I WYMAGANE DOKUMENTY:
-
pisemne zgłoszenie w postaci papierowej lub elektronicznej o osobiste zapoznanie się z materiałami archiwalnymi, tj. wgląd do księgi stanu cywilnego oraz ich dokumentów zbiorowych i skorowidzów lub ; lub pisemne zgłoszenie w postaci papierowej lub elektronicznej o przekazanie informacji zawartych w księgach stanu cywilnego oraz ich dokumentach zbiorowych i skorowidzach w postaci nieuwierzytelnionej reprodukcji albo pisemnej odpowiedzi na zapytanie
-
dokument tożsamości zainteresowanego: dowód osobisty lub paszport
II. OPŁATY:
Udostępnianie (wgląd) do materiałów archiwalnych jest bezpłatne.
III. TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:
-
Udostępnianie materiałów archiwalnych do osobistego zapoznania się odbywa się w siedzibie Urzędu po uprzednim umówieniu wizyty.
-
Wydanie reprodukcji z ksiąg stanu cywilnego, dokumentów zbiorowych i skorowidzów – do 7 dni.
-
Do 14 dni, w przypadku prowadzenia postępowania wyjaśniającego (kwerendy).
IV. JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA:
Wydział Urząd Stanu Cywilnego i Spraw Obywatelskich - Urząd Stanu Cywilnego
(symbol USC.SO), pokój nr 1 i nr 3, tel. 91-416-20-11 wew. 201, 203.
e- mail usc@gryfino.pl
V. FORMA ZAŁATWIENIA SPRAWY:
-
Umożliwienie osobistego zapoznania się z materiałami archiwalnymi, tj. z aktami stanu cywilnego, aktami zbiorowymi i skorowidzami,
-
Umożliwienie utrwalenia treści materiałów archiwalnych w postaci notatek, nieuwierzytelnionych reprodukcji tych materiałów albo pisemnej odpowiedzi na zapytanie.
VI. TRYB ODWOŁAWCZY:
W przypadku decyzji o częściowej albo całkowitej odmowie wydania wnioskowanego dokumentu lub decyzji o umorzeniu postępowania stronie przysługuje prawo wniesienia odwołania do Naczelnego Dyrektora Archiwów Państwowych w Warszawie za pośrednictwem Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego w Gryfinie w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
VII. INFORMACJE DODATKOWE:
-
Zgłoszenie o wydanie nieuwierzytelnionej reprodukcji z ksiąg stanu cywilnego, dokumentów zbiorowych i skorowidzów składane są:
• w siedzibach USC: ul. 1 Maja 16, 74-100 Gryfino,
• za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej na platformie e-PUAP
-
Termin wizyty w siedzibie Urzędu w celu osobistego zapoznania się z materiałami archiwalnymi należy ustalić za pośrednictwem mailowej skrzynki wydziałowej: usc@gryfino.pl lub telefonicznie dzwoniąc na numer: 91416-20-11 wew. 201, 203.
-
Do postępowania w sprawie odmowy dostępu do materiałów archiwalnych stosuje się przepisy Kodeksu postępowania administracyjnego, z tym że decyzje wydaje się nie później niż w terminie 14 dni od otrzymania zgłoszenia.
-
Akty stanu cywilnego lub księgi stanu cywilnego oraz dokumenty zbiorowe podlegają udostępnieniu nie wcześniej niż w przypadku:
- aktów urodzeń – po 100 latach,
- aktów małżeństw i zgonów – po 80 latach,
licząc od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpiło odpowiednio: sporządzenie aktu lub zamknięcie księgi (woluminu).
UWAGA:
Jeżeli w księdze stanu cywilnego była prowadzona więcej niż jedna księga stanu cywilnego, termin jej przechowania jest liczony od daty zamknięcia ostatniej księgi stanu cywilnego prowadzonej w danej księdze.
Klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych
na podstawie obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (przetwarzanie w związku z ustawą z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego i ustawą z dnia 17 października 2008 r. o zmianie imienia i nazwiska)
|