Sesja nr XXVIII

UCHWAŁA NR XXVIII/385/04 RADY MIEJSKIEJ W GRYFINIE z dnia 25 listopada 2004r. w sprawie określenia stawek podatku od nieruchomości obowiązujących na obszarze Gminy Gryfino.

UCHWAŁA NR XXVIII/385/04
RADY MIEJSKIEJ W GRYFINIE
z dnia 25 listopada 2004 r.
 

w sprawie określenia stawek podatku od nieruchomości obowiązujących na obszarze Gminy Gryfino.

Na podstawie Art.5 ust. 1 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych ( Dz.U. z 2002 r. Nr 9 poz. 84 ze zmianami: w 2002r. Dz.U. Nr 200 poz. 1683; z 2003 :Nr 96 poz. 874, Nr 110 poz. Nr 110 poz. 1039, Nr 188 poz. 1840, Nr 200 poz. 1953,Nr 203 poz. 1966; z 2004r. Nr 92 poz. 880, Nr 92 poz. 884, Nr 96 poz. 959, Nr 123 poz. 1291) oraz Obwieszczenia Ministra Finansów z dnia 26 października 2004r. w sprawie wysokości górnych granic stawek kwotowych w podatkach i opłatach lokalnych (M.P.  Nr 46   poz. 794 ) uchwala się, co następuje:

§ 1.

  1. Obszar Gminy Gryfino dzieli się na 3 (słownie: trzy) strefy podatkowe
  2. Przynależność poszczególnych obszarów Gminy Gryfino oraz wiosek do danej strefy podatkowej określa Załącznik Nr 1 do niniejszej uchwały.

§ 2. Dla poszczególnych stref podatkowych ustala się stawki podatkowe zamieszczone w Załączniku Nr 2 niniejszej uchwały.

§ 3. Traci moc Uchwała Nr XXVII/370/04 Rady Miejskiej w Gryfinie z dnia   28 października 2004 r. w sprawie określenia stawek podatku od nieruchomości obowiązujących na obszarze Gminy Gryfino. 

§ 4. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta i Gminy Gryfino.

§ 5. Uchwała wchodzi w życie 14 dni po ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Zachodniopomorskiego z mocą obowiązującą od dnia 1 stycznia 2005 roku.

PRZEWODNICZĄCY RADY

Zenon Trzepacz

 

Załącznik Nr 1

PODZIAŁ GMINY GRYFINO NA STREFY PODATKOWE

L.p. STREFA OBSZAR STREFY
1. I
  1. Obszar miejski wyznaczony ulicami Zygmunta Krasińskiego, Wojska Polskiego, Adama Asnyka, Armii Krajowej, Bolesława Chrobrego i Grunwaldzką wraz z tymi ulicami.
  2. Ulice Miasta Gryfino: Adama Rapackiego, Sportowa, Bałtycka, Tadeusza Kościuszki, Kościelna, Niepodległości, 1 Maja, Piastów, Energetyków, Słowiańska, Nadodrzańska, Garbarska i Targowa.
  3. Obszary na terenie Gminy Gryfino zajęte przez przedsiębiorstwa zatrudniające powyżej 50 osób.
2. II
  1. Pozostały teren  miejski
3. III
  1. Obszar wiejski Gminy Gryfino

 

Załącznik Nr 2

STAWKI PODATKU OD NIERUCHOMOŚCI W GMINIE GRYFINO

L.p. WYSZCZEGÓLNIENIE STREFA PODATKOWA STAWKA PODATKOWA
1. Budynki mieszkalne lub ich części (za 1 m2 powierzchni użytkowej) cały obszar gminy

0,50 zł

2. Budynki gospodarcze oraz budynki mieszkalne lub ich części zajęte  na prowadzenie działalności gospodarczej (za 1m2 powierzchni użytkowej) I strefa
II strefa
III strefa
16,50 zł
15,00 zł
14,50 zł
3. Części budynków gospodarczych i mieszkalnych zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej znajdujące się wyłącznie w piwnicach lub nie posiadające okien (od 1 m2 powierzchni użytkowej) I strefa
II strefa
III strefa
6,60 zł
6,00 zł
5,80 zł
4. Budynki zajęte na prowadzenie działalności gospodarczej  w zakresie obrotu kwalifikowanym materiałem siewnym (za 1m2 powierzchni użytkowej) cały obszar gminy

7,80 zł

5. Budynki zajęte na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie udzielania świadczeń zdrowotnych (za 1m2 powierzchni użytkowej) cały obszar gminy 3,48 zł

6. Garaże (za 1 m2 powierzchni użytkowej) cały obszar gminy 5,50 zł
7. Budynki zajęte na prowadzenie odpłatnej statutowej działalności pożytku publicznego przez organizacje pożytku publicznego (za 1 m2 powierzchni użytkowej) cały obszar gminy 2,00 zł
8. Budynki gospodarcze na terenach wiejskich cały obszar wiejski 2,00 zł
9. Pozostałe budynki gospodarcze( za 1m2)    cały obszar miejski 5,30 zł 
10. Grunty zajęte na prowadzenie  działalności gospodarczej (za 1 m2) I strefa
II strefa
III strefa
0,64 zł
0,55 zł
0,50 zł
11. Grunty zajęte na prowadzenie odpłatnej statutowej działalności pożytku publicznego przez organizacje pożytku publicznego (za 1 m2)

cały obszar gminy

0,11 zł
12. Grunty pozostałe (za 1 m2) I strefa
II strefa
III  strefa
0,18 zł
0,14 zł
0,12 zł
13. Grunty pod jeziorami, zajęte na zbiorniki wodne retencyjne lub elektrownie wodne (za 1ha) cały obszar gminy 3,35 zł
14. Grunty związane z prowadzeniem składowisk odpadów komunalnych oraz związane ze zbiorowym zaopatrzeniem w wodę i zbiorowym odprowadzaniem ścieków (za 1m2) cały obszar gminy 0,10 zł
15.  Budowle związane z działalnością gospodarczą cały obszar gminy

2,0%

16. Budowle związane z prowadzeniem składowisk odpadów komunalnych oraz ze zbiorowym zaopatrzeniem w wodę i ze zbiorowym odprowadzaniem ścieków cały obszar gminy 0,5%

 

UZASADNIENIE

Zgodnie z art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 roku o podatkach i opłatach lokalnych (Dz.U. z 2002 roku Nr 9 poz. 84 ze zmianami) Rada Gminy uchwala stawki podatku od nieruchomości, które mają obowiązywać na obszarze jej działania.  Burmistrz Miasta i Gminy Gryfino proponuje, by utrzymać podział Gminy na trzy strefy podatkowe.
Zgodnie z art. 5 ust. 2 w projekcie uchwały zaproponowano nową pozycję tj. części budynków zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej znajdujące się wyłącznie w piwnicach lub nie posiadające okien. Rada Gminy może określić dla nich stawkę wzorując się na propozycji Burmistrza stanowiącą 40% stawki dla budynków zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej.  Stawki podatku od nieruchomości generalnie pozostały na poziomie dotychczasowym lub zostały zwiększone albo zmniejszone o stopień inflacji.  Nowością jest stawka za grunty związane z prowadzeniem składowisk odpadów komunalnych, związane ze zbiorowym doprowadzaniem wody oraz ze zbiorowym odprowadzaniem ścieków, a także stawka za budowle służące tej samej działalności.

Sporządziła:
Jolanta Staruk

 
 

Szanowni Państwo!

W związku z wejściem w życie w dniu 25 maja 2018 roku Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”) informujemy o zasadach przetwarzania Państwa danych osobowych. Kliknięcie przycisku „Przejdź do serwisu” oznacza zgodę na przetwarzanie danych niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania serwisu.


Klauzula informacyjna ogólna

W związku z zapisami art. 13 ROZPORZĄDZENIA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO) (Dz.U.UE. z 2016 r., L 119, poz. 1) informujemy, że:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest:
    Burmistrz Miasta i Gminy Gryfino
    ul. 1 Maja 16
    74 -100 Gryfino
    telefon: 91 416 20 11
    e-mail: burmistrz@gryfino.pl
  2. Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych:
    telefon: 91 416 20 11
    e-mail: iod@gryfino.pl
  3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w celu:
    1. realizacji zadań wynikających z przepisów prawa, a w szczególności ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2017r., poz. 1875 ze zm.) oraz z szeregu ustaw kompetencyjnych (merytorycznych), a także obowiązków i zadań zleconych przez instytucje nadrzędne wobec Gminy;
    2. zawarcia i realizacji umów;
    3. ochrony żywotnych interesów osoby, której dane dotyczą, lub innej osoby fizycznej;
    4. wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi;
    5. w pozostałych przypadkach dane osobowe przetwarzane są wyłącznie na podstawie wcześniej udzielonej zgody w zakresie i celu określonym w treści zgody.
  4. W związku z przetwarzaniem danych w celu wskazanym w pkt. 3, dane osobowe mogą być udostępniane innym upoważnionym odbiorcom lub kategoriom odbiorców danych osobowych. Odbiorcami mogą być:
    1. podmioty, które przetwarzają dane osobowe w imieniu administratora na podstawie zawartej z nim umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych;
    2. podmioty upoważnione do odbioru danych osobowych na podstawie odpowiednich przepisów prawa.
  5. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celu dla jakiego zostały zebrane oraz zgodnie z terminami archiwizacji określonymi przez przepisy prawa powszechnie obowiązującego.
    W przypadku, gdy dane osobowe przetwarzane są na podstawie zgody osoby, której dane dotyczą przetwarzanie odbywa się do czasu wycofania tej zgody.
    W przypadku, gdy dane osobowe przetwarzane są w celu zawarcia i realizacji umowy przetwarzanie odbywa się przez okres niezbędny do realizacji zawartej umowy, a po tym czasie w zakresie wymaganym przez przepisy prawa lub dla zabezpieczenia ewentualnych roszczeń, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych po zakończeniu i rozliczeniu umowy, do czasu wycofania tej zgody.
    Ponadto w przypadku umów o dofinansowanie dane osobowe od momentu pozyskania przechowywane są przez okres wynikający z umowy o dofinansowanie zawartej między beneficjentem a określoną instytucją, trwałości danego projektu i konieczności zachowania dokumentacji projektu do celów kontrolnych.
  6. W związku z przetwarzaniem przez administratora danych osobowych przysługuje Pani/Panu:
    1. prawo dostępu do treści danych oraz otrzymywania ich kopii na podstawie  art. 15 RODO;
    2.  prawo do żądania sprostowania danych na podstawie art. 16 RODO,
      w przypadku gdy:
      • dane są nieprawidłowe lub niekompletne;
    3. prawo do żądania usunięcia danych osobowych (tzw. prawo do bycia zapomnianym) na podstawie art. 17 RODO, w przypadku gdy:
      • dane nie są już niezbędne do celów, dla których były zebrane lub w inny sposób przetwarzane,
      • osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania danych osobowych,
      • osoba, której dane dotyczą wycofała zgodę na przetwarzanie danych osobowych, która jest podstawą przetwarzania danych i nie ma innej podstawy prawnej przetwarzania danych,
      • dane osobowe przetwarzane są niezgodnie z prawem,
      • dane osobowe muszą być usunięte w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisów prawa;
    4. prawo do żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych na podstawie art. 18 RODO, w przypadku gdy:
      • osoba, której dane dotyczą kwestionuje prawidłowość danych osobowych – na okres pozwalający administratorowi sprawdzić prawidłowość tych danych,
      • przetwarzanie danych jest niezgodne z prawem, a osoba, której dane dotyczą, sprzeciwia się usunięciu danych, żądając w zamian ich ograniczenia,
      • administrator nie potrzebuje już danych dla swoich celów, ale osoba, której dane dotyczą, potrzebuje ich do ustalenia, obrony lub dochodzenia roszczeń,
      • osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania danych - do czasu ustalenia czy prawnie uzasadnione podstawy po stronie administratora są nadrzędne wobec podstawy sprzeciwu;
    5. prawo do przenoszenia danych na podstawie art. 20 RODO, w przypadku gdy łącznie spełnione są następujące przesłanki:
      • przetwarzanie danych odbywa się na podstawie umowy zawartej z osobą, której dane dotyczą lub na podstawie zgody wyrażonej przez tą osobę,
      • przetwarzanie odbywa się w sposób zautomatyzowany; 
    6. prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych na podstawie art. 21 RODO, wobec przetwarzania danych osobowych, którego podstawą prawną jest:
      • niezbędność przetwarzania do wykonania zadania realizowanego  w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi bądź
      • niezbędność przetwarzania do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora lub przez stronę trzecią.

      Z przyczyn związanych z Pani/Pana szczególną sytuacją. W razie wniesienia sprzeciwu, administrator nie może już przetwarzać tych danych osobowych, chyba że wykaże on istnienie ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec interesów, praw i wolności osoby, której dane dotyczą, lub podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
       

  7. W przypadku gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody osoby na przetwarzanie danych osobowych (art. 6 ust. 1 lit a RODO), przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia tej zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie to nie ma wpływu na zgodność przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  8. Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z prawem przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych przez administratora.
    Organem właściwym do wniesienia skargi jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
  9. W zależności od sfery, w której przetwarzane są dane osobowe, podanie danych osobowych jest dobrowolne albo jest wymogiem ustawowym lub umownym.
  10. Pani/Pana dane nie będą poddawane zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym również profilowaniu.
Przejdź do serwisu