Sesja nr XXXV

UCHWAŁA NR XXXV/454/05 RADY MIEJSKIEJ W GRYFINIE z dnia 28 kwietnia 2005 r. w sprawie określenia warunków i trybu opracowania Gminnego Programu Rozwoju Turystyki z uwzględnieniem priorytetowych produktów turystycznych.

UCHWAŁA NR XXXV/454/05
RADY MIEJSKIEJ W GRYFINIE
z dnia 28 kwietnia 2005 r.
 

w sprawie określenia warunków i trybu opracowania Gminnego Programu Rozwoju Turystyki z uwzględnieniem priorytetowych produktów turystycznych


Na podstawie art. 7 ust. 2 pkt 10 oraz art. 18 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r.  o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r., Nr 142, poz. 1591, z 2002 r., Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806 z 2003 r. Nr 80 poz. 717, Nr 162, poz. 1568, z 2004 r., Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203) uchwala się co następuje:

§ 1. Określa się warunki i tryb opracowania Gminnego Programu Rozwoju Turystyki, stanowiące załącznik do niniejszej uchwały.

§ 2. Ustala się następujące produkty turystyczne, jako priorytety Gminnego Programu Rozwoju Turystyki:

  • Kompleks Turystyczny „Wełtyń”,
  • Centrum Wodne „Laguna”,
  • Park Krajobrazowy „Dolina Dolnej Odry”.

§ 3. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta i Gminy Gryfino.

§ 4. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

PRZEWODNICZĄCY RADY

Zenon Trzepacz

 

UZASADNIENIE

Ranga turystyki w ostatnich latach została podniesiona poprzez wpisanie jej w katalog zadań własnych gminy w ustawie o samorządzie gminnym. Wszelkie działania zmierzające do rozwoju turystyki, są więc realizacją zadań własnych samorządu gminnego. Jednakże oprócz dążności do należytego realizowania zadań ustawowych, należy przyjąć, że turystyka winna pełnić funkcję wspierającą rozwój miasta i gminy Gryfino.
Przyjęta w 2000 roku Strategia Rozwoju Miasta i Gminy Gryfino stwarza formalno-prawną podstawę do skonkretyzowania, usystematyzowania i zharmonizowania wszelkich dążeń do rozwoju turystyki w mieście i gminie Gryfino. Przyjęta została w owym czasie przez Radę Miejską w Gryfinie także „Koncepcja rozwoju turystyki i wypoczynku w Mieście i Gminie Gryfino”. Niestety jedynie jako materiał informacyjny. Aktualnie istnieje potrzeba formalnego przyjęcia do realizacji „Gminnego programu rozwoju turystyki” wraz z harmonogramem działań, który będzie podstawą do realizacji zamierzeń – wówczas już w całości zaakceptowanych. Stopniowe i konsekwentne realizowanie programu pomoże stworzyć trwałą i wymierną markę turystyczną gminy Gryfino, a jednocześnie wyeliminuje rozwiązania krótkotrwałe i prowizoryczne. Przyjęcie Programu da także możliwość rokrocznego planowania środków budżetowych w powiązaniu z konkretnymi etapami realizacji.
Mimo wielu wspaniałych walorów gminy Gryfino, należy przyjąć a priori, że funkcja turystyczna docelowo pełnić będzie jedynie pomocniczą i wspomagającą rolę w całościowym rozwoju gminy. Zapotrzebowanie miejscowej społeczności oraz nowe wyzwanie w postaci otwartej granicy pozwala przyjąć jako priorytety następujące zagadnienia:

  1. Upowszechnianie tanich form uprawiania turystyki i rekreacji.
  2. Zwiększanie konkurencyjności cenowej i jakościowej usług turystycznych w kontekście otwarcia granicy.
  3. Tworzenie ogólnodostępnej infrastruktury i minimalizacja elitarnych form uprawiania turystyki.
  4. Kreowanie rozwiązań, które generować będą dochody oraz nowe miejsca pracy.
  5. Stworzenie głównych markowych produktów turystycznych gminy Gryfino w oparciu o istniejące wskaźniki:
    • Kompleks Turystyczny „Wełtyń”.
    • Centrum Wodne ,,Laguna’’.
    • Park Krajobrazowy ,,Dolina Dolnej Odry’’.

 

Sporządził:
Daniel Cieślak

 

Załącznik do Uchwały
NR XXXV/454/05
Rady Miejskiej w Gryfinie
z dnia 28 kwietnia 2005 r.

WARUNKI I TRYB OPRACOWANIA
GMINNEGO PROGRAMU ROZWOJU TURYSTYKI

  1. Za opracowanie Programu odpowiedzialny jest Wydział Edukacji i Spraw Społecznych.
  2. Termin opracowania Programu ustala się do dnia 31 grudnia 2005 roku.
  3. Zakres czasowy Programu ustala się na lata 2006-2010.
  4. Zakres merytoryczny Programu wyznaczają priorytetowe produkty turystyczne:
    1. Kompleks turystyczny „Wełtyń”, obejmujący m.in.
      • plażę gminną,
      • pole namiotowe,
      • wypożyczalnie sprzętu sportowego i turystycznego,
      • schronisko młodzieżowe,
      • agroturystykę,
      • system ścieżek tras rowerowych i szlaków pieszych,
      • bazę gastronomiczną,
      • parkingi.
    2. Centrum Wodne „Laguna”,
    3. Park Krajobrazowy „Dolina Dolnej Odry”.
  5. Program winien być spójny z:
    1. Narodową Strategią Rozwoju,
    2. Strategią Województwa Zachodniopomorskiego,
    3. Strategią Rozwoju Miasta i Gminy Gryfino,
    4. innymi planami i programami, mającymi znaczenie dla rozwoju turystyki  w gminie Gryfino.
  6. Program winien określać zasady współpracy z:
    1. Fundacją na Rzecz Budowy Obiektów Sportowych w Mieście i Gminie Gryfino,
    2. Dyrekcją Parku Krajobrazowego „Dolina Dolnej Odry”,
    3. sąsiednimi gminami,
    4. partnerami zagranicznymi,
    5.  instytucjami oraz organizacjami społecznymi.
  7. Program winien obejmować następujące elementy:
    1. inwentaryzację walorów przyrodniczych, historycznych, kulturalnych, infrastrukturalnych i komunikacyjnych i innych, mających znaczenie dla rozwoju produktów turystycznych,
    2. główne sposoby informacji i ekspozycji walorów, w tym: Centrum Informacji Turystycznej (wraz punktem usługowym), muzeum, główne formy promocji, itp.
    3. zakres preferowanych usług, z uwzględnieniem formy wspierania działalności agroturystycznej,
    4. proponowany harmonogram podejmowanych działań. 
    
 
 

Szanowni Państwo!

W związku z wejściem w życie w dniu 25 maja 2018 roku Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”) informujemy o zasadach przetwarzania Państwa danych osobowych. Kliknięcie przycisku „Przejdź do serwisu” oznacza zgodę na przetwarzanie danych niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania serwisu.


Klauzula informacyjna ogólna

W związku z zapisami art. 13 ROZPORZĄDZENIA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO) (Dz.U.UE. z 2016 r., L 119, poz. 1) informujemy, że:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest:
    Burmistrz Miasta i Gminy Gryfino
    ul. 1 Maja 16
    74 -100 Gryfino
    telefon: 91 416 20 11
    e-mail: burmistrz@gryfino.pl
  2. Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych:
    telefon: 91 416 20 11
    e-mail: iod@gryfino.pl
  3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w celu:
    1. realizacji zadań wynikających z przepisów prawa, a w szczególności ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2017r., poz. 1875 ze zm.) oraz z szeregu ustaw kompetencyjnych (merytorycznych), a także obowiązków i zadań zleconych przez instytucje nadrzędne wobec Gminy;
    2. zawarcia i realizacji umów;
    3. ochrony żywotnych interesów osoby, której dane dotyczą, lub innej osoby fizycznej;
    4. wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi;
    5. w pozostałych przypadkach dane osobowe przetwarzane są wyłącznie na podstawie wcześniej udzielonej zgody w zakresie i celu określonym w treści zgody.
  4. W związku z przetwarzaniem danych w celu wskazanym w pkt. 3, dane osobowe mogą być udostępniane innym upoważnionym odbiorcom lub kategoriom odbiorców danych osobowych. Odbiorcami mogą być:
    1. podmioty, które przetwarzają dane osobowe w imieniu administratora na podstawie zawartej z nim umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych;
    2. podmioty upoważnione do odbioru danych osobowych na podstawie odpowiednich przepisów prawa.
  5. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celu dla jakiego zostały zebrane oraz zgodnie z terminami archiwizacji określonymi przez przepisy prawa powszechnie obowiązującego.
    W przypadku, gdy dane osobowe przetwarzane są na podstawie zgody osoby, której dane dotyczą przetwarzanie odbywa się do czasu wycofania tej zgody.
    W przypadku, gdy dane osobowe przetwarzane są w celu zawarcia i realizacji umowy przetwarzanie odbywa się przez okres niezbędny do realizacji zawartej umowy, a po tym czasie w zakresie wymaganym przez przepisy prawa lub dla zabezpieczenia ewentualnych roszczeń, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych po zakończeniu i rozliczeniu umowy, do czasu wycofania tej zgody.
    Ponadto w przypadku umów o dofinansowanie dane osobowe od momentu pozyskania przechowywane są przez okres wynikający z umowy o dofinansowanie zawartej między beneficjentem a określoną instytucją, trwałości danego projektu i konieczności zachowania dokumentacji projektu do celów kontrolnych.
  6. W związku z przetwarzaniem przez administratora danych osobowych przysługuje Pani/Panu:
    1. prawo dostępu do treści danych oraz otrzymywania ich kopii na podstawie  art. 15 RODO;
    2.  prawo do żądania sprostowania danych na podstawie art. 16 RODO,
      w przypadku gdy:
      • dane są nieprawidłowe lub niekompletne;
    3. prawo do żądania usunięcia danych osobowych (tzw. prawo do bycia zapomnianym) na podstawie art. 17 RODO, w przypadku gdy:
      • dane nie są już niezbędne do celów, dla których były zebrane lub w inny sposób przetwarzane,
      • osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania danych osobowych,
      • osoba, której dane dotyczą wycofała zgodę na przetwarzanie danych osobowych, która jest podstawą przetwarzania danych i nie ma innej podstawy prawnej przetwarzania danych,
      • dane osobowe przetwarzane są niezgodnie z prawem,
      • dane osobowe muszą być usunięte w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisów prawa;
    4. prawo do żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych na podstawie art. 18 RODO, w przypadku gdy:
      • osoba, której dane dotyczą kwestionuje prawidłowość danych osobowych – na okres pozwalający administratorowi sprawdzić prawidłowość tych danych,
      • przetwarzanie danych jest niezgodne z prawem, a osoba, której dane dotyczą, sprzeciwia się usunięciu danych, żądając w zamian ich ograniczenia,
      • administrator nie potrzebuje już danych dla swoich celów, ale osoba, której dane dotyczą, potrzebuje ich do ustalenia, obrony lub dochodzenia roszczeń,
      • osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania danych - do czasu ustalenia czy prawnie uzasadnione podstawy po stronie administratora są nadrzędne wobec podstawy sprzeciwu;
    5. prawo do przenoszenia danych na podstawie art. 20 RODO, w przypadku gdy łącznie spełnione są następujące przesłanki:
      • przetwarzanie danych odbywa się na podstawie umowy zawartej z osobą, której dane dotyczą lub na podstawie zgody wyrażonej przez tą osobę,
      • przetwarzanie odbywa się w sposób zautomatyzowany; 
    6. prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych na podstawie art. 21 RODO, wobec przetwarzania danych osobowych, którego podstawą prawną jest:
      • niezbędność przetwarzania do wykonania zadania realizowanego  w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi bądź
      • niezbędność przetwarzania do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora lub przez stronę trzecią.

      Z przyczyn związanych z Pani/Pana szczególną sytuacją. W razie wniesienia sprzeciwu, administrator nie może już przetwarzać tych danych osobowych, chyba że wykaże on istnienie ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec interesów, praw i wolności osoby, której dane dotyczą, lub podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
       

  7. W przypadku gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody osoby na przetwarzanie danych osobowych (art. 6 ust. 1 lit a RODO), przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia tej zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie to nie ma wpływu na zgodność przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  8. Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z prawem przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych przez administratora.
    Organem właściwym do wniesienia skargi jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
  9. W zależności od sfery, w której przetwarzane są dane osobowe, podanie danych osobowych jest dobrowolne albo jest wymogiem ustawowym lub umownym.
  10. Pani/Pana dane nie będą poddawane zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym również profilowaniu.
Przejdź do serwisu