Sesja nr XXIX

UCHWAŁA NR XXIX/412/04 RADY MIEJSKIEJ W GRYFINIE z dnia 30 grudnia 2004 r. w sprawie przyjęcia programu „Bezpieczna Gmina”

UCHWAŁA NR XXIX/412/04
RADY MIEJSKIEJ W GRYFINIE
z dnia 30 grudnia 2004 r. 
 

w sprawie przyjęcia programu „Bezpieczna Gmina”

Na podstawie art. 18 ust.1 w związku z art. 7 ust.1 pkt 14 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym ( jednolity tekst z 2001 r. Dz. U. Nr 142 poz. 1591 zm. 2002 r. Dz. U. Nr 23 poz. 220 , Dz. U. Nr 62 poz. 558 , Dz. U. Nr 113 poz. 984 , Dz. U. Nr 214 poz. 1806 zm. 2003 r. Dz. U. Nr 80 poz. 717 , Dz. U. Nr 162 poz. 1568, Dz. U. Nr153 poz. 1271 zm. 2004 r. Dz. U. Nr 102 poz. 1055, Dz. U. Nr 116 poz. 1203)  uchwala się co następuje:

§ 1. Przyjmuje się program „Bezpieczna Gmina” , którego integralną część stanowią załączniki do niniejszej uchwały:

  1. załącznik nr 1
    • Schemat organizacyjny programu „Bezpieczna Gmina”
  2. załącznik nr 2
    • System Zbiorowego Bezpieczeństwa
  3. załącznik nr 3
    • Bezpieczna Szkoła
  4. załącznik nr 4
    • Bezdomny
  5. załącznik nr 5
    • Bezpieczny Ogród
  6. załącznik nr 6
    • Bezpieczne Osiedle
  7. załącznik nr 7
    • Bezpieczne Sołectwo

§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta i Gminy Gryfino

§ 3. Realizację programu poddaje się monitoringowi Komisji Spraw Społecznych i Bezpieczeństwa Publicznego, polegającemu na analizie przez nią półrocznych sprawozdań z wykonania programu.

§ 4. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia

 

PRZEWODNICZĄCY RADY

Zenon Trzepacz

 

Uzasadnienie

Jednym z głównych zadań i priorytetów Gminy Gryfino jest zapewnienie porządku i bezpieczeństwa jej mieszkańcom. W roku 2004 podjęto szereg działań związanych z bezpieczeństwem publicznym. Dostrzegając wymierne rezultaty dotychczasowej współpracy z podmiotami działającymi na terenie gminy, których zdaniem jest zapewnienie bezpieczeństwa , porządku i ładu publicznego, 27 października br., w Urzędzie Miasta i Gminy w Gryfinie podpisane zostało porozumienie pomiędzy Gminą Gryfino z jednej strony a Komendą Powiatową Policji, Komendą Powiatową Państwowej Straży Pożarnej, Strażnicą Straży Granicznej oraz Państwowym Gospodarstwem Leśnym Lasy Państwowe Nadleśnictwo Gryfino z drugiej. Porozumienie zawarte zostało w celu zapobiegania zagrożeniem bezpieczeństwa życia i mienia obywateli, mienia państwowego i komunalnego oraz negatywnych zjawisk społecznych godzących w ład i porządek publiczny. Strony porozumienia zobowiązały się do powołania Rady Koordynacyjnej, opiniowania projektów decyzji i uchwał dotyczących programu, konsultowania działań podejmowanych dla zapewnienia ładu, porządku i bezpieczeństwa publicznego oraz koordynowania i wzajemnego wspierania działań. Jako główne zadanie Rady określono opracowanie projektu programu „Bezpieczna Gmina”, koordynację działań związanych z jego realizacją oraz aktywizowanie obywateli i instytucji do współdziałania na rzecz bezpieczeństwa. Niniejsze opracowanie stanowi dokument wypracowany przez Radę Koordynacyjną do spraw Programu „ Bezpieczna Gmina”.

 

 

Załącznik nr 2 do Uchwały
Nr XXIX/412/04
Rady Miejskiej w Gryfinie
z dnia 30 grudnia 2004 r.

SYSTEM ZBIOROWEGO BEZPIECZEŃSTWA

I. Wstęp

Gmina Gryfino od kilku lat podejmuje działania na rzecz poprawy stanu bezpieczeństwa na swoim terenie. Niniejsze opracowanie stanowi uściślenie i usystematyzowanie działań związanych z poprawą bezpieczeństwa przez służby i osoby odpowiedzialne.

II. Definicja Systemu Zbiorowego Bezpieczeństwa

System Zbiorowego Bezpieczeństwa to przedsięwzięcie organizacyjno - techniczne mające umożliwić pełną integrację i koordynację służb, instytucji i osób dla działań w ramach programu „Bezpieczna Gmina”.
Przez System Zbiorowego Bezpieczeństwa należy rozumieć jeden spójny system rozwiązań organizacyjno – technicznych , który pozwoli sprawnie zarządzać Gminą zarówno w czasie jej codziennego, normalnego funkcjonowania , jak i w czasie kryzysu, czego wymiernym efektem winno być stałe zwiększenie poczucia bezpieczeństwa i zapobiegania występowaniu sytuacji kryzysowych i sprawnego likwidowania ich następstw.

III. Cel Systemu Zbiorowego Bezpieczeństwa

Podstawowym celem funkcjonowania Systemu Zbiorowego Bezpieczeństwa jest podniesienie stanu bezpieczeństwa na terenie Gminy. Systemem objęci będą mieszkańcy Gminy i ich mienie jak i osoby przebywające na terenie Gminy czasowo. Celami dodatkowymi, którym ma służyć system jest minimalizowanie strat w przypadkach wystąpienia zdarzeń zagrażających życiu i zdrowiu obywateli oraz efektywniejsze wykorzystanie ludzi i sprzętu w przypadku wystąpienia ww. zagrożeń.
System Zbiorowego Bezpieczeństwa tworzony jest jako wielopłaszczyznowa integracja służb i podmiotów Gminy Gryfino odpowiedzialnych za szeroko rozumiane bezpieczeństwo.
Polega to na:

  1. integracji planowania działań
  2. integracji informacji w zakresie bezpieczeństwa
  3. integracji powiadamiania
  4. integracji łączności
  5. integracji i koordynacji działań prewencyjnych
  6. integracji i koordynacji działań ratowniczych.

IV. Zakres przedmiotowy Systemu Zbiorowego Bezpieczeństwa  obejmuje:

  1. Zapobieganie wystąpieniu niebezpiecznych zdarzeń poprzez prewencję i edukację.
  2. Przygotowanie do likwidacji skutków niebezpiecznych zdarzeń oraz  informowanie o ich wystąpieniu.
  3. Usuwanie skutków niebezpiecznych zdarzeń - przywracanie do stanu  pierwotnego.

V. W Systemie Zbiorowego Bezpieczeństwa uczestniczą:

  1. Służby gminne:
    1. Gminne Centrum Reagowania
    2. Straż Miejska
    3. Ochotnicze Straże Pożarne
  2. Profesjonalne służby ratownicze:
    1. Policja
    2. Straż Graniczna
    3. Straż Pożarna
    4. Pogotowie Ratunkowe
    5. Pogotowie Gazowe
    6. Pogotowie Energetyczne
  3. Zakłady przemysłowe, które używają w swej działalności substancje  i technologie, użytkowanie których może doprowadzić do powstania
    niebezpiecznych zdarzeń.
  4. Organizacje, związki i inicjatywy obywatelskie.
  5. Media.

VI. Zadania

  1. Zdobywanie i upowszechnianie wiedzy w społecznościach lokalnych o możliwych zagrożeniach i sposobach właściwych reakcji na wystąpienie zagrożeń.
  2. Stworzenie planów przeciwdziałania zagrożeniom.
  3. Stworzenie planów działania w określonych zagrożeniach.
  4. Zaangażowanie w tworzenie i funkcjonowanie Systemu Zbiorowego Bezpieczeństwa możliwie szerokiego spektrum instytucji i organizacji.

 

Załącznik Nr 3 do Uchwały
Nr XXIX /412/04
Rady Miejskiej w Gryfinie
z dnia 30 grudnia 2004 r.

BEZPIECZNA SZKOŁA

I. Cel programu

  1. Zapobieganie i zwalczanie negatywnych zjawisk występujących podczas drogi do szkoły i ze szkoły jak i w samej szkole.
  2. Zapobieganie wypadkom drogowym w rejonach szkół.
  3. Edukacja w zakresie zasad i metod bezpiecznego zachowania się wobec występujących zagrożeń oraz minimalizowania ich skutków.
  4. Przyswojenie wiadomości na temat bezpieczeństwa w czasie drogi do i ze szkoły.
  5. Zwiększenie wiedzy o szkodliwości zażywania substancji uzależniających.
  6. Nabycie umiejętności samodzielnej obrony w niebezpiecznych sytuacjach.
  7. Uświadomienie nieletnim o bieżących zagrożeniach i sposobach ich przezwyciężenia.

II. Zakres tematyczny

  1. Bezpieczna droga do szkoły
    • droga do i ze szkoły
    • przejście przez jezdnię
    • sygnalizacja świetlna
    • zasady poruszania się po drodze
  2. Bezpieczny wypoczynek
    • ferie zimowe
    • wakacje
    • imprezy masowe
    • mecze piłki nożnej
    • dyskoteki
    • odpoczynek po zajęciach szkolnych
    • pies – przyjacielem
  3. Żyj zdrowo i bezpiecznie - przeciwdziałanie
    • paleniu papierosów
    • spożywaniu alkoholu
    • używaniu galanterii pirotechnicznej
    • narkotykom
    • używaniu nieprzyzwoitych słów
    • wymuszeniom
    • włamaniom i kradzieżom

III. Rodzaje zagrożeń występujących w szkołach

  1. Spożywanie napojów alkoholowych na terenie szkół lub w ich bezpośrednim sąsiedztwie.
  2. Handel i zażywanie środków odurzających.
  3. Wymuszenia.
  4. Włamania i kradzieże.
  5. Dewastacje mienia przez uczniów.
  6. Dewastacje mienia przez osoby z zewnątrz.
  7. Palenie tytoniu.
  8. Bójki wśród uczniów.
  9. Pobicia przez osoby z zewnątrz.

IV. Metody działania

  1. Szybkie i skuteczne reagowanie patroli Straży Miejskiej i Policji na zagrożenia występujące w placówkach edukacyjnych.
  2. Systematyczne gromadzenie informacji o zagrożeniach występujących na terenie placówek oświatowych.
  3. Zapewnienie bezpieczeństwa uczestnikom imprez młodzieżowych odbywających się w szkołach.
  4. Pomoc uczniom w bezpiecznym dotarciu do szkoły.
  5. Prowadzenie prelekcji o zagrożeniach występujących podczas wypoczynku .

V. Instytucje współpracujące przy realizacji programu

  1. Policja
  2. Szkoły
  3. Ośrodek Pomocy Społecznej.
  4. Straż Graniczna
  5. Straż Miejska
  6. Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych

VI. Termin działania

Program „Bezpieczna szkoła” skierowany jest do uczniów szkół  podstawowych , gimnazjum oraz szkół ponadgimnazjalnych . Realizowany będzie w okresie trwania roku szkolnego.  W czasie ferii zimowych i wakacji letnich funkcjonariusze Straży  Miejskiej , Policji zabezpieczają okolice szkół w formie rutynowych działań.

 

Załącznik Nr 4 do
Uchwały Nr XXIX /412/ 04
Rady Miejskiej w Gryfinie
z dnia 30 grudnia 2004 r.

BEZDOMNY

I. Cel programu
Program jest skierowany do osób , które nie posiadają stałego miejsca zamieszkania i ma na celu zapewnienie w szczególności:

  1. miejsc noclegowych
  2. posiłków
  3. opieki medycznej
  4. możliwości umycia się i kąpieli
  5. wyprania lub wymiany bielizny i odzieży
  6. aktywizacji zawodowej
  7. pomocy w wyrobieniu dokumentów.

II. Rodzaje zagrożeń występujących w miejscach przebywania osób bezdomnych:

  1. wyziębienie organizmu
  2. pobicia
  3. morderstwa
  4. samobójstwa
  5. odwodnienie organizmu
  6. inne.

III. Metody działania

  1. Szybkie i skuteczne reagowanie patroli na zagrożenia życia i zdrowia osób bezdomnych.
  2. Systematyczne gromadzenie informacji o miejscach przebywania osób bezdomnych i występujących tam zagrożeń.
  3. Stała wymiana informacji i kontaktowanie się z pracownikami Ośrodka Pomocy Społecznej.

IV. Okres realizacji

  1. Cały rok ze szczególnym uwzględnieniem okresu jesienno – zimowego tj. od miesiąca października do miesiąca kwietnia.

V. Instytucje współpracujące przy realizacji programu

  1. Policja
  2. Ośrodek Pomocy Społecznej
  3. Straż Graniczna
  4. Straż Miejska
  5. ołtysi oraz Rady Sołeckie
  6. Spółdzielnie Mieszkaniowe
  7. Zarządy Pracowniczych Ogrodów Działkowych.

 

Załącznik Nr 5 do
Uchwały Nr XXIX/412/ 04.
Rady Miejskiej w Gryfinie
z dnia 30 grudnia 2004 r.

BEZPIECZNY OGRÓD

I. Cel programu

  1. Budowa więzi społecznych (sąsiedzkich)
  2. Zapobieganie wybrykom chuligańskim na terenie ogródków działkowych
  3. Zapewnienie spokojnego i bezpiecznego wypoczynku na terenie ogródków działkowych
  4. Systematyczne kształtowanie świadomości prawnej członków ogródków działkowych.

II. Rodzaje zagrożeń występujących na terenach ogrodów działkowych

  1. Włamania do altanek
  2. Kradzieże
  3. Niszczenie mienia.

III. Metody działania

  1. 1.Prowadzenie skutecznych działań profilaktycznych na terenie ogródków  działkowych wspólnie z Zarządem Ogrodów
  2. Prowadzenie stałej akcji informacyjno - propagandowej
  3. Stałe monitorowanie zagrożeń przez Zarząd i działkowców
  4. Prowadzenie wspólnych patroli na terenie ogródków działkowych przez:
    • Zarząd Ogrodów
    • działkowców
    • Straż Miejską
    • Policję
    • Straż Graniczną.

V. Instytucje współpracujące przy realizacji programu

  1. Policja
  2. Straż Graniczna
  3. Straż Miejska
  4. Zarządy Pracowniczych Ogrodów Pracowniczych

 

Załącznik Nr 6 do
Uchwały Nr XXIX /412/ 04
Rady Miejskiej w Gryfinie
z dnia 30 grudnia 2004 r.

BEZPIECZNE OSIEDLE

I. Założenia programu

  1. Jest to program stałego, partnerskiego współdziałania wielu podmiotów tj:
    • organów państwowych
    • organów samorządowych
    • społeczności lokalnej
    • organizacji społecznych
    • lokalnego biznesu
    • rad osiedli
    • służb miejskich
    • służb mundurowych
  2. Poprawa bezpieczeństwa mieszkańców osiedla.
  3. Wzrost liczby ciężkich przestępstw jest wynikiem tolerancji dla niewłaściwego lub nagannego zachowania , drobnych wykroczeń, występków i przestępstw.
  4. Długotrwałe działania prewencyjne i wychowawcze
  5. Zaufanie mieszkańców do programu poprzez między innymi szybką reakcję na wezwanie.
  6. Zapewnienie profesjonalnej informacji medialnej.

II. Cel programu

  1. Głównym celem programu jest poprawa stanu bezpieczeństwa w zakresie:
    • skutecznego zwalczania przestępczości poprzez ściganie sprawców  przestępstw i wykroczeń
    • zapobiegania powstawania zagrożeń przestępczością i patologiami  społecznymi oraz likwidacja skutków tych zagrożeń,
    • utrzymania porządku na osiedlu i zapewnienia przestrzegania norm  prawnych
    • poprawy bezpieczeństwa pieszych , a także bezpieczeństwa w ruchu  drogowym
    • stworzenia sprawnego systemu przepływu informacji pomiędzy organami wykonawczymi programu i mieszkańcami
    • uzyskania akceptacji i poparcia społecznego dla prowadzonych działań
  2. Sposoby osiągnięcia celów programu:
    • prowadzenie stałej analizy zagrożeń przestępczością i patologiami społecznymi
    • współpraca podmiotów rządowych i pozarządowych z mieszkańcami osiedla
    • oddziaływanie na lokalne , osiedlowe organizacje , lokalny biznes oraz społeczność mieszkańców w celu włączenia ich do aktywnego uczestnictwa w poprawę bezpieczeństwa i porządku na osiedlu
    • propagowanie wśród społeczności osiedlowej określonych form  zachowania się w sytuacjach zagrożenia
    • popularyzacja programu i pozyskiwanie jego sympatyków do współpracy

III. Partnerzy do współpracy

  1. Rady Osiedli
  2. Straż Miejska
  3. Policja
  4. Straż Pożarna
  5. Media
  6. Spółdzielnie mieszkaniowe
  7. Przedstawiciele lokalnego biznesu
  8. Towarzystwa ubezpieczeniowe
  9. Mieszkańcy
  10. Duchowni

IV. Zadania

  1. Promocja programu w środkach masowego przekazu
  2. Organizowanie spotkań ze społecznością lokalną osiedla
  3. Aktywowanie mieszkańców do ochrony mienia prywatnego i osiedlowego
  4. Patrolowanie miejsc szczególnie zagrożonych
  5. Inicjowanie przedsięwzięć technicznych i organizacyjnych w zakresie zabezpieczenia mienia poprzez:
    • ogrodzenie
    • oświetlenie
    • monitoring
    • ochrona przez firmę ochrony osób i mienia.

V. Efekty

  1. Zwiększenie poczucia bezpieczeństwa
  2. Ograniczenie liczby przestępstw i wykroczeń
  3. Stopniowe eliminowanie tzw. „znieczulicy społecznej”

Realizacja tego programu pozwoli stworzyć system bezpieczeństwa publicznego opartego na wzajemnym zaufaniu , gdzie koordynacja działań podejmowanych przez podmioty realizujące powinna doprowadzić do uzyskania pozytywnych efektów w zakresie poprawy bezpieczeństwa mieszkańców miasta, zmniejszenia przestępczości wśród nieletnich , ograniczenie ilości wypadków komunikacyjnych.

 

Załącznik Nr 7 do
Uchwały Nr XXIX /412/ 04
Rady Miejskiej w Gryfinie
z dnia 30 grudnia 2004 r.

BEZPIECZNE SOŁECTWO

I. Założenia programu

  1. Jest to program stałego, partnerskiego współdziałania wielu podmiotów tj:
    • organów państwowych
    • organów samorządowych
    • sołtysów
    • mieszkańców sołectwa
    • organizacji społecznych
    • rad sołeckich
    • służb miejskich
    • służb mundurowych
  2. Poprawa bezpieczeństwa mieszkańców sołectwa jako wiarygodnym wskaźnik stanu bezpieczeństwa na wsi.
  3. Długotrwałe działania prewencyjne i wychowawcze na obszarach wiejskich.
  4. Wzbudzenie zaufania mieszkańców wsi do programu poprzez np: szybką  reakcję na wezwanie.

II. Cel programu

  1. Głównym celem programu jest poprawa stanu bezpieczeństwa w zakresie:
    • skutecznego zwalczania przestępczości poprzez ściganie sprawców  przestępstw jak i wykroczeń
    • zapobiegania powstawania zagrożeń przestępczością i patologiami społecznymi oraz likwidacja skutków tych zagrożeń,
    • utrzymania porządku na terenach wiejskich,
    • stworzenia sprawnego systemu przepływu informacji pomiędzy organami  wykonawczymi programu i mieszkańcami
    • uzyskania akceptacji i poparcia społecznego dla prowadzonych działań
  2. Osiągnięcie celów programu poprzez:
    • prowadzenie stałej analizy zagrożeń przestępczością i patologiami społecznymi
    • propagowanie wśród społeczności wiejskiej wiedzy o obowiązujących  normach prawnych jak i kształtowanie właściwych postaw etycznych,
    • popularyzacja programu i pozyskiwanie jego sympatyków do współpracy.

III. Partnerzy do współpracy

  1. Sołtys
  2. Rada Sołecka
  3. Straż Miejska
  4. Straż Graniczna
  5. Policja
  6. Straż Pożarna
  7. Media
  8. Wspólnoty mieszkaniowe
  9. Towarzystwa ubezpieczeniowe
  10. Mieszkańcy
  11. Duchowni

IV. Zadania

  1. Promocja programu w środkach masowego przekazu
  2. Organizowanie spotkań ze społecznością wiejską
  3. Aktywowanie mieszkańców do ochrony mienia prywatnego i sołeckiego
  4. Patrolowanie miejsc szczególnie zagrożonych
  5. Inicjowanie przedsięwzięć technicznych i organizacyjnych w zakresie zabezpieczenia mienia.

V. Efekty

  1. Zwiększenie poczucia bezpieczeństwa
  2. Ograniczenie liczby przestępstw i wykroczeń
  3. Stopniowe eliminowanie tzw. „znieczulicy społecznej”
  4. Wykształcenie w społeczności mieszkańców miejscowości odruchów  poszanowania prawa.

Realizacja tego programu pozwoli stworzyć system bezpieczeństwa publicznego opartego na wzajemnym zaufaniu , gdzie koordynacja działań podejmowanych przez podmioty realizujące powinna doprowadzić do uzyskania pozytywnych efektów w zakresie poprawy bezpieczeństwa.

 
 

Szanowni Państwo!

W związku z wejściem w życie w dniu 25 maja 2018 roku Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”) informujemy o zasadach przetwarzania Państwa danych osobowych. Kliknięcie przycisku „Przejdź do serwisu” oznacza zgodę na przetwarzanie danych niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania serwisu.


Klauzula informacyjna ogólna

W związku z zapisami art. 13 ROZPORZĄDZENIA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO) (Dz.U.UE. z 2016 r., L 119, poz. 1) informujemy, że:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest:
    Burmistrz Miasta i Gminy Gryfino
    ul. 1 Maja 16
    74 -100 Gryfino
    telefon: 91 416 20 11
    e-mail: burmistrz@gryfino.pl
  2. Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych:
    telefon: 91 416 20 11
    e-mail: iod@gryfino.pl
  3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w celu:
    1. realizacji zadań wynikających z przepisów prawa, a w szczególności ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2017r., poz. 1875 ze zm.) oraz z szeregu ustaw kompetencyjnych (merytorycznych), a także obowiązków i zadań zleconych przez instytucje nadrzędne wobec Gminy;
    2. zawarcia i realizacji umów;
    3. ochrony żywotnych interesów osoby, której dane dotyczą, lub innej osoby fizycznej;
    4. wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi;
    5. w pozostałych przypadkach dane osobowe przetwarzane są wyłącznie na podstawie wcześniej udzielonej zgody w zakresie i celu określonym w treści zgody.
  4. W związku z przetwarzaniem danych w celu wskazanym w pkt. 3, dane osobowe mogą być udostępniane innym upoważnionym odbiorcom lub kategoriom odbiorców danych osobowych. Odbiorcami mogą być:
    1. podmioty, które przetwarzają dane osobowe w imieniu administratora na podstawie zawartej z nim umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych;
    2. podmioty upoważnione do odbioru danych osobowych na podstawie odpowiednich przepisów prawa.
  5. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celu dla jakiego zostały zebrane oraz zgodnie z terminami archiwizacji określonymi przez przepisy prawa powszechnie obowiązującego.
    W przypadku, gdy dane osobowe przetwarzane są na podstawie zgody osoby, której dane dotyczą przetwarzanie odbywa się do czasu wycofania tej zgody.
    W przypadku, gdy dane osobowe przetwarzane są w celu zawarcia i realizacji umowy przetwarzanie odbywa się przez okres niezbędny do realizacji zawartej umowy, a po tym czasie w zakresie wymaganym przez przepisy prawa lub dla zabezpieczenia ewentualnych roszczeń, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych po zakończeniu i rozliczeniu umowy, do czasu wycofania tej zgody.
    Ponadto w przypadku umów o dofinansowanie dane osobowe od momentu pozyskania przechowywane są przez okres wynikający z umowy o dofinansowanie zawartej między beneficjentem a określoną instytucją, trwałości danego projektu i konieczności zachowania dokumentacji projektu do celów kontrolnych.
  6. W związku z przetwarzaniem przez administratora danych osobowych przysługuje Pani/Panu:
    1. prawo dostępu do treści danych oraz otrzymywania ich kopii na podstawie  art. 15 RODO;
    2.  prawo do żądania sprostowania danych na podstawie art. 16 RODO,
      w przypadku gdy:
      • dane są nieprawidłowe lub niekompletne;
    3. prawo do żądania usunięcia danych osobowych (tzw. prawo do bycia zapomnianym) na podstawie art. 17 RODO, w przypadku gdy:
      • dane nie są już niezbędne do celów, dla których były zebrane lub w inny sposób przetwarzane,
      • osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania danych osobowych,
      • osoba, której dane dotyczą wycofała zgodę na przetwarzanie danych osobowych, która jest podstawą przetwarzania danych i nie ma innej podstawy prawnej przetwarzania danych,
      • dane osobowe przetwarzane są niezgodnie z prawem,
      • dane osobowe muszą być usunięte w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisów prawa;
    4. prawo do żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych na podstawie art. 18 RODO, w przypadku gdy:
      • osoba, której dane dotyczą kwestionuje prawidłowość danych osobowych – na okres pozwalający administratorowi sprawdzić prawidłowość tych danych,
      • przetwarzanie danych jest niezgodne z prawem, a osoba, której dane dotyczą, sprzeciwia się usunięciu danych, żądając w zamian ich ograniczenia,
      • administrator nie potrzebuje już danych dla swoich celów, ale osoba, której dane dotyczą, potrzebuje ich do ustalenia, obrony lub dochodzenia roszczeń,
      • osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania danych - do czasu ustalenia czy prawnie uzasadnione podstawy po stronie administratora są nadrzędne wobec podstawy sprzeciwu;
    5. prawo do przenoszenia danych na podstawie art. 20 RODO, w przypadku gdy łącznie spełnione są następujące przesłanki:
      • przetwarzanie danych odbywa się na podstawie umowy zawartej z osobą, której dane dotyczą lub na podstawie zgody wyrażonej przez tą osobę,
      • przetwarzanie odbywa się w sposób zautomatyzowany; 
    6. prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych na podstawie art. 21 RODO, wobec przetwarzania danych osobowych, którego podstawą prawną jest:
      • niezbędność przetwarzania do wykonania zadania realizowanego  w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi bądź
      • niezbędność przetwarzania do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora lub przez stronę trzecią.

      Z przyczyn związanych z Pani/Pana szczególną sytuacją. W razie wniesienia sprzeciwu, administrator nie może już przetwarzać tych danych osobowych, chyba że wykaże on istnienie ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec interesów, praw i wolności osoby, której dane dotyczą, lub podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
       

  7. W przypadku gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody osoby na przetwarzanie danych osobowych (art. 6 ust. 1 lit a RODO), przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia tej zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie to nie ma wpływu na zgodność przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  8. Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z prawem przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych przez administratora.
    Organem właściwym do wniesienia skargi jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
  9. W zależności od sfery, w której przetwarzane są dane osobowe, podanie danych osobowych jest dobrowolne albo jest wymogiem ustawowym lub umownym.
  10. Pani/Pana dane nie będą poddawane zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym również profilowaniu.
Przejdź do serwisu