Sesja nr XXVIII

UCHWAŁA NR XXVIII/388/04 RADY MIEJSKIEJ W GRYFINIE z dnia  25 listopada  2004r. w sprawie ustalenia maksymalnych miesięcznych stawek czynszu najmu za lokale użytkowe, stanowiące własność Gminy Gryfino, wynajmowane na okres dłuższy niż 3 lata.

UCHWAŁA NR XXVIII/388/04
RADY MIEJSKIEJ W GRYFINIE
z dnia  25 listopada  2004r.  
 

w sprawie ustalenia maksymalnych miesięcznych stawek czynszu najmu za lokale użytkowe, stanowiące własność Gminy Gryfino, wynajmowane na okres dłuższy niż 3 lata.

Na podstawie art.18 ust.2 pkt. 9 lit. „a” ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym /tekst jednolity Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, zm. w 2002 r. Dz.U. Nr 23 poz. 220, Nr 62 poz. 558, Nr 113, poz.984, Nr 153 poz. 1271, Nr 214 poz. 1806; w 2003 r. Dz.U. Nr 80, poz. 717, Nr 162 poz. 1568; z 2004 r, Nr102, poz. 1055; Nr 116 poz. 1203,/

uchwala się, co następuje :

§ 1. Postanawia się ustalić maksymalne stawki czynszu za najem 1 m2 lokali użytkowych stanowiących własność Gminy Gryfino, wynajmowanych na okres dłuższy niż 3 lata, określone w załącznikach Nr 1 i Nr 2, do niniejszej uchwały.

§ 2. Upoważnia się Burmistrza Miasta i Gminy Gryfino do podejmowania decyzji odnośnie stosowania zwolnień z opłat czynszowych lub ulg w stosunku do organizacji społecznych, politycznych, jednostek użyteczności publicznej oraz w innych szczególnych przypadkach.

§ 3. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta i Gminy Gryfino.

§ 4. Uchwała wchodzi w życie z dniem  podjęcia z mocą obowiązującą od dnia 1 stycznia 2005 r.

§ 5. Traci moc Uchwała Rady Miejskiej w Gryfinie Nr XV/208/03 z dnia  4 grudnia 2003 r.

PRZEWODNICZĄCY RADY

Zenon Trzepacz

Załącznik Nr 1
do Uchwały Nr XXXVIII/388/04
Rady Miejskiej w Gryfinie 
z dnia 25 listopada 2004 r.

Punktowy system naliczania czynszów za lokale użytkowe na terenie miasta i gminy Gryfino Podział Gminy Gryfino na strefy:

  • I strefa: miasto Gryfino, ulice:1 Maja, Bolesława Chrobrego, Tadeusza Kościuszki, Piastów, Plac Barnima, Kościelna, Zygmunta Krasińskiego.
  • II strefa: miasto Gryfino, ulice: Szczecińska, Grunwaldzka, Flisacza, Słowiańska, Bolesława Krzywoustego, Nadodrzańska, Sportowa, Łużycka.
  • III strefa: miasto Gryfino, ulica Fabryczna; wsie

Przyjęta punktacja wg stref:

  • I 100 punktów  za  strefę 100 punktów za wyposażenie / pełne /.
  • II  70 punktów za  strefę 100 punktów za wyposażenie / pełne /.
  • III 50 punktów za  strefę 100 punktów za wyposażenie / pełne /.

Podział punktów za wyposażenie:

  lokal bez wyposażenia   30 pkt
  centralne ogrzewanie   20 pkt
  ciepła woda     5 pkt
  wc   20 pkt
  instalacja wodna   15 pkt
  instalacja kanalizacyjna   10 pkt

Razem: 

100 pkt

Obniżenie punktacji:

  • za położenie lokalu w piwnicy: punktację obniża się o: 30 pkt
  • za brak instalacji elektrycznej: punktację obniża się o: 10 pkt
  • za brak naturalnego oświetlenia: punktację obniża się o: 10 pkt
  • za położenie lokalu w budynku wybudowanym przed 1939 r punktację obniża się o: 20 pkt
  • za lokale położone w budynkach na wsi punktację obniża się o: 30 pkt
Załącznik Nr 2 do Uchwały Rady Miejskiej w Gryfinie  Nr  XXVIII/388/04  z dnia  25 listopada  2004 r.
L.p

Rodzaj lokalu

Liczba punktów 2004 2005
Stawka czynszu za 1 m2 powierzchni lokalu w zł Stawka czynszu za 1 m2 powierzchni lokalu w zł,  /stawka z roku 2004 powiększona o wskaźnik 3,0 %/
1 2 3 4 5

1.

Lokal handlowy      
200 15,75 16,22
190 14,96 15,41
180 14,17 14,59
170 13,39 13,79
160 12,60 12,98
150 11,81 12,16
140 11,02 11,35
130 10,24 10,55
120 9,45 9,73
110 8,66 8,92
100 7,87 8,11
90 7,06 7,27
80 6,30 6,49
70 5,51 5,67
60 4,72 4,86
50 3,93 4,05
 

2.

Lokal usługowy      
200 7,87 8,11
190 7,47 7,69
180 7,08 7,29
170 6,69 6,89
160 6,30 6,49
150 5,90 6,08
140 5,51 5,67
130 5,11 5,26
120 4,72 4,86
110 4,32 4,45
100 3,94 4,06
90 3,53 3,63
80 3,15 3,24
70 2,75 3,83
60 2,36 2,43
50 1,96 2,02
 

3.

Lokal produkcyjny      
200 5,21 5,37
190 4,95 5,10
180 4,69 4,83
170 4,42 4,55
160 4,17 4,29
150 3,90 4,01
140 3,65 3,76
130 3,38 3,48
120 3,13 3,22
110 2,86 2,94
100 2,60 2,68
90 2,34 2,41
80 2,08 2,14
70 1,82 1,87
60 1,56 1,61
50 1,29 1,33
 

4.

Lokal gastronomiczny      
200 10,33 10,64
190 9,81 10,10
180 9,29 9,57
170 8,77 9,03
160 8,26 8,51
150 7,74 7,97
140 7,23 7,45
130 6,71 6,91
120 6,19 6,37
110 5,70 5,87
100 5,16 5,31
90 4,64 4,78
80 4,13 4,25
70 3,61 3,72
60 3,09 3,18
50 2,57 2,65
 

5.

Lokal biurowy      
200 5,21 5,37
190 4,84 4,98
180 4,69 4,83
170 4,42 4,55
160 4,17 4,29
150 3,90 4,02
140 3,65 3,76
130 3,38 3,48
120 3,13 3,22
110 2,86 2,94
100 2,60 2,68
90 2,34 2,41
80 2,08 2,14
70 1,82 1,87
60 1,56 1,61
50 1,29 1,33
 

6.

Lokal magazynowy      
200 6,75 6,95
190 6,41 6,60
180 6,07 6,25
170 5,73 5,90
160 5,40 5,56
150 5,00 5,15
140 4,72 4,86
130 4,38 4,51
120 4,05 4,17
110 3,71 3,82
100 3,37 3,47
90 3,03 3,12
80 2,70 2,78
70 2,36 2,43
60 2,02 2,08
50 1,68 1,73
U z a s a d n i e n i e

Zgodnie  § 5 Zarządzenia  Burmistrza Miasta i Gminy Gryfino z dnia 30 września 2004 r.   w sprawie opracowania materiałów planistycznych do budżetu gminy na rok 2005,  dochody budżetowe szacować należy średnio wyżej ok. 3,0 %.
W związku z powyższym proponuję podniesienie maksymalnych miesięcznych stawek czynszu najmu za lokale użytkowe stanowiące własność Gminy Gryfino, wynajmowane na okres dłuższy niż 3 lata, o wskaźnik zawarty w Zarządzeniu.

Sporządziła:
Teresa Drążek 

 
 

Szanowni Państwo!

W związku z wejściem w życie w dniu 25 maja 2018 roku Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”) informujemy o zasadach przetwarzania Państwa danych osobowych. Kliknięcie przycisku „Przejdź do serwisu” oznacza zgodę na przetwarzanie danych niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania serwisu.


Klauzula informacyjna ogólna

W związku z zapisami art. 13 ROZPORZĄDZENIA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO) (Dz.U.UE. z 2016 r., L 119, poz. 1) informujemy, że:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest:
    Burmistrz Miasta i Gminy Gryfino
    ul. 1 Maja 16
    74 -100 Gryfino
    telefon: 91 416 20 11
    e-mail: burmistrz@gryfino.pl
  2. Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych:
    telefon: 91 416 20 11
    e-mail: iod@gryfino.pl
  3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w celu:
    1. realizacji zadań wynikających z przepisów prawa, a w szczególności ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2017r., poz. 1875 ze zm.) oraz z szeregu ustaw kompetencyjnych (merytorycznych), a także obowiązków i zadań zleconych przez instytucje nadrzędne wobec Gminy;
    2. zawarcia i realizacji umów;
    3. ochrony żywotnych interesów osoby, której dane dotyczą, lub innej osoby fizycznej;
    4. wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi;
    5. w pozostałych przypadkach dane osobowe przetwarzane są wyłącznie na podstawie wcześniej udzielonej zgody w zakresie i celu określonym w treści zgody.
  4. W związku z przetwarzaniem danych w celu wskazanym w pkt. 3, dane osobowe mogą być udostępniane innym upoważnionym odbiorcom lub kategoriom odbiorców danych osobowych. Odbiorcami mogą być:
    1. podmioty, które przetwarzają dane osobowe w imieniu administratora na podstawie zawartej z nim umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych;
    2. podmioty upoważnione do odbioru danych osobowych na podstawie odpowiednich przepisów prawa.
  5. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celu dla jakiego zostały zebrane oraz zgodnie z terminami archiwizacji określonymi przez przepisy prawa powszechnie obowiązującego.
    W przypadku, gdy dane osobowe przetwarzane są na podstawie zgody osoby, której dane dotyczą przetwarzanie odbywa się do czasu wycofania tej zgody.
    W przypadku, gdy dane osobowe przetwarzane są w celu zawarcia i realizacji umowy przetwarzanie odbywa się przez okres niezbędny do realizacji zawartej umowy, a po tym czasie w zakresie wymaganym przez przepisy prawa lub dla zabezpieczenia ewentualnych roszczeń, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych po zakończeniu i rozliczeniu umowy, do czasu wycofania tej zgody.
    Ponadto w przypadku umów o dofinansowanie dane osobowe od momentu pozyskania przechowywane są przez okres wynikający z umowy o dofinansowanie zawartej między beneficjentem a określoną instytucją, trwałości danego projektu i konieczności zachowania dokumentacji projektu do celów kontrolnych.
  6. W związku z przetwarzaniem przez administratora danych osobowych przysługuje Pani/Panu:
    1. prawo dostępu do treści danych oraz otrzymywania ich kopii na podstawie  art. 15 RODO;
    2.  prawo do żądania sprostowania danych na podstawie art. 16 RODO,
      w przypadku gdy:
      • dane są nieprawidłowe lub niekompletne;
    3. prawo do żądania usunięcia danych osobowych (tzw. prawo do bycia zapomnianym) na podstawie art. 17 RODO, w przypadku gdy:
      • dane nie są już niezbędne do celów, dla których były zebrane lub w inny sposób przetwarzane,
      • osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania danych osobowych,
      • osoba, której dane dotyczą wycofała zgodę na przetwarzanie danych osobowych, która jest podstawą przetwarzania danych i nie ma innej podstawy prawnej przetwarzania danych,
      • dane osobowe przetwarzane są niezgodnie z prawem,
      • dane osobowe muszą być usunięte w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisów prawa;
    4. prawo do żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych na podstawie art. 18 RODO, w przypadku gdy:
      • osoba, której dane dotyczą kwestionuje prawidłowość danych osobowych – na okres pozwalający administratorowi sprawdzić prawidłowość tych danych,
      • przetwarzanie danych jest niezgodne z prawem, a osoba, której dane dotyczą, sprzeciwia się usunięciu danych, żądając w zamian ich ograniczenia,
      • administrator nie potrzebuje już danych dla swoich celów, ale osoba, której dane dotyczą, potrzebuje ich do ustalenia, obrony lub dochodzenia roszczeń,
      • osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania danych - do czasu ustalenia czy prawnie uzasadnione podstawy po stronie administratora są nadrzędne wobec podstawy sprzeciwu;
    5. prawo do przenoszenia danych na podstawie art. 20 RODO, w przypadku gdy łącznie spełnione są następujące przesłanki:
      • przetwarzanie danych odbywa się na podstawie umowy zawartej z osobą, której dane dotyczą lub na podstawie zgody wyrażonej przez tą osobę,
      • przetwarzanie odbywa się w sposób zautomatyzowany; 
    6. prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych na podstawie art. 21 RODO, wobec przetwarzania danych osobowych, którego podstawą prawną jest:
      • niezbędność przetwarzania do wykonania zadania realizowanego  w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi bądź
      • niezbędność przetwarzania do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora lub przez stronę trzecią.

      Z przyczyn związanych z Pani/Pana szczególną sytuacją. W razie wniesienia sprzeciwu, administrator nie może już przetwarzać tych danych osobowych, chyba że wykaże on istnienie ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec interesów, praw i wolności osoby, której dane dotyczą, lub podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
       

  7. W przypadku gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody osoby na przetwarzanie danych osobowych (art. 6 ust. 1 lit a RODO), przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia tej zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie to nie ma wpływu na zgodność przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  8. Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z prawem przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych przez administratora.
    Organem właściwym do wniesienia skargi jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
  9. W zależności od sfery, w której przetwarzane są dane osobowe, podanie danych osobowych jest dobrowolne albo jest wymogiem ustawowym lub umownym.
  10. Pani/Pana dane nie będą poddawane zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym również profilowaniu.
Przejdź do serwisu