Sesja nr XVI

UCHWAŁA NR XVI/238/03 RADY MIEJSKIEJ W GRYFINIE z dnia 30 grudnia 2003 roku w sprawie przyjęcia strategii integracji i polityki społecznej w części dotyczącej Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na rok 2004.

    

UCHWAŁA NR XVI/238/03
RADY MIEJSKIEJ W GRYFINIE
z dnia 30 grudnia 2003 roku
 

 w sprawie przyjęcia strategii integracji i polityki społecznej w części dotyczącej Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na rok 2004.

Na podstawie art. 18 ust. 2, pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku  o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, Dz. U. z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Dz. U. z 2003 r. Nr 214, poz. 1806, Nr 80, poz. 717) oraz art. 41 ust. 1-5 ustawy z dnia 26 października 1982 roku o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz. U. z 2002 r. Nr 147, poz. 1231, Nr 167, poz. 1372, Dz. U. z 2001 r. Nr 128, poz. 1401, Dz. U. z 2003 r. Nr 122, poz. 719, Nr 122, poz. 1143) uchwala się co następuje:

§ 1. Uznając życie obywateli w trzeźwości za niezbędny warunek moralnego i materialnego dobra Narodu ustala się Gminny Program Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2004 rok, który stanowi   załącznik nr 1  niniejszej uchwały.

§ 2. Program o którym mowa w § 1. stanowi część strategii integracji i polityki społecznej obejmującej w szczególności programy pomocy społecznej, polityki prorodzinnej, ochrony zdrowia, narkomanii, budownictwa socjalnego i edukacji publicznej.

§ 3. Określa się termin uchwalenia strategii integracji i polityki społecznej do dnia 30 września 2004 roku.

§ 4. Traci moc uchwała Nr III/45/02 Rady Miejskiej w Gryfinie z dnia 30 grudnia 2002 roku w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Profilaktyki
i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2003 rok.

§ 5. Realizację uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta i Gminy Gryfino.

§ 6. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia, z mocą obowiązującą od dnia 1 stycznia 2004 roku.

 

PRZEWODNICZĄCY RADY

Jan Ragan

 

UZASADNIENIE

Zgodnie z art. 41 ust. 2 ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz. U. z 2002 r. Nr 147, poz. 1231, Nr 167, poz. 1372, Dz. U.  z 2001 r. Nr 128, poz. 1401, Dz. U. z 2003 r. Nr 122, poz. 719, Nr 122, poz. 1143) realizacja zadań związanych z profilaktyką i rozwiązywaniem problemów alkoholowych oraz integracją społeczną osób uzależnionych od alkoholu prowadzona jest na podstawie gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych, uchwalanego corocznie przez radę gminy.
Do zadań gminy należy opracowanie i realizacja strategii integracji i polityki społecznej obejmującej w szczególności program profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych, a także programy pomocy społecznej, polityki prorodzinnej, ochrony zdrowia, narkomanii, budownictwa socjalnego i edukacji publicznej.

 

 

Załącznik nr 1
do   Uchwały Nr XVI/238/03
Rady Miejskiej w Gryfinie
z dnia 30 grudnia 2003 r.

 

 

Gminny Program  Profilaktyki i Rozwiązywania  Problemów Alkoholowych na rok 2004.

1. Wprowadzenie

Podstawą prawną działań związanych z profilaktyką i rozwiązywaniem problemów alkoholowych jest Ustawa z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości  i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz. U. z 2002 r. Nr 147, poz. 1231, Nr 167, poz. 1372, Dz. U. z 2001 r. Nr 128, poz. 1401, Dz. U. z 2003 r. Nr 122, poz. 719, Nr 122, poz. 1143).
W myśl art. 41 powyższej ustawy do zadań własnych gmin należy prowadzenie działań związanych z profilaktyką i rozwiązywaniem problemów alkoholowych oraz integracja społeczna osób uzależnionych od alkoholu. W szczególności zadania te obejmują:

  • 1.1. Zwiększanie dostępności pomocy terapeutycznej i rehabilitacyjnej dla osób uzależnionych od alkoholu.
  • 1.2. Udzielanie rodzinom, w których występują problemy alkoholowe, pomocy psychospołecznej i prawnej, a w szczególności ochrony przed przemocą w rodzinie.
  • 1.3. Prowadzenie profilaktycznej działalności informacyjnej i edukacyjnej w zakresie rozwiązywania problemów alkoholowych, przeciwdziałania narkomanii,  w szczególności dla dzieci i młodzieży, w tym prowadzenie pozalekcyjnych zajęć sportowych, a także działań na rzecz dożywiania dzieci uczestniczących  w pozalekcyjnych programach opiekuńczo-wychowawczych i socjoterapeutycznych.
  • 1.4. Wspomaganie działalności instytucji, stowarzyszeń i osób fizycznych, służącej rozwiązywaniu problemów alkoholowych.
  • 1.5. Podejmowanie interwencji w związku z naruszeniem przepisów określonych w art. 131 i 15 ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi oraz występowanie przed sądem w charakterze oskarżyciela publicznego.
  • 1.6. Wspieranie zatrudnienia socjalnego poprzez organizowanie i finansowanie centrów integracji społecznej.

2. Cel programu

Podstawowym celem programu jest zapobieganie powstawaniu problemów alkoholowych i tworzeniu nowych patologii społecznych, a także zmniejszenie rozmiarów zjawisk społecznie niepożądanych, które aktualnie występują. Program ma ponadto na celu stwarzanie warunków do prawidłowego rozwoju osobowościowego dzieci i młodzieży w oderwaniu od zjawisk patologicznych.

3. Kierunki działań

W związku z powyższym Rada Miejska w Gryfinie ustala na 2004 rok następujące kierunki działań:

  • 3.1. W zakresie zwiększania dostępności pomocy terapeutycznej  i rehabilitacyjnej dla osób uzależnionych od alkoholu:
  • 3.1.1. Prowadzenie zajęć terapeutycznych dla osób uzależnionych od alkoholu  i współuzależnionych oraz zajęć w programie after care (po zakończeniu leczenia).
  • 3.1.2. Specjalistyczne szkolenia kadry terapeutycznej, pracowników socjalnych, kuratorów sądowych, lekarzy, pielęgniarek, Straży Miejskiej, itp.
  • 3.1.3. Współpraca z pielęgniarkami i lekarzami podstawowej opieki zdrowotnej  w zakresie stosowania w praktyce lekarskiej metod wczesnego rozpoznawania  i szybkiej interwencji wobec pacjentów nadużywających alkoholu.
  • 3.1.4. Wdrażanie nowoczesnych metod terapeutycznych.
  • 3.1.5. Wspieranie działalności środowisk wzajemnej pomocy.
  • 3.1.6. Finansowanie przeprowadzania badań przez lekarza biegłego w celu określenia stopnia uzależnienia od alkoholu.
  • 3.1.7. Finansowanie przeprowadzania dodatkowych wywiadów środowiskowych  w stosunku do osób zgłoszonych do GKRPA w związku z nadużywaniem alkoholu.
  • 3.1.8. Udzielanie wsparcia lokalowego instytucjom, organizacjom pozarządowym oraz grupom samopomocowym w realizacji zadań związanych z profilaktyką przeciwalkoholową, zapobieganiem narkomanii i przemocy w rodzinie oraz innym patologiom społecznym.
  • 3.2. W zakresie udzielania rodzinom, w których występują problemy alkoholowe, pomocy psychospołecznej i prawnej, a w szczególności ochrony przed przemocą w rodzinie:
  • 3.2.1. Prowadzenie Punktu Informacyjno-Konsultacyjnego w tym:
    a) adaptacja i wyposażenie pomieszczeń przy ul. Łużyckiej 12 na potrzeby nowego Punktu Informacyjno-Konsultacyjnego oraz wydatki eksploatacyjne,
    b) prowadzenie konsultacji specjalistycznych (psycholog, prawnik, lekarz, policjant itp.),
    c) utworzenie stanowiska pracy dla pracownika tzw. "pierwszego kontaktu"  w nowym Punkcie Informacyjno-Konsultacyjnym.
  • 3.2.2. Szkolenie pracownika tzw. "pierwszego kontaktu" w zakresie rozpoznawania i przeciwdziałania zjawiskom przemocy w rodzinie oraz innym patologiom społecznym.
  • 3.2.3. Zakup materiałów informacyjnych i edukacyjnych na potrzeby Punktu Informacyjno-Konsultacyjnego.
  • 3.3. W zakresie prowadzenia profilaktycznej działalności informacyjnej  i edukacyjnej w zakresie rozwiązywania problemów alkoholowych, przeciwdziałania narkomanii, w szczególności dla dzieci i młodzieży, w tym prowadzenia pozalekcyjnych zajęć sportowych, a także działań na rzecz dożywiania dzieci uczestniczących w pozalekcyjnych programach opiekuńczo-wychowawczych i socjoterapeutycznych:
  • 3.3.1. Organizowanie, finansowanie i wdrażanie profesjonalnych szkolnych programów profilaktycznych, takich jak: "Trzy koła", "Nauczyciele przedszkoli wobec agresywnych zachowań dzieci" (dwie edycje) i innych.
  • 3.3.2. Inicjowanie i wspieranie różnorodnych form kształcenia w dziedzinie profilaktyki dla pedagogów szkolnych, nauczycieli i wychowawców.
  • 3.3.3. Systematyczne prowadzenie edukacji społeczności lokalnej na tematy związane z profilaktyką problemów alkoholowych oraz organizowanie kampanii edukacyjnych z wykorzystaniem ulotek, broszur i materiałów o tematyce alkoholowej, przeciwnarkotykowej itp., w tym udział w ogólnopolskiej kampanii medialnej "Zachowaj Trzeźwy Umysł".
  • 3.3.4. Współpraca z jednostkami organizacyjnymi gminy, organizacjami pozarządowymi i innymi instytucjami w celu prowadzenia akcji profilaktycznych mających na celu promocję zdrowia i propagowania trzeźwych obyczajów oraz prowadzenie profilaktycznej działalności informacyjnej i edukacyjnej, w tym:
    a) finansowanie trwałych osiedlowych rozwiązań w zakresie urządzeń sportowych i rekreacyjnych,
    b) wspieranie form spędzania wolnego czasu oraz zajęć pozalekcyjnych,
    c) finansowe wspieranie półkolonii letnich i zimowych oraz obozów terapeutycznych dla dzieci i młodzieży z rodzin patologicznych,
    d) organizowanie i finansowanie funkcjonowania świetlic środowiskowych oraz świetlic socjoterapeutycznych dla dzieci i młodzieży, w tym finansowanie szkoleń  i kursów specjalistycznych w zakresie pracy terapeutycznej dla kadry zatrudnionej  w tych świetlicach,
    e) doposażanie świetlic w pomoce i sprzęt niezbędny do prowadzenia zajęć oraz podejmowanie w świetlicach niezbędnych prac remontowych mających na celu poprawę warunków prowadzenia zajęć z dziećmi i młodzieżą,
    f) wspieranie finansowe pozalekcyjnych zajęć sportowych dla dzieci i młodzieży, mających na celu promocję zdrowego stylu życia, a także wzmacnianie czynników chroniących zwłaszcza poprzez ukazywanie autorytetów i rozwijanie zainteresowań, w tym zakup sprzętu sportowego oraz urządzeń rekreacyjnych służących temu celowi,
    g) wspieranie organizacji konkursów i wystaw oraz imprez artystycznych mających na celu propagowanie trzeźwego stylu życia i podejmujących problematykę uzależnień, w tym zakup usług, materiałów i sprzętu niezbędnego do realizacji tych przedsięwzięć.
  • 3.3.5. Dożywianie dzieci uczestniczących w pozalekcyjnych programach opiekuńczo- wychowawczych i socjoterapeutycznych.
  • 3.3.6. Organizowanie dożywiania dla osób, które ze względu na swoją sytuację życiową nie są w stanie zaspokoić podstawowych potrzeb życiowych i są zagrożone patologią społeczną.
  • 3.4. W zakresie wspomagania działalności instytucji, stowarzyszeń i osób fizycznych, służącej rozwiązywaniu problemów alkoholowych:
  • 3.4.1. Wspieranie materialne, edukacyjne i lokalowe grup samopomocowych  (np. grup AA) oraz organizacji pozarządowych, fundacji i innych instytucji prowadzących statutową działalność służącą rozwiązywaniu problemów alkoholowych.
  • 3.4.2. Promocja imprez bezalkoholowych organizowanych przez instytucje, stowarzyszenia i osoby fizyczne.
  • 3.5. W zakresie podejmowania interwencji w związku z naruszeniem przepisów określonych w art. 131 i 15 ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi oraz występowanie przed sądem w charakterze oskarżyciela publicznego:
  • 3.5.1. Prowadzenie kampanii informacyjnych służących zapoznaniu mieszkańców miasta i gminy z regulacjami dotyczącymi problematyki alkoholowej,  w szczególności zasad sprzedaży napojów alkoholowych.
  • 3.5.2. Organizowanie szkoleń dla sprzedawców napojów alkoholowych.
  • 3.5.3. Wydawanie opinii w sprawie wydania i cofania zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych.
  • 3.5.4. Podejmowanie działań kontrolnych w stosunku do podmiotów handlujących alkoholem, w szczególności w kontekście sprzedaży alkoholu nieletnim.
  • 3.5.5. Występowanie do organów ścigania i sądów w sprawach związanych z łamaniem ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi.
  • 3.6. W zakresie wspierania zatrudnienia socjalnego poprzez organizowanie i finansowanie centrów integracji społecznej:
  • 3.6.1. Podejmowanie obowiązkowych działań nałożonych na organy samorządu gminnego Ustawą o zatrudnieniu socjalnym z dnia 13 czerwca 2003 (Dz.U. Nr 122, poz. 1143) w przypadku utworzenia centrum integracji społecznej przez organizację pożytku publicznego.

4. Zasady wynagradzania członków Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych

Do inicjowania i podejmowania działań służących realizacji zadań zawartych  w Gminnym Programie Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz do podejmowania czynności zmierzających do orzeczenia o zastosowaniu wobec osoby uzależnionej od alkoholu obowiązku poddania się leczeniu w zakładzie lecznictwa odwykowego powołana jest Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
Rada Miejska ustala zasady wynagradzania członków Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych:

  • 4.1. za udział w posiedzeniach całej Komisji ustala się dietę w wysokości 3/4 diety sołtysa biorącego udział w sesji Rady Miejskiej Gryfino,
  • 4.1. za udział w pracach zespołów roboczych Komisji ustala się dietę w wysokości  1/2 diety sołtysa biorącego udział w sesji Rady Miejskiej Gryfino.

5. Jednostki Realizujące Gminny Program Profilaktyki  i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych

  • 5.1. Zadania wyszczególnione w niniejszym Programie wynikające z art.41, ust. 1 pkt 1, 2 Ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi realizowane są przez Ośrodek Pomocy Społecznej w Gryfinie.
  • 5.2. Zadania wyszczególnione w niniejszym Programie wynikające z art.41, ust. 1 pkt 3, 5, 6, 7 Ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi realizowane są przez Urząd Miasta i Gminy w Gryfinie.

6. Oczekiwane korzyści z realizacji Programu

  • 6.1. zmniejszenie nowych przypadków uzależnienia od alkoholu,
  • 6.2. zmniejszenie ilości wypijanego alkoholu przez dzieci i młodzież,
  • 6.3. zmniejszenie śmiertelności i degradacji psychofizycznej osób uzależnionych od alkoholu,
  • 6.4. zmniejszenie wydatków na opiekę zdrowotną,
  • 6.5. zwiększenie efektywności w pracy zawodowej,
  • 6.6. ogólna poprawa kondycji psychofizycznej i moralnej społeczności gminy oraz zwiększenie stabilności i bezpieczeństwa środowiska rodzinnego,
  • 6.7. zmniejszenie wydatków na pomoc społeczną i wymiar sprawiedliwości,
  • 6.8. poprawa zasobów materialnych gospodarstw domowych,
  • 6.9. zmniejszenie ilości uszkodzeń i urazów związanych z wypadkami przy pracy i w domu,
  • 6.10. zwiększenie wiedzy społeczności gminy o problematyce uzależnienia od alkoholu, współuzależnienia, leczenia odwykowego oraz przemocy w rodzinie,
  • 6.11. zmniejszenie ilości i dolegliwości zaburzeń życia rodzinnego, w tym przemocy, zaniedbań z powodu nadużywania alkoholu,
  • 6.12. zmniejszenie udziału nietrzeźwości wśród przyczyn naruszenia prawa i porządku publicznego,
  • 6.13. spadek spożycia alkoholu przez społeczność gminy.

Z uwagi na rozległy zasięg problemów alkoholowych, realne rezultaty może przynieść zaangażowanie się w działania profilaktyczne i naprawcze szerokiego kręgu instytucji, stowarzyszeń, osób fizycznych i innych podmiotów zainteresowanych w osiągnięciu celów Programu.

Gryfino, grudzień 2003 r.

 
 

Szanowni Państwo!

W związku z wejściem w życie w dniu 25 maja 2018 roku Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”) informujemy o zasadach przetwarzania Państwa danych osobowych. Kliknięcie przycisku „Przejdź do serwisu” oznacza zgodę na przetwarzanie danych niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania serwisu.


Klauzula informacyjna ogólna

W związku z zapisami art. 13 ROZPORZĄDZENIA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO) (Dz.U.UE. z 2016 r., L 119, poz. 1) informujemy, że:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest:
    Burmistrz Miasta i Gminy Gryfino
    ul. 1 Maja 16
    74 -100 Gryfino
    telefon: 91 416 20 11
    e-mail: burmistrz@gryfino.pl
  2. Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych:
    telefon: 91 416 20 11
    e-mail: iod@gryfino.pl
  3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w celu:
    1. realizacji zadań wynikających z przepisów prawa, a w szczególności ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2017r., poz. 1875 ze zm.) oraz z szeregu ustaw kompetencyjnych (merytorycznych), a także obowiązków i zadań zleconych przez instytucje nadrzędne wobec Gminy;
    2. zawarcia i realizacji umów;
    3. ochrony żywotnych interesów osoby, której dane dotyczą, lub innej osoby fizycznej;
    4. wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi;
    5. w pozostałych przypadkach dane osobowe przetwarzane są wyłącznie na podstawie wcześniej udzielonej zgody w zakresie i celu określonym w treści zgody.
  4. W związku z przetwarzaniem danych w celu wskazanym w pkt. 3, dane osobowe mogą być udostępniane innym upoważnionym odbiorcom lub kategoriom odbiorców danych osobowych. Odbiorcami mogą być:
    1. podmioty, które przetwarzają dane osobowe w imieniu administratora na podstawie zawartej z nim umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych;
    2. podmioty upoważnione do odbioru danych osobowych na podstawie odpowiednich przepisów prawa.
  5. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celu dla jakiego zostały zebrane oraz zgodnie z terminami archiwizacji określonymi przez przepisy prawa powszechnie obowiązującego.
    W przypadku, gdy dane osobowe przetwarzane są na podstawie zgody osoby, której dane dotyczą przetwarzanie odbywa się do czasu wycofania tej zgody.
    W przypadku, gdy dane osobowe przetwarzane są w celu zawarcia i realizacji umowy przetwarzanie odbywa się przez okres niezbędny do realizacji zawartej umowy, a po tym czasie w zakresie wymaganym przez przepisy prawa lub dla zabezpieczenia ewentualnych roszczeń, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych po zakończeniu i rozliczeniu umowy, do czasu wycofania tej zgody.
    Ponadto w przypadku umów o dofinansowanie dane osobowe od momentu pozyskania przechowywane są przez okres wynikający z umowy o dofinansowanie zawartej między beneficjentem a określoną instytucją, trwałości danego projektu i konieczności zachowania dokumentacji projektu do celów kontrolnych.
  6. W związku z przetwarzaniem przez administratora danych osobowych przysługuje Pani/Panu:
    1. prawo dostępu do treści danych oraz otrzymywania ich kopii na podstawie  art. 15 RODO;
    2.  prawo do żądania sprostowania danych na podstawie art. 16 RODO,
      w przypadku gdy:
      • dane są nieprawidłowe lub niekompletne;
    3. prawo do żądania usunięcia danych osobowych (tzw. prawo do bycia zapomnianym) na podstawie art. 17 RODO, w przypadku gdy:
      • dane nie są już niezbędne do celów, dla których były zebrane lub w inny sposób przetwarzane,
      • osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania danych osobowych,
      • osoba, której dane dotyczą wycofała zgodę na przetwarzanie danych osobowych, która jest podstawą przetwarzania danych i nie ma innej podstawy prawnej przetwarzania danych,
      • dane osobowe przetwarzane są niezgodnie z prawem,
      • dane osobowe muszą być usunięte w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisów prawa;
    4. prawo do żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych na podstawie art. 18 RODO, w przypadku gdy:
      • osoba, której dane dotyczą kwestionuje prawidłowość danych osobowych – na okres pozwalający administratorowi sprawdzić prawidłowość tych danych,
      • przetwarzanie danych jest niezgodne z prawem, a osoba, której dane dotyczą, sprzeciwia się usunięciu danych, żądając w zamian ich ograniczenia,
      • administrator nie potrzebuje już danych dla swoich celów, ale osoba, której dane dotyczą, potrzebuje ich do ustalenia, obrony lub dochodzenia roszczeń,
      • osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania danych - do czasu ustalenia czy prawnie uzasadnione podstawy po stronie administratora są nadrzędne wobec podstawy sprzeciwu;
    5. prawo do przenoszenia danych na podstawie art. 20 RODO, w przypadku gdy łącznie spełnione są następujące przesłanki:
      • przetwarzanie danych odbywa się na podstawie umowy zawartej z osobą, której dane dotyczą lub na podstawie zgody wyrażonej przez tą osobę,
      • przetwarzanie odbywa się w sposób zautomatyzowany; 
    6. prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych na podstawie art. 21 RODO, wobec przetwarzania danych osobowych, którego podstawą prawną jest:
      • niezbędność przetwarzania do wykonania zadania realizowanego  w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi bądź
      • niezbędność przetwarzania do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora lub przez stronę trzecią.

      Z przyczyn związanych z Pani/Pana szczególną sytuacją. W razie wniesienia sprzeciwu, administrator nie może już przetwarzać tych danych osobowych, chyba że wykaże on istnienie ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec interesów, praw i wolności osoby, której dane dotyczą, lub podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
       

  7. W przypadku gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody osoby na przetwarzanie danych osobowych (art. 6 ust. 1 lit a RODO), przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia tej zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie to nie ma wpływu na zgodność przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  8. Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z prawem przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych przez administratora.
    Organem właściwym do wniesienia skargi jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
  9. W zależności od sfery, w której przetwarzane są dane osobowe, podanie danych osobowych jest dobrowolne albo jest wymogiem ustawowym lub umownym.
  10. Pani/Pana dane nie będą poddawane zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym również profilowaniu.
Przejdź do serwisu