Sprawozdanie z działalności Komisji Spraw Społecznych i Bezpieczeństwa Publicznego za 2004 rok.

Sprawozdanie z działalności Komisji Spraw Społecznych i Bezpieczeństwa Publicznego za 2004 rok.

Załącznik nr 4                       
do Uchwały nr XXX/417/05
Rady Miejskiej w Gryfinie     

Sprawozdanie
z działalności Komisji Spraw Społecznych
i Bezpieczeństwa Publicznego
za 2004 rok

 

Komisja pracowała w składzie 6- osobowym, w oparciu o plan pracy przyjęty przez Radę. W ciągu roku odbyła 17 posiedzeń, w tym 12 dot. wypracowania stanowisk do projektów uchwał.

Zrealizowano następujące zadania:

  1. dokonano oceny pracy Straży Miejskiej na podstawie przedstawionego sprawozdania z działalności za IV kwartał 2003 r.,
  2. zapoznano się z wizją rozwoju sportu, kultury fizycznej i turystyki w mieście i gminie Gryfino,
  3.  zapoznano się z informacją Zarządu Fundacji na Rzecz Budowy Obiektów Sportowych w Mieście i Gminie Gryfino o bieżącej sytuacji ekonomiczno - finansowej Centrum Wodnego Laguna,
  4. zapoznano się z problemem patologii społecznej w mieście i gminie Gryfino,
  5. dokonano przeglądu kąpielisk na terenie gminy Gryfino (organizacja wypoczynku letniego w okresie wakacji 2004),
  6. omówiono sprawę zakłócania ciszy nocnej w lokalu MAX przy ul. Szczecińskiej 37
  7. zapoznano się z wizją rozwoju systemu oświaty w mieście i gminie Gryfino,
  8. zorganizowano spotkanie ze służbami bezpieczeństwa publicznego i zapoznano się ze współpracą Straży Miejskiej, Policji, Straży Granicznej i Pogotowia Ratunkowego,
  9. zapoznano się z wizją kultury w mieście i gminie Gryfino
  10. zapoznano się ze stanem przygotowań placówek oświatowo - wychowawczych do rozpoczęcia roku szkolnego 2004/2005, także pod kątem pełnienia funkcji integracyjnej,
  11. zapoznano się z warunkami nauczania i stanem technicznym w Szkole Podstawowej Nr 4 w Gryfinie oraz Szkole Podstawowej w Radziszewie,
  12. zapoznano się ze stanem realizacji zadań w zakresie gospodarki mieszkaniowej miasta i gminy Gryfino pod kątem zabezpieczenia warunków bytowych osób opuszczających Domy Dziecka,
  13. spośród członków Komisji wybrano dwóch kandydatów do Rady Koordynacyjnej ds. Programu „Bezpieczna Gmina”,
  14. opracowano projekt planu pracy komisji na 2005 rok.

Zadanie z planu pracy Komisji nie zrealizowane:

  1. nie dokonano analizy przebiegu sezonu letniego i nie wypracowano wniosków w tej sprawie

Wypracowane wnioski:

do Burmistrza Miasta i Gminy:

  1. Komisja wnioskowała o zobowiązanie najemcy lokalu MAX mieszczącego się przy ul. Szczecińskiej 37 do założenia w ciągu jednego miesiąca ekranu wyciszającego oraz zatrudnienie ochrony, która zapewni porządek, spokój i bezpieczeństwo na zewnątrz lokalu,
  2. Komisja wnioskowała o wyrażenie zgody przez Burmistrza Miasta i Gminy na częste wypożyczanie od Straży Granicznej psa wyszkolonego w zakresie wykrywania narkotyków celem prowadzenia działalności antynarkotykowej
    w szkołach i na terenie miasta i gminy Gryfino

do Rady Miejskiej:

  1. Komisja wnioskowała o utworzenie świetlicy i punktu bibliotecznego na Osiedlu Południe przy ul. Łużyckiej oraz o ponowne zorganizowanie poczekalni - świetlicy na dworcu PKP w Gryfinie dla młodzieży dojeżdżającej do szkół,
  2. Komisja wnioskowała o zwołanie w dzień wolny od pracy publicznej debaty nt. „Wizji rozwoju sportu”, na której będzie możliwość dyskutowania z przedstawicielami klubów sportowych,
  3. Komisja wnioskowała o zapoznanie się z możliwością przejęcia na własność Gminy Gryfino budynku mieszkalnego PKP w pobliżu stacji kolejowej w Daleszewie  z przeznaczeniem na mieszkania socjalne,
  4. wspólnie z Komisją Budżetu, Rolnictwa i Aktywności Gospodarczej wnioskowała o przygotowanie do końca czerwca 2004 r. programu pn. „Likwidacja i utylizacja eternitu na terenie miasta i gminy Gryfino”.
 

Szanowni Państwo!

W związku z wejściem w życie w dniu 25 maja 2018 roku Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”) informujemy o zasadach przetwarzania Państwa danych osobowych. Kliknięcie przycisku „Przejdź do serwisu” oznacza zgodę na przetwarzanie danych niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania serwisu.


Klauzula informacyjna ogólna

W związku z zapisami art. 13 ROZPORZĄDZENIA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO) (Dz.U.UE. z 2016 r., L 119, poz. 1) informujemy, że:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest:
    Burmistrz Miasta i Gminy Gryfino
    ul. 1 Maja 16
    74 -100 Gryfino
    telefon: 91 416 20 11
    e-mail: burmistrz@gryfino.pl
  2. Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych:
    telefon: 91 416 20 11
    e-mail: iod@gryfino.pl
  3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w celu:
    1. realizacji zadań wynikających z przepisów prawa, a w szczególności ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2017r., poz. 1875 ze zm.) oraz z szeregu ustaw kompetencyjnych (merytorycznych), a także obowiązków i zadań zleconych przez instytucje nadrzędne wobec Gminy;
    2. zawarcia i realizacji umów;
    3. ochrony żywotnych interesów osoby, której dane dotyczą, lub innej osoby fizycznej;
    4. wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi;
    5. w pozostałych przypadkach dane osobowe przetwarzane są wyłącznie na podstawie wcześniej udzielonej zgody w zakresie i celu określonym w treści zgody.
  4. W związku z przetwarzaniem danych w celu wskazanym w pkt. 3, dane osobowe mogą być udostępniane innym upoważnionym odbiorcom lub kategoriom odbiorców danych osobowych. Odbiorcami mogą być:
    1. podmioty, które przetwarzają dane osobowe w imieniu administratora na podstawie zawartej z nim umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych;
    2. podmioty upoważnione do odbioru danych osobowych na podstawie odpowiednich przepisów prawa.
  5. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celu dla jakiego zostały zebrane oraz zgodnie z terminami archiwizacji określonymi przez przepisy prawa powszechnie obowiązującego.
    W przypadku, gdy dane osobowe przetwarzane są na podstawie zgody osoby, której dane dotyczą przetwarzanie odbywa się do czasu wycofania tej zgody.
    W przypadku, gdy dane osobowe przetwarzane są w celu zawarcia i realizacji umowy przetwarzanie odbywa się przez okres niezbędny do realizacji zawartej umowy, a po tym czasie w zakresie wymaganym przez przepisy prawa lub dla zabezpieczenia ewentualnych roszczeń, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych po zakończeniu i rozliczeniu umowy, do czasu wycofania tej zgody.
    Ponadto w przypadku umów o dofinansowanie dane osobowe od momentu pozyskania przechowywane są przez okres wynikający z umowy o dofinansowanie zawartej między beneficjentem a określoną instytucją, trwałości danego projektu i konieczności zachowania dokumentacji projektu do celów kontrolnych.
  6. W związku z przetwarzaniem przez administratora danych osobowych przysługuje Pani/Panu:
    1. prawo dostępu do treści danych oraz otrzymywania ich kopii na podstawie  art. 15 RODO;
    2.  prawo do żądania sprostowania danych na podstawie art. 16 RODO,
      w przypadku gdy:
      • dane są nieprawidłowe lub niekompletne;
    3. prawo do żądania usunięcia danych osobowych (tzw. prawo do bycia zapomnianym) na podstawie art. 17 RODO, w przypadku gdy:
      • dane nie są już niezbędne do celów, dla których były zebrane lub w inny sposób przetwarzane,
      • osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania danych osobowych,
      • osoba, której dane dotyczą wycofała zgodę na przetwarzanie danych osobowych, która jest podstawą przetwarzania danych i nie ma innej podstawy prawnej przetwarzania danych,
      • dane osobowe przetwarzane są niezgodnie z prawem,
      • dane osobowe muszą być usunięte w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisów prawa;
    4. prawo do żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych na podstawie art. 18 RODO, w przypadku gdy:
      • osoba, której dane dotyczą kwestionuje prawidłowość danych osobowych – na okres pozwalający administratorowi sprawdzić prawidłowość tych danych,
      • przetwarzanie danych jest niezgodne z prawem, a osoba, której dane dotyczą, sprzeciwia się usunięciu danych, żądając w zamian ich ograniczenia,
      • administrator nie potrzebuje już danych dla swoich celów, ale osoba, której dane dotyczą, potrzebuje ich do ustalenia, obrony lub dochodzenia roszczeń,
      • osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania danych - do czasu ustalenia czy prawnie uzasadnione podstawy po stronie administratora są nadrzędne wobec podstawy sprzeciwu;
    5. prawo do przenoszenia danych na podstawie art. 20 RODO, w przypadku gdy łącznie spełnione są następujące przesłanki:
      • przetwarzanie danych odbywa się na podstawie umowy zawartej z osobą, której dane dotyczą lub na podstawie zgody wyrażonej przez tą osobę,
      • przetwarzanie odbywa się w sposób zautomatyzowany; 
    6. prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych na podstawie art. 21 RODO, wobec przetwarzania danych osobowych, którego podstawą prawną jest:
      • niezbędność przetwarzania do wykonania zadania realizowanego  w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi bądź
      • niezbędność przetwarzania do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora lub przez stronę trzecią.

      Z przyczyn związanych z Pani/Pana szczególną sytuacją. W razie wniesienia sprzeciwu, administrator nie może już przetwarzać tych danych osobowych, chyba że wykaże on istnienie ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec interesów, praw i wolności osoby, której dane dotyczą, lub podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
       

  7. W przypadku gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody osoby na przetwarzanie danych osobowych (art. 6 ust. 1 lit a RODO), przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia tej zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie to nie ma wpływu na zgodność przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  8. Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z prawem przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych przez administratora.
    Organem właściwym do wniesienia skargi jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
  9. W zależności od sfery, w której przetwarzane są dane osobowe, podanie danych osobowych jest dobrowolne albo jest wymogiem ustawowym lub umownym.
  10. Pani/Pana dane nie będą poddawane zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym również profilowaniu.
Przejdź do serwisu