej Inspekcji Ochrony Środowiska wykonanie badań monitoringowych zrekultywowanego składowiska,
- przedłożyłem projekt uchwały w sprawie zawarcia porozumienia o współpracy z Gminą Widuchowa.
W zakresie spraw obywatelskich:
W zakresie dowodów osobistych:
- Przyjąłem 341 wniosków o wydanie nowego dowodu osobistego. Wydałem 306 dowodów osobistych. Przyjąłem 25 zgłoszeń o utracie dowodu osobistego.
W zakresie ewidencji ludności:
- Na wniosek interesantów wydałem:
- 2 decyzje o odmowie wymeldowania z pobytu stałego,
- 1 decyzję o zameldowaniu na pobyt czasowy,
- 2 decyzje o wymeldowaniu z pobytu stałego.
- Udzieliłem odpowiedzi na 34 wnioski o udostępnieniu danych ze zbioru danych osobowych, wydałem 130 zaświadczeń o zameldowaniu mieszkańców naszej gminy.
W zakresie obsługi Rady Miejskiej:
- Zarządzeniem Nr 0152-20/05 z dnia 1 czerwca 2005 r. określiłem odpowiedzialnych za realizację uchwał przyjętych na sesji w dniu 25 maja 2005 r. Kopię przyjętych uchwał przekazałem Wojewodzie Zachodniopomorskiemu jako organowi nadzoru.
- Na ostatniej sesji radni zgłosili 21 interpelacji, pismem z dnia 31 maja 2005 r. określiłem odpowiedzialnych za przygotowanie odpowiedzi na interpelacje.
W zakresie edukacji i spraw społecznych:
- Wydałem Zarządzenie Nr 0151-91/05 z dnia 10 czerwca 2005 roku w sprawie powołania Komisji Konkursowych w celu przeprowadzenia konkursów na stanowisko dyrektora Szkoły Podstawowej Nr 2 w Gryfinie, Szkoły Podstawowej Nr 4 w Gryfinie, Szkoły Podstawowej w Chwarstnicy, Szkoły Podstawowej w Radziszewie, Szkoły Podstawowej w Żabnicy oraz Przedszkola Nr 2 z oddziałami żłobkowymi w Gryfinie. Konkursy odbyły się w dniach 20 i 21 czerwca 2005 r. Większością głosów wybrane zostały na stanowiska dyrektorów placówek oświatowych:
- Elżbieta Wnuk w Szkole Podstawowej Nr 2 w Gryfinie,
- Irena Bis w Szkole Podstawowej Nr 4 w Gryfinie,
- Teresa Sarna w Szkole Podstawowej w Chwarstnicy,
- Helena Gęślowska w Szkole Podstawowej w Radziszewie,
- Sławomir Fuks w Szkole Podstawowej w Żabnicy,
- Jolanta Krzak w Przedszkolu Nr 2 w Gryfinie,
- Zatwierdziłem arkusze organizacyjne na rok szkolny 2005/2006 7 szkół podstawowych, gimnazjum, 5 przedszkoli oraz MOS prowadzonych przez Gminę Gryfino.
- Wydałem Zarządzenie Nr 0152- 22/05 z dnia 06 czerwca w sprawie powołania Komisji Stypendialnej powołanej do weryfikacji wniosków o udzielenie pomocy materialnej o charakterze socjalnym.
- Przyznałem i wypłaciłem stypendia socjalne dla 895 osób. Dnia 29 czerwca zakończono wypłaty stypendiów socjalnych. Odmówiłem przyznania 79 osobom stypendium socjalnego z powodu przekroczenia kryterium dochodowego, które wynosi 316 złotych na osobę w rodzinie.
- Zamówiłem 83 komplety podręczników dla uczniów wymagających objęcia programem „Wyprawka szkolna” w roku szkolnym 2005/2006, którzy rozpoczną naukę w 1 klasie szkoły podstawowej. Wyprawka w całości refundowana jest przez Ministerstwo Edukacji Narodowej i Sportu.
- Wydałem Zarządzenie Nr 0151- 82/05 z dnia 31 maja 2005 roku w sprawie ogłoszenia otwartego konkursu ofert na realizację zadań w roku 2005 w drodze zlecenia z zakresu zadania własnego gminy pn. współpraca z organizacjami pozarządowymi, ochrona zdrowia i kultura fizyczna:
- zadanie nr B/01/2005 – prowadzenie działalności profilaktycznej i edukacyjnej w zakresie chorób cukrzycy – kwota przeznaczona z budżetu gminy na realizację zadania wynosi 3.000 zł
- zadanie nr KFD/2005/16 – przygotowanie zawodnika do mistrzostw w kulturystyce - kwota przeznaczona z budżetu gminy na realizację zadania wynosi 2.000 zł
- zadanie nr KFD/2005/17 – przygotowanie zawodnika do supermaratonu - kwota przeznaczona z budżetu gminy na realizację zadania wynosi 3.000 zł
- zadanie nr B/02/2005 – integracja środowisk emeryckich i osób starszych w Gryfinie - kwota przeznaczona z budżetu gminy na realizację zadania wynosi 5.000 zł
- zadanie nr B/03/2005 – integracja środowisk emeryckich i osób starszych w Daleszewie - kwota przeznaczona z budżetu gminy na realizację zadania wynosi 2.000 zł
- zadanie nr B/04/2005 – organizacja kolonii letniej w miejscowości wypoczynkowej dla 30 dzieci w wieku 10-12 lat wskazanych przez Ośrodek Opieki Społecznej w Gryfinie oraz minimum 2 wychowawców - kwota przeznaczona z budżetu gminy na realizację zadania wynosi 13.000 zł
Termin składania ofert upływa 1 lipca 2005 roku.
- Sporządziłem projekt Uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w statucie Gryfińskiego Domu Kultury. Wprowadzenie zmian do statutu GDK są konieczne ze względu na rozszerzenie jego zakresu działania. Takie rozwiązanie pozwoli utrzymać działalność prowadzoną dotychczas przez MDK i GDK.
- W dniu 15 czerwca 2005 roku w Auli Gimnazjum w Gryfinie zorganizowałem wraz z Młodzieżowym Domem Kultury Galę Laureatów 2004/2005. Podczas uroczystości zostali nagrodzeni uczniowie, którzy w minionym roku szkolnym zostali finalistami bądź laureatami konkursów edukacyjnych, artystycznych i kulturalnych na szczeblu wojewódzkim bądź krajowym oraz uczniowie klas 6, którzy zdobyli w tegorocznym sprawdzianie maksymalną ilość punktów. Łącznie nagrodzone zostały 74 osoby.
- Dopełniłem wszystkich formalności związanych z koloniami dla dzieci z terenu miasta i gminy Gryfino. W roku bieżącym są zorganizowane następujące kolonie:
- kolonia w Raciechowicach w dniach 04.07. - 17.07.2005 r. - dla 30 osób,
- międzynarodowa kolonia w Gryfinie w dniach 15.07. - 28.07.20058 r. - dla 15 osób,
- został ogłoszony konkurs ofert na organizacje kolonii letniej w miejscowości wypoczynkowej dla 30 osób - 14 dni w lipcu. Nie jest jeszcze znany termin, ani miejscowość ponieważ oferty można składać do 1 lipca 2005 roku,
- kolonia w Pogorzelicy dla 24 dzieci z terenu i miasta i gminy Gryfino, która jest organizowana przez Kuratorium Oświaty w Sczecinie.
Listę dzieci na kolonie przygotowywał Ośrodek Pomocy Społecznej w Gryfinie.
- Została wydrukowana monografia „Dzieje Gryfina i okolic” - 250 sztuk w języku polskim i 250 sztuk w języku niemieckim. W związku z tym, że monografia powstała w ramach wsparcia finansowego ze środków Unii Europejskiej Programu Współpracy Przygranicznej Phare Polska -Niemcy 2002 egzemplarze te będą rozdawane w celach promocyjnych.
- Rozliczyłem I transzę dotacji celowych udzielonych na realizację zadań własnych :
- dotacja dla LKS „Piast” (organizacja imprez sportowych w społecznościach wiejskich)- przekazano II transzę w kwocie 20 000 zł
- dotacja dla KS „Energetyk” ( piłka ręczna seniorów) – przekazano II transzę w kwocie 8000 zł
- dotacja dla GKS „Delf” (thriatlon) – przekazano II transzę w kwocie 14 000 zł
- dotacja dla MKS „Hermes” (lekkoatletyka) – przekazano II transzę 17 000 zł
- dotacja dla Fundacji Na Rzecz Budowy Obiektów Sportowych (utrzymanie obiektów sportowych) – III transza 100 000 zł
- 10 czerwca 2005 roku odbyło się posiedzenie Komisji Przetargowej w sprawie rozstrzygnięcia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego na wyposażanie placów zabaw. Do przetargu przystąpiło 8 firm. Cena najkorzystniejszej oferty przewyższała kwotę jaka została przeznaczona na realizację przedmiotu zamówienia w związku z powyższym przetarg został unieważniony.
- Podpisałem 7 umów z ratownikami, którzy od 1 lipca 2005 r. do 31 sierpnia 2005 roku mają za zadanie zabezpieczenia kąpieliska w Wirowie. Łączna kwota przeznaczona na wypłaty wynagrodzeń dla ratowników wynosi 9 170 zł.
W zakresie spraw organizacyjnych:
- Przyjąłem protokół Komisji Konkursowej powołanej w celu przeprowadzenia konkursu na naczelnika Wydziału Planowania Przestrzennego, Aktywności Gospodarczej i Inwestycji. Komisja Konkursowa przeprowadziła rozmowy kwalifikacyjne z kandydatami na stanowisko naczelnika. W wyniku przeprowadzonych rozmów żaden z kandydatów nie uzyskał wymaganej liczby punktów, w związku z tym komisja nie wyłoniła kandydata i konkurs nie został rozstrzygnięty. Pełnienie obowiązków naczelnika powierzyłem pani Ewie Kubiak - dotychczasowemu zastępcy naczelnika wydziału.
- Gmina Gryfino przystąpiła do konkursu „Bezpieczna Gmina” Wniosek konkursowy został wstępnie zakwalifikowany do dalszych etapów, a w celu dokonania wszechstronnej analizy materiałów mogących mieć wpływ na rozstrzygnięcie konkursu, w Urzędzie złoży wizytę zespół roboczy, składający się z przedstawicieli Departamentu Administracji Publicznej Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji, Departamentu Porządku Publicznego MSWiA oraz Biura Taktyki Zwalczania Przestępczości Komendy Głównej Policji.
- Odbyły się wybory nowego sołtysa sołectwa Borzym. Została nim Pani Danuta Aftyka. Dodatkowo zostały przeprowadzone wybory uzupełniające do składu rad sołeckich w Daleszewie i Borzymiu.
- Ogłosiłem konkurs na stanowisko audytora wewnętrznego w Urzędzie Miasta i Gminy w Gryfinie. Termin składania ofert upływa w dniu 15 lipca br.
W zakresie podatków i opłat lokalnych:
Rozpatrzyłem 40 wniosków o ulgi podatkowe i niepodatkowe. Do 31 z nich ustosunkowałem się pozytywnie, zaś 9 oceniłem negatywnie.
WYSZCZEGÓLNIENIE |
POZYTYWNIE |
NEGATYWNIE |
BEZ ROSTRZYGNIĘCIA |
RAZEM |
Podatek od nieruchomości |
7 |
0 |
0 |
7 |
Łączne zobowiązanie pieniężne |
9 |
1 |
0 |
10 |
Czynsz |
11 |
6 |
0 |
17 |
Opłata za użytkowanie wieczyste |
2 |
1 |
0 |
3 |
Spłata nieruchomości |
1 |
1 |
0 |
2 |
Podatek od spadków i darowizn |
1 |
0 |
0 |
1 |
RAZEM |
31 |
9 |
0 |
40 |
WYSZCZEGÓLNIENIE |
UMORZENIA |
ROZŁOŻENIA NA RATY |
ODROCZENIA |
RAZEM |
Podatek od nieruchomości |
7 |
0 |
0 |
7 |
Łączne zobowiązanie pieniężne |
7 |
0 |
2 |
9 |
Czynsz |
2 |
5 |
4 |
11 |
Opłata za użytkowanie wieczyste |
0 |
2 |
0 |
2 |
Spłata nieruchomości |
0 |
0 |
1 |
1 |
Podatek od spadków i darowizn |
0 |
1 |
0 |
1 |
RAZEM |
16 |
8 |
7 |
31 |
KWOTY ULG PODATKOWYCH I NIEPODATKOWYCH W ZŁOTYCH
WYSZCZEGÓLNINIE |
UMORZENIA |
ROZŁOŻENIA NA RATY |
ODROCZENIA |
RAZEM |
Podatek od nieruchomości |
443,10 |
0,00 |
0,00 |
443,10 |
Łączne zobowiązanie pieniężne |
981,20 |
0,00 |
3.522,40 |
4.503,60 |
Czynsz |
3.020,66 |
36.046,99 |
25.075,44 |
64.143,09 |
Opłata za użytkowanie wieczyste |
0,00 |
4.632,26 |
0,00 |
4.632,26 |
Spłata nieruchomości |
0,00 |
0,00 |
749,51 |
749,51 |
Podatek od spadków i darowizn |
0,00 |
1.333,70 |
0,00 |
1.333,70 |
RAZEM |
4.444,96 |
42.012,95 |
29.347,35 |
75.805,26 |
POMOC PUBLICZNA I PRZYSPORZENIA DLA PRZEDSIĘBIORCÓW I ROLNIKÓW
L.P. |
BENFICJENT |
RODZAJ NALEŻNOŚCI |
RODZAJ ULGI |
KWOTA |
1. |
Cytlak Andrzej |
Łączne zobowiązanie pieniężne – II rata 2005 |
Odroczenie do dnia 15.09.2005 roku |
3.016,60 |
2. |
Bieniewicz Roman |
Łączne zobowiązanie pieniężne – II rata 2005 |
Odroczenie do dnia 30.09.2005 |
505,80 |
3. |
Ośrodek Wypoczynku i Rekreacji w Gryfinie |
Opłata za użytkowanie wieczyste za 2005 rok |
Rozłożenie na 2 raty płatne do 30.10. i 30.11.2005 roku |
3.100,74 |
Ponadto:
- Wydałem Zarządzenie Nr 0151-85/05 z dnia 1 czerwca 2005 roku w sprawie określenia wzoru wniosku wymaganego do złożenia przez przedsiębiorcę ubiegającego się o zwolnienie z podatku od nieruchomości w ramach zasady de minimis.
- Wydałem Zarządzenie Nr 0151-90/05 z dnia 10 czerwca 2005 roku w sprawie określenia wzoru informacji o otrzymanej pomocy publicznej w ramach zasady de minimis przed dniem 16 września 2004 roku składanej przez przedsiębiorców ubiegających się o ulgi podatkowe.
- Wystawiłem 61 tytułów wykonawczych.
- Skierowałem na drogę sądową 109 spraw o zapłatę należności gminnych.
- Skierowałem pisma do zarządców nieruchomości z prośbą o przekazanie informacji o adresach, pod którymi zamieszkują właściciele psów.
- Skierowałem pisma do Ministra Finansów oraz Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi dotyczące uregulowań zwiększających uprawnienia organów podatkowych w zakresie poboru podatku od posiadania psów.
W zakresie działalności Gryfińskiego Domu Kultury:
Kalendarium imprez:
- 1 czerwca – festyn z okazji Dnia Dziecka w Czepinie,
- 3 czerwca – festyn z okazji Dnia Dziecka w Steklnie,
- 7 czerwca – festyn z okazji Dnia Dziecka w Nowym Czarnowie,
- 8 czerwca – I Powiatowy Przegląd Teatrów Szkolnych – profilaktyka uzależnień,
- 11 czerwca – projekcja bajek z okazji Dnia Dziecka dla dzieci z Bartkowa, Wirówka, Wirowa,
- 17 czerwca – festyn TPD pt. „Podarujmy im trochę świata”, występy zespołu AD HOC oraz przygotowanie prac plastycznych na aukcję,
- 18 czerwca – organizacja Wojewódzkiego Przeglądu Kapel Rockowych,
- 18 czerwca – festyn w Daleszewie z okazji Dni Daleszewa, Radziszewa i Łubnicy,
- 22 czerwca – VII Wojewódzki Festyn Integracyjny Polskiego Związku Niewidomych i Niedowidzących – stadion w Gryfinie,
- 25 czerwca – „Powitanie Lata”,
- 25 czerwca – festyn w Borzymiu – świetlica wiejska w Borzymiu.
Burmistrz Miasta i Gminy Gryfino
Henryk Piłat
|
|