Sesja nr XXVIII

UCHWAŁA NR XXVIII/395/04 RADY MIEJSKIEJ W GRYFINIE dnia 25 listopada 2004 r.  w sprawie uchwalenia Programu współpracy Miasta i Gminy Gryfino z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego w roku 2004.

UCHWAŁA NR XXVIII/395/04
RADY MIEJSKIEJ W GRYFINIE
dnia 25 listopada 2004 r. 
 

w sprawie uchwalenia Programu współpracy Miasta i Gminy Gryfino z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego w roku 2004

Na podstawie art. 7 ust. 1 pkt 19 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113,  poz. 984, Nr 153, poz. 1271 oraz Nr 214, poz. 1806, z 2003 r. Nr 80, poz. 717 , Nr 162, poz. 1568,  z 2004 r. Nr 102, poz. 1055 i Nr 116, poz. 1203)), art. 5 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r.  o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz.U. Nr 96, poz. 873, z 2004 r. Nr 64 poz.593, Nr 116 poz. 1203 oraz Nr 210 poz.2135) uchwala się co następuje:

§ 1. Przyjmuje się "Program współpracy Miasta i Gminy Gryfino z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego w roku 2004", stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.

§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta i Gminy Gryfino.

§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

Przewodniczący Rady

Zenon Trzepacz

 

UZASADNIENIE

Zgodnie z art. 5 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, obowiązkiem gminy jest uchwalanie rocznego programu współpracy z organizacjami pozarządowymi. Niniejszy program wskazuje sposoby działania samorządu gminnego na rzecz organizacji pozarządowych w roku 2004. Program na rok 2005 będzie uchwalony po szczegółowym uzgodnieniu projektu budżetu na rok następny.

Sporządził:
Kamil Więch

 

Załącznik Nr 1
do Uchwały Nr XXVIII/395/04
Rady Miejskiej w Gryfinie
z dnia 25 listopada 2004 r.

 

 

PROGRAM WSPÓŁPRACY MIASTA I GMINY GRYFINO 
Z ORGANIZACJAMI POZARZĄDOWYMI ORAZ INNYMI PODMIOTAMI 
PROWADZĄCYMI DZIAŁALNOŚĆ POŻYTKU PUBLICZNEGO W ROKU 2004

§ 1. Program określa zasady, zakres, formy i realizatorów współpracy Miasta i Gminy Gryfino  z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego w prowadzeniu działalności w sferze zadań publicznych, o których mowa  w ustawie z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz.U. Nr 96, poz.873, z 2004r. Nr 64 poz.593, Nr 116 poz.1203 i Nr 210 poz.2135) zwanej dalej "ustawą dppw".

§ 2.

  1. Współpraca Miasta i Gminy Gryfino z organizacjami i podmiotami, o których mowa w § 1 odbywa się na zasadach: pomocniczości, suwerenności stron, partnerstwa, efektywności, uczciwej konkurencji i jawności.
  2. Współpraca ukierunkowana jest na organizacje pozarządowe oraz inne podmioty prowadzące działalność pożytku publicznego, których teren działania obejmuje Miasto i Gminę Gryfino.
  3. Miasto i Gmina Gryfino nawiązuje współpracę w pierwszej kolejności z gminnymi strukturami organizacji pozarządowych i innych podmiotów prowadzących działalność pożytku publicznego. W przypadku braku takich struktur lub w uzgodnieniu z nimi współpracuje także ze strukturami ponadgminnymi.

§ 3.

  1. Zakres współpracy obejmuje zadania wyszczególnione w art. 4 ust. 1 ustawy dppw.
  2. Priorytetowymi zadaniami dla Miasta i Gminy Gryfino są:
    1. pomoc społeczna, w tym pomoc rodzinom i osobom w trudnej sytuacji życiowej oraz wyrównywania szans tych rodzin i osób,
    2. podtrzymywanie tradycji narodowej, pielęgnowanie polskości oraz rozwoju świadomości narodowej, obywatelskiej i kulturowej,
    3. ochrona i promocja zdrowia,
    4. działania na rzecz osób niepełnosprawnych,
    5. działalność wspomagająca rozwój gospodarczy, w tym rozwój przedsiębiorczości,
    6. działalność wspomagająca rozwój wspólnot i społeczności lokalnych,
    7. nauka, edukacja, oświata i wychowanie,
    8. krajoznawstwo oraz wypoczynek dzieci i młodzieży,
    9. kultura, sztuka, ochrona dóbr kultury i tradycji,
    10. upowszechnianie kultury fizycznej i sportu,
    11. ekologia i ochrona zwierząt oraz ochrona dziedzictwa przyrodniczego,
    12. porządek i bezpieczeństwo publiczne oraz przeciwdziałanie patologiom społecznym,
    13. działalność wspomagająca technicznie, szkoleniowo, informacyjnie lub finansowo organizacje pozarządowe.

§ 4. Formy współpracy obejmują:

  1. Zlecanie realizacji zadań publicznych na zasadach określonych w ustawie dppw oraz udzielenie dotacji celowej na następujące zadania szczegółowe:
    1. organizacja współzawodnictwa sportowego dzieci i młodzieży szkolnej, 
    2. organizacja współzawodnictwa sportowego w zakresie piłki ręcznej seniorów,
    3. organizacja współzawodnictwa sportowego w zakresie piłki nożnej seniorów,
    4. organizacja imprez sportowych i rekreacyjnych w społecznościach wiejskich,
    5. występy chóralne promujące Miasto i Gminę Gryfino w kraju i za granicą,
    6. promocja i propagowanie honorowego krwiodawstwa na terenie Miasta i Gminy Gryfino, 
    7. organizacja świetlic socjoterapeutycznych na terenie Miasta i Gminy Gryfino,
    8. wydawanie posiłków osobom tego pozbawionym; w tym osobom bezdomnym,
    9. wspieranie działalności gospodarczej poprzez prowadzenie działalności informacyjnej 
    10. oświatowej, w tym organizowanie szkoleń z zakresu przedsiębiorczości. 
  2. Udostępnienie, w miarę możliwości, lokali stanowiących własność gminy dla organizacji pozarządowych i podmiotów określonych w art.3 ust.3 ustawy dppw celem prowadzenia przez nie spotkań, szkoleń, konferencji itp..
  3. Wynajmowanie dla organizacji pozarządowych lokali stanowiących własność gminy na warunkach preferencyjnych.
  4. Pomoc w gromadzeniu środków na działalność statutową podmiotów niniejszego Programu z innych źródeł niż budżet gminy, poprzez:
    1. promowanie ciekawych programów mogących uzyskać środki z innych źródeł,
    2. wspólne aplikowanie po środki zewnętrzne,
    3. szkolenia i konsultacje w celu zwiększenia profesjonalizmu działań podejmowanych przez podmioty programu współpracy,
    4. pomoc w nawiązywaniu kontaktów krajowych i międzynarodowych,
    5. tworzenie wspólnego zespołu o charakterze opiniodawczym, doradczym i inicjatywnym, złożonego z przedstawicieli samorządu i stowarzyszeń kultury fizycznej,
    6. zakup towarów i usług dla organizacji pozarządowych,
    7. koordynację podejmowanych działań.

§ 5. Ze strony Miasta i Gminy Gryfino program realizują:

  1. Rada Miejska - w zakresie wytyczania założeń polityki społecznej i finansowej gminy,
  2. Burmistrz Miasta i Gminy Gryfino - w zakresie realizacji założeń powyższej polityki, przyznawania dotacji celowych i innych formach pomocy,
  3. jednostki organizacyjne gminy - w zakresie bieżącej współpracy z organizacjami pozarządowymi,
  4. wyznaczeni pracownicy Urzędu Miasta i Gminy w ramach zakresów czynności - w zakresie utrzymywania bieżących kontaktów pomiędzy samorządem i sektorem pozarządowym, opiniowania wniosków pochodzących od organizacji pozarządowych, doradztwa w sprawach dotyczących organizacji pozarządowych, dostarczania informacji organizacjom o innych niż samorządowe źródłach finansowania, konsultacji przy opracowywaniu wniosków o dofinansowanie ze źródeł ponadlokalnych.

§ 6. W sprawach nie uregulowanych w Programie mają zastosowanie obowiązujące przepisy prawa, w tym ustawy dppw oraz ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. Przepisy wprowadzające ustawę o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz.U. Nr 96 poz.874, Nr 202 poz.1956, Nr 202 poz.1958, Nr 228 poz. 2262) a także Uchwała Nr III/46/02 Rady Miejskiej w Gryfinie  z dnia 30 grudnia 2002 r. w sprawie trybu zlecania do realizacji zadań z zakresu zadań własnych gminy, trybu postępowania o udzielenie na ten cel dotacji, sposobu rozliczania dotacji oraz sposobu kontroli wykonywania zlecanych zadań, wraz ze zmianą dokonaną w Uchwale  Nr XVI/237/03 Rady Miejskiej w Gryfinie z dnia 30 grudnia 2003 roku. 

 
 

Szanowni Państwo!

W związku z wejściem w życie w dniu 25 maja 2018 roku Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”) informujemy o zasadach przetwarzania Państwa danych osobowych. Kliknięcie przycisku „Przejdź do serwisu” oznacza zgodę na przetwarzanie danych niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania serwisu.


Klauzula informacyjna ogólna

W związku z zapisami art. 13 ROZPORZĄDZENIA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO) (Dz.U.UE. z 2016 r., L 119, poz. 1) informujemy, że:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest:
    Burmistrz Miasta i Gminy Gryfino
    ul. 1 Maja 16
    74 -100 Gryfino
    telefon: 91 416 20 11
    e-mail: burmistrz@gryfino.pl
  2. Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych:
    telefon: 91 416 20 11
    e-mail: iod@gryfino.pl
  3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w celu:
    1. realizacji zadań wynikających z przepisów prawa, a w szczególności ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2017r., poz. 1875 ze zm.) oraz z szeregu ustaw kompetencyjnych (merytorycznych), a także obowiązków i zadań zleconych przez instytucje nadrzędne wobec Gminy;
    2. zawarcia i realizacji umów;
    3. ochrony żywotnych interesów osoby, której dane dotyczą, lub innej osoby fizycznej;
    4. wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi;
    5. w pozostałych przypadkach dane osobowe przetwarzane są wyłącznie na podstawie wcześniej udzielonej zgody w zakresie i celu określonym w treści zgody.
  4. W związku z przetwarzaniem danych w celu wskazanym w pkt. 3, dane osobowe mogą być udostępniane innym upoważnionym odbiorcom lub kategoriom odbiorców danych osobowych. Odbiorcami mogą być:
    1. podmioty, które przetwarzają dane osobowe w imieniu administratora na podstawie zawartej z nim umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych;
    2. podmioty upoważnione do odbioru danych osobowych na podstawie odpowiednich przepisów prawa.
  5. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celu dla jakiego zostały zebrane oraz zgodnie z terminami archiwizacji określonymi przez przepisy prawa powszechnie obowiązującego.
    W przypadku, gdy dane osobowe przetwarzane są na podstawie zgody osoby, której dane dotyczą przetwarzanie odbywa się do czasu wycofania tej zgody.
    W przypadku, gdy dane osobowe przetwarzane są w celu zawarcia i realizacji umowy przetwarzanie odbywa się przez okres niezbędny do realizacji zawartej umowy, a po tym czasie w zakresie wymaganym przez przepisy prawa lub dla zabezpieczenia ewentualnych roszczeń, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych po zakończeniu i rozliczeniu umowy, do czasu wycofania tej zgody.
    Ponadto w przypadku umów o dofinansowanie dane osobowe od momentu pozyskania przechowywane są przez okres wynikający z umowy o dofinansowanie zawartej między beneficjentem a określoną instytucją, trwałości danego projektu i konieczności zachowania dokumentacji projektu do celów kontrolnych.
  6. W związku z przetwarzaniem przez administratora danych osobowych przysługuje Pani/Panu:
    1. prawo dostępu do treści danych oraz otrzymywania ich kopii na podstawie  art. 15 RODO;
    2.  prawo do żądania sprostowania danych na podstawie art. 16 RODO,
      w przypadku gdy:
      • dane są nieprawidłowe lub niekompletne;
    3. prawo do żądania usunięcia danych osobowych (tzw. prawo do bycia zapomnianym) na podstawie art. 17 RODO, w przypadku gdy:
      • dane nie są już niezbędne do celów, dla których były zebrane lub w inny sposób przetwarzane,
      • osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania danych osobowych,
      • osoba, której dane dotyczą wycofała zgodę na przetwarzanie danych osobowych, która jest podstawą przetwarzania danych i nie ma innej podstawy prawnej przetwarzania danych,
      • dane osobowe przetwarzane są niezgodnie z prawem,
      • dane osobowe muszą być usunięte w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisów prawa;
    4. prawo do żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych na podstawie art. 18 RODO, w przypadku gdy:
      • osoba, której dane dotyczą kwestionuje prawidłowość danych osobowych – na okres pozwalający administratorowi sprawdzić prawidłowość tych danych,
      • przetwarzanie danych jest niezgodne z prawem, a osoba, której dane dotyczą, sprzeciwia się usunięciu danych, żądając w zamian ich ograniczenia,
      • administrator nie potrzebuje już danych dla swoich celów, ale osoba, której dane dotyczą, potrzebuje ich do ustalenia, obrony lub dochodzenia roszczeń,
      • osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania danych - do czasu ustalenia czy prawnie uzasadnione podstawy po stronie administratora są nadrzędne wobec podstawy sprzeciwu;
    5. prawo do przenoszenia danych na podstawie art. 20 RODO, w przypadku gdy łącznie spełnione są następujące przesłanki:
      • przetwarzanie danych odbywa się na podstawie umowy zawartej z osobą, której dane dotyczą lub na podstawie zgody wyrażonej przez tą osobę,
      • przetwarzanie odbywa się w sposób zautomatyzowany; 
    6. prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych na podstawie art. 21 RODO, wobec przetwarzania danych osobowych, którego podstawą prawną jest:
      • niezbędność przetwarzania do wykonania zadania realizowanego  w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi bądź
      • niezbędność przetwarzania do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora lub przez stronę trzecią.

      Z przyczyn związanych z Pani/Pana szczególną sytuacją. W razie wniesienia sprzeciwu, administrator nie może już przetwarzać tych danych osobowych, chyba że wykaże on istnienie ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec interesów, praw i wolności osoby, której dane dotyczą, lub podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
       

  7. W przypadku gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody osoby na przetwarzanie danych osobowych (art. 6 ust. 1 lit a RODO), przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia tej zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie to nie ma wpływu na zgodność przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  8. Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z prawem przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych przez administratora.
    Organem właściwym do wniesienia skargi jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
  9. W zależności od sfery, w której przetwarzane są dane osobowe, podanie danych osobowych jest dobrowolne albo jest wymogiem ustawowym lub umownym.
  10. Pani/Pana dane nie będą poddawane zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym również profilowaniu.
Przejdź do serwisu