Sesja nr V

UCHWAŁA NR V/76/03 RADY MIEJSKIEJ W GRYFINIE z dnia 27 lutego 2003r W sprawie przeznaczenia do sprzedaży w drodze bezprzetargowej gminnych lokali użytkowych, położonych na terenie miasta i gminy Gryfino wraz z oddaniem w użytkowanie wieczyste lub sprzedażą gruntów, na których znajdują się te lokale oraz ustalenia zasad sprzedaży.

    

UCHWAŁA NR V/76/03
 RADY MIEJSKIEJ W GRYFINIE
z dnia 27 lutego 2003r.


w sprawie przeznaczenia do sprzedaży w drodze bezprzetargowej gminnych lokali użytkowych, położonych na terenie miasta i gminy Gryfino wraz z oddaniem w użytkowanie wieczyste lub sprzedażą gruntów , na których znajdują się te lokale oraz ustalenia zasad sprzedaży.

Na podstawie art. 18 ust.2 pkt.9 lit. "a" ustawy z dnia 8 marca 1990r o samorządzie gminnym /Dz.U.z 2001r Nr 142,poz. 1591 , Dz.U.z 2002r Nr 23,poz.220 i Nr 1 13,poz.984 / oraz art.34 ust.6 i art. 37.ust.2 pkt l ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r o gospodarce nieruchomościami /Dz.U.Nr 46, poz.543, Dz.U.z 2001r Nr 129,poz. 1447 i nr 154,poz. 1800, Dz.U. z 2002r Nr 25,poz.253 i Dz.U. Nr 47,poz.676, Nr 126,poz. 1070 i Nr 1 13,poz.984 /-  uchwala się co następuje:

§1.

  1. Przeznacza się do sprzedaży w drodze bezprzetargowej gminne lokale użytkowe, położone na terenie miasta i gminy Gryfino wraz z oddaniem w użytkowanie wieczyste lub sprzedażą gruntów , na których lokale te się znajdują .
  2. Przyznaje się najemcom lub dzierżawcom pierwszeństwo w nabyciu przedmiotowych lokali.

§ 2.1. Ustala się następujące zasady przy wykupie lokali na raty

  • Ilość rat :                                                                     Wysokość wpłaty na poczet ceny
  • rocznych                                                                      sprzedaży lokalu ,płatnej przed zawarciem   umowy notarialnej:
  •   2                                                                                               50%
  •   3                                                                                               35%
  •   4                                                                                               20%
  •   5                                                                                               10%
  •   6                                                                                               10%
  •   7                                                                                               10%
  •   8                                                                                               10%
  •   9                                                                                               10%
  • 10                                                                                               10%

2 . Na nabywanym lokalu nie może ciążyć zadłużenie z tytułu czynszu za najem lub dzierżawę.

3. Sprzedaż na rzecz najemców lub dzierżawców będących wspólnikami spółki cywilnej nastąpi na :

  • współwłasność wspólników spółki cywilnej w równych częściach,
  • współwłasność wspólników w częściach wskazanych uchwałą wspólników spółki cywilnej,
  • własność wspólnika wskazanego uchwałą wspólników spółki cywilnej.

§ 3. Wyłącza się ze sprzedaży lokale użytkowe :

  1. znajdujące się w budynkach mieszkalnych na terenie miasta i gminy Gryfino nie objętych dotychczas uchwałami o przeznaczeniu do sprzedaży, o numerach:     XIII/75/91 z dn. 2.03.1991r,XXIV/170/92 z dn.27.02.1992r, XXXII/239/92 z dn.26.l U992r,XXXm/258/93 z dn. 5.0U993r ,XLII/333/93 z dn.29.12.1993r, III/19/98 z dn.3.12.1998r, VIII/101/99 z dn. 29.04.1999r, XI/158/99 z dn.23.09.1999r, XI/157/99 z dn. 23.09.1999r, XXXVII/495/01 zdn. 10.12.2001r,XLIX/622/02zdn. 10.10.2002r.
  2. znajdujące się na terenach, których istniejące zagospodarowanie jest niezgodne z zapisem obowiązującego planu zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy Gryfino oraz na terenach objętych zmianami do planu do czasu ich zatwierdzenia,
  3. znajdujące się w niżej wymienionych budynkach, nie posiadających lokali mieszkalnych , położonych na terenie m. Gryfino:

-   ul. l-go Maja nr 10

 

-   ul. Niepodległości nr 20.

§ 4 . W umowach sprzedaży Gmina winna zastrzegać prawo pierwokupu w przypadku sprzedaży lokalu przez nabywcę przed upływem 5 lat od daty jego nabycia.

§ 5. Na wniosek nabywcy lokalu na warunkach sprzedaży ratalnej , który do dnia wejścia w życie niniejszej uchwały nie dokonał spłaty całej ceny lokalu, pozostała do spłacenia część ceny sprzedaży może być rozłożona na raty z odpowiednim zastosowaniem zasad określonych w §2ust.l.

§ 6. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta i Gminy Gryfino.

§ 7. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od daty ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Zachodniopomorskiego.

PRZEWODNICZĄCY RADY

Jan Ragan

Uzasadnienie

Uchwałą nr XV/204/2000 z dnia 27 stycznia 2000r Rada Miejska w Gryfinie przeznaczyła do sprzedaży gminne lokale użytkowe narzecz najemców. Tylko najemcy, którzy wystąpili ze stosownymi wnioskami o wykup lokali do końca 2002 roku, mogli skorzystać z wykupu lokali na bazie w/w uchwały. Nie wszyscy najemcy do tego okresu skorzystali z wykupu lokali. Aby umożliwić pozostałym najemcom lub dzierżawcom wykup lokali proponuje się podjęcie przedmiotowej uchwały. Proponuje się również ujednolicenie okresu spłaty ceny już sprzedanych lokali z lokalami, które będą sprzedane, poprzez wydłużenie na wniosek właścicieli lokali pozostałej do spłaty ceny sprzedaży, zgodnie z zasadami określonymi w § 2 pkt. l uchwały.

Dotychczas cena sprzedaży lokali użytkowych zgodnie z uchwałą z dn.27.01.2000r podlegała spłacie maksymalnie w 5 ratach rocznych.

 

 
 

Szanowni Państwo!

W związku z wejściem w życie w dniu 25 maja 2018 roku Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”) informujemy o zasadach przetwarzania Państwa danych osobowych. Kliknięcie przycisku „Przejdź do serwisu” oznacza zgodę na przetwarzanie danych niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania serwisu.


Klauzula informacyjna ogólna

W związku z zapisami art. 13 ROZPORZĄDZENIA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO) (Dz.U.UE. z 2016 r., L 119, poz. 1) informujemy, że:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest:
    Burmistrz Miasta i Gminy Gryfino
    ul. 1 Maja 16
    74 -100 Gryfino
    telefon: 91 416 20 11
    e-mail: burmistrz@gryfino.pl
  2. Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych:
    telefon: 91 416 20 11
    e-mail: iod@gryfino.pl
  3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w celu:
    1. realizacji zadań wynikających z przepisów prawa, a w szczególności ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2017r., poz. 1875 ze zm.) oraz z szeregu ustaw kompetencyjnych (merytorycznych), a także obowiązków i zadań zleconych przez instytucje nadrzędne wobec Gminy;
    2. zawarcia i realizacji umów;
    3. ochrony żywotnych interesów osoby, której dane dotyczą, lub innej osoby fizycznej;
    4. wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi;
    5. w pozostałych przypadkach dane osobowe przetwarzane są wyłącznie na podstawie wcześniej udzielonej zgody w zakresie i celu określonym w treści zgody.
  4. W związku z przetwarzaniem danych w celu wskazanym w pkt. 3, dane osobowe mogą być udostępniane innym upoważnionym odbiorcom lub kategoriom odbiorców danych osobowych. Odbiorcami mogą być:
    1. podmioty, które przetwarzają dane osobowe w imieniu administratora na podstawie zawartej z nim umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych;
    2. podmioty upoważnione do odbioru danych osobowych na podstawie odpowiednich przepisów prawa.
  5. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celu dla jakiego zostały zebrane oraz zgodnie z terminami archiwizacji określonymi przez przepisy prawa powszechnie obowiązującego.
    W przypadku, gdy dane osobowe przetwarzane są na podstawie zgody osoby, której dane dotyczą przetwarzanie odbywa się do czasu wycofania tej zgody.
    W przypadku, gdy dane osobowe przetwarzane są w celu zawarcia i realizacji umowy przetwarzanie odbywa się przez okres niezbędny do realizacji zawartej umowy, a po tym czasie w zakresie wymaganym przez przepisy prawa lub dla zabezpieczenia ewentualnych roszczeń, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych po zakończeniu i rozliczeniu umowy, do czasu wycofania tej zgody.
    Ponadto w przypadku umów o dofinansowanie dane osobowe od momentu pozyskania przechowywane są przez okres wynikający z umowy o dofinansowanie zawartej między beneficjentem a określoną instytucją, trwałości danego projektu i konieczności zachowania dokumentacji projektu do celów kontrolnych.
  6. W związku z przetwarzaniem przez administratora danych osobowych przysługuje Pani/Panu:
    1. prawo dostępu do treści danych oraz otrzymywania ich kopii na podstawie  art. 15 RODO;
    2.  prawo do żądania sprostowania danych na podstawie art. 16 RODO,
      w przypadku gdy:
      • dane są nieprawidłowe lub niekompletne;
    3. prawo do żądania usunięcia danych osobowych (tzw. prawo do bycia zapomnianym) na podstawie art. 17 RODO, w przypadku gdy:
      • dane nie są już niezbędne do celów, dla których były zebrane lub w inny sposób przetwarzane,
      • osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania danych osobowych,
      • osoba, której dane dotyczą wycofała zgodę na przetwarzanie danych osobowych, która jest podstawą przetwarzania danych i nie ma innej podstawy prawnej przetwarzania danych,
      • dane osobowe przetwarzane są niezgodnie z prawem,
      • dane osobowe muszą być usunięte w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisów prawa;
    4. prawo do żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych na podstawie art. 18 RODO, w przypadku gdy:
      • osoba, której dane dotyczą kwestionuje prawidłowość danych osobowych – na okres pozwalający administratorowi sprawdzić prawidłowość tych danych,
      • przetwarzanie danych jest niezgodne z prawem, a osoba, której dane dotyczą, sprzeciwia się usunięciu danych, żądając w zamian ich ograniczenia,
      • administrator nie potrzebuje już danych dla swoich celów, ale osoba, której dane dotyczą, potrzebuje ich do ustalenia, obrony lub dochodzenia roszczeń,
      • osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania danych - do czasu ustalenia czy prawnie uzasadnione podstawy po stronie administratora są nadrzędne wobec podstawy sprzeciwu;
    5. prawo do przenoszenia danych na podstawie art. 20 RODO, w przypadku gdy łącznie spełnione są następujące przesłanki:
      • przetwarzanie danych odbywa się na podstawie umowy zawartej z osobą, której dane dotyczą lub na podstawie zgody wyrażonej przez tą osobę,
      • przetwarzanie odbywa się w sposób zautomatyzowany; 
    6. prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych na podstawie art. 21 RODO, wobec przetwarzania danych osobowych, którego podstawą prawną jest:
      • niezbędność przetwarzania do wykonania zadania realizowanego  w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi bądź
      • niezbędność przetwarzania do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora lub przez stronę trzecią.

      Z przyczyn związanych z Pani/Pana szczególną sytuacją. W razie wniesienia sprzeciwu, administrator nie może już przetwarzać tych danych osobowych, chyba że wykaże on istnienie ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec interesów, praw i wolności osoby, której dane dotyczą, lub podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
       

  7. W przypadku gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody osoby na przetwarzanie danych osobowych (art. 6 ust. 1 lit a RODO), przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia tej zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie to nie ma wpływu na zgodność przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  8. Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z prawem przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych przez administratora.
    Organem właściwym do wniesienia skargi jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
  9. W zależności od sfery, w której przetwarzane są dane osobowe, podanie danych osobowych jest dobrowolne albo jest wymogiem ustawowym lub umownym.
  10. Pani/Pana dane nie będą poddawane zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym również profilowaniu.
Przejdź do serwisu