Sesja nr XXVII

UCHWAŁA NR XXVII/372/04 RADY MIEJSKIEJ W GRYFINIE z dnia 28 października 2004 r. w sprawie ustalenia wysokości stawek podatku od środków transportowych w Gminie Gryfino.

UCHWAŁA NR XXVII/372/04
RADY MIEJSKIEJ W GRYFINIE
z dnia  28 października 2004 r.
 

w sprawie ustalenia wysokości stawek podatku od środków transportowych    w Gminie Gryfino.

Na podstawie art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Tekst jednolity : Dz.U. z 2002 r. Nr 9 poz. 84 ze zmianami: w 2002 r. Dz.U. Nr 200 poz. 1683; w 2003 r. Nr 96 poz. 874, Nr 110 poz.1039, Nr 188 poz. 1840, Nr 200 poz. 1953, Nr 203 poz. 1966; z 2004 r. Nr 92 poz. 880, Nr 92 poz. 884, Nr 96 poz. 959, Nr 123 poz. 1291), Obwieszczenia Ministra Finansów z 26 dnia października 2004 roku w sprawie wysokości górnych granic stawek  kwotowych w podatkach   i opłatach lokalnych  w sr.  w spw sprawie w (M.P. Nr   poz.. ) oraz Obwieszczenia Ministra Finansów z dnia 8 października 2004 roku w sprawie stawek podatku od środków transportowych obowiązujących w 2005 r. (M.P. Nr  43 poz. 753 ) uchwala się, co następuje:

§ 1. Ustala się roczne stawki podatku od środka transportowego w wysokości:

  1. Od samochodu ciężarowego o dopuszczalnej masie całkowitej :
    1. od 3,5 tony do 5,5 tony włącznie   400 zł
    2. powyżej 5,5 tony do 9 ton włącznie 720 zł
    3. powyżej 9 ton do 12 ton  760 zł
  2. Od samochodu ciężarowego, o którym mowa w art. 8 pt.2 ustawy o podatkach i opłatach lokalnych pobiera się podatek w wysokości określonej w Załączniku Nr 1 do niniejszej uchwały.
  3.  Od ciągników siodłowych, balastowych przystosowane do używania łącznie    z naczepą lub przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej zespołu pojazdów:
    1. od 3,5 tony do 5,5 tony włącznie 410 zł
    2. powyżej 5,5 tony do 9 ton włącznie 720 zł
    3. powyżej 9 ton do 12 ton 900 zł
  4. Od ciągnika siodłowego lub balastowego , o którym mowa w art. 8 pkt. 4 ustawy o podatkach i opłatach lokalnych pobiera się podatek w wysokości określonej w Załączniku Nr 2 do niniejszej uchwały.
  5. Od przyczepy lub naczepy, o których mowa w art. 8 pkt. 5 ustawy o podatkach i opłatach lokalnych: 310 zł
  6. Od przyczepy lub naczepy , o których mowa w art. 8 pkt. 6 ustawy   o podatkach i opłatach lokalnych pobiera się podatek w wysokości określonej w Załączniku Nr 3 do niniejszej uchwały.
  7. Od autobusu oraz samochodów ciężarowych przystosowanych do przewozu osób:
    1. do 30 miejsc do siedzenia włącznie: 540 zł
    2. od 31 miejsc do 40 miejsc do siedzenia włącznie:   630 zł
    3. powyżej 40 miejsc do siedzenia:   900 zł

§ 2 . Traci moc Uchwała Nr XV/217/03 z dnia 4 grudnia 2003 roku w sprawie ustalenia wysokości stawek podatku od środków transportowych w Gminie Gryfino.

§3. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta i Gminy Gryfino.

§4. Uchwała wchodzi w życie 14 dni po ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Zachodniopomorskiego z mocą obowiązującą od dnia 1 stycznia 2005 roku.

 

PRZEWODNICZĄCY RADY

Zenon Trzepacz       

 

 

ZAŁĄCZNIK nr 1

STAWKI PODATKU DLA POJAZDÓW OKREŚLONYCH W § 1 ust. 2 UCHWAŁY

Liczba osi i dopuszczalna masa całkowita (w tonach) Stawka podatku (w złotych)   
nie mniej niż    mniej niż oś jezdna (osie jezdne) z zawieszeniem  pneumatycznym lub zawieszeniem uznanym za równoważne inne systemy zawieszenia osi jezdnych
1 2

Dwie osie

12 13   142,05
13 14 142,05 392,64
14 15 392,64 553,15
15      553,15 1.251,81

Trzy osie

12 17  142,05 247,13
17 19 247,13  506,96
19 21  506,96   658,24
21 23 658,24 1.013,92
23 25 1.013,92 1.576,31
25     1.013,92 1.576,31

Cztery osie i więcej

12 25  658,24  667,48
25 27  667,48 1.041,63
27 29 1.041,63 1.653,68
29 31 1.653,68 2.452,80
31    1.653,68 2.452,80

ZAŁĄCZNIK nr 2

 

STAWKI  PODATKU DLA POJAZDÓW OKREŚLONYCH W § 1 UST. 4  UCHWAŁY 

Liczba osi i dopuszczalna  masa całkowita zespołu pojazdów: ciągnik siodłowy + naczepa, ciągnik balastowy + przyczepa (w tonach)  Stawka podatku (w złotych)
nie mniej niż   mniej niż    Oś jezdna (osie jezdne) z zawieszeniem pneumatycznym lub zawieszeniem uznanym za równoważne  inne systemy zawieszenia osi jezdnych  

Dwie osie 

12 18 0 38,11 
18 25 265,61 480,40
25  31 560,08  919,23
31   1.412,33 1.937,76

Trzy osie

12 40 1.246,03 1.722,97
40    1.722,97 2.548,65

ZAŁĄCZNIK nr 3

 

STAWKI  PODATKU DLA PRZYCZEP I NACZEP OKREŚLONYCH W § 1 ust. 6 UCHWAŁY

 Liczba osi i dopuszczalna  masa całkowita zespołu pojazdów:  naczepa/przyczepa + pojazd silnikowy (w tonach) Stawka podatku (w złotych) 
nie mniej niż mniej niż  Oś jezdna (osie jezdne) z zawieszeniem pneumatycznym lub zawieszeniem uznanym za równoważne  inne systemy zawieszenia osi jezdnych 
1 2 3 4
Jedna oś
12 18 0  25,41
18 25 177,84 319,88
25    319,88 561,24
Dwie osie
12 28 210,18 309,49
28 33  613,20 849,94
33 38   849,94 1.291,07
38    1.149,03 1.699,87

Trzy osie

12 38 676,72  942,32
38      942,32  1.280,68
 
 

Szanowni Państwo!

W związku z wejściem w życie w dniu 25 maja 2018 roku Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”) informujemy o zasadach przetwarzania Państwa danych osobowych. Kliknięcie przycisku „Przejdź do serwisu” oznacza zgodę na przetwarzanie danych niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania serwisu.


Klauzula informacyjna ogólna

W związku z zapisami art. 13 ROZPORZĄDZENIA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO) (Dz.U.UE. z 2016 r., L 119, poz. 1) informujemy, że:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest:
    Burmistrz Miasta i Gminy Gryfino
    ul. 1 Maja 16
    74 -100 Gryfino
    telefon: 91 416 20 11
    e-mail: burmistrz@gryfino.pl
  2. Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych:
    telefon: 91 416 20 11
    e-mail: iod@gryfino.pl
  3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w celu:
    1. realizacji zadań wynikających z przepisów prawa, a w szczególności ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2017r., poz. 1875 ze zm.) oraz z szeregu ustaw kompetencyjnych (merytorycznych), a także obowiązków i zadań zleconych przez instytucje nadrzędne wobec Gminy;
    2. zawarcia i realizacji umów;
    3. ochrony żywotnych interesów osoby, której dane dotyczą, lub innej osoby fizycznej;
    4. wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi;
    5. w pozostałych przypadkach dane osobowe przetwarzane są wyłącznie na podstawie wcześniej udzielonej zgody w zakresie i celu określonym w treści zgody.
  4. W związku z przetwarzaniem danych w celu wskazanym w pkt. 3, dane osobowe mogą być udostępniane innym upoważnionym odbiorcom lub kategoriom odbiorców danych osobowych. Odbiorcami mogą być:
    1. podmioty, które przetwarzają dane osobowe w imieniu administratora na podstawie zawartej z nim umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych;
    2. podmioty upoważnione do odbioru danych osobowych na podstawie odpowiednich przepisów prawa.
  5. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celu dla jakiego zostały zebrane oraz zgodnie z terminami archiwizacji określonymi przez przepisy prawa powszechnie obowiązującego.
    W przypadku, gdy dane osobowe przetwarzane są na podstawie zgody osoby, której dane dotyczą przetwarzanie odbywa się do czasu wycofania tej zgody.
    W przypadku, gdy dane osobowe przetwarzane są w celu zawarcia i realizacji umowy przetwarzanie odbywa się przez okres niezbędny do realizacji zawartej umowy, a po tym czasie w zakresie wymaganym przez przepisy prawa lub dla zabezpieczenia ewentualnych roszczeń, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych po zakończeniu i rozliczeniu umowy, do czasu wycofania tej zgody.
    Ponadto w przypadku umów o dofinansowanie dane osobowe od momentu pozyskania przechowywane są przez okres wynikający z umowy o dofinansowanie zawartej między beneficjentem a określoną instytucją, trwałości danego projektu i konieczności zachowania dokumentacji projektu do celów kontrolnych.
  6. W związku z przetwarzaniem przez administratora danych osobowych przysługuje Pani/Panu:
    1. prawo dostępu do treści danych oraz otrzymywania ich kopii na podstawie  art. 15 RODO;
    2.  prawo do żądania sprostowania danych na podstawie art. 16 RODO,
      w przypadku gdy:
      • dane są nieprawidłowe lub niekompletne;
    3. prawo do żądania usunięcia danych osobowych (tzw. prawo do bycia zapomnianym) na podstawie art. 17 RODO, w przypadku gdy:
      • dane nie są już niezbędne do celów, dla których były zebrane lub w inny sposób przetwarzane,
      • osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania danych osobowych,
      • osoba, której dane dotyczą wycofała zgodę na przetwarzanie danych osobowych, która jest podstawą przetwarzania danych i nie ma innej podstawy prawnej przetwarzania danych,
      • dane osobowe przetwarzane są niezgodnie z prawem,
      • dane osobowe muszą być usunięte w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisów prawa;
    4. prawo do żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych na podstawie art. 18 RODO, w przypadku gdy:
      • osoba, której dane dotyczą kwestionuje prawidłowość danych osobowych – na okres pozwalający administratorowi sprawdzić prawidłowość tych danych,
      • przetwarzanie danych jest niezgodne z prawem, a osoba, której dane dotyczą, sprzeciwia się usunięciu danych, żądając w zamian ich ograniczenia,
      • administrator nie potrzebuje już danych dla swoich celów, ale osoba, której dane dotyczą, potrzebuje ich do ustalenia, obrony lub dochodzenia roszczeń,
      • osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania danych - do czasu ustalenia czy prawnie uzasadnione podstawy po stronie administratora są nadrzędne wobec podstawy sprzeciwu;
    5. prawo do przenoszenia danych na podstawie art. 20 RODO, w przypadku gdy łącznie spełnione są następujące przesłanki:
      • przetwarzanie danych odbywa się na podstawie umowy zawartej z osobą, której dane dotyczą lub na podstawie zgody wyrażonej przez tą osobę,
      • przetwarzanie odbywa się w sposób zautomatyzowany; 
    6. prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych na podstawie art. 21 RODO, wobec przetwarzania danych osobowych, którego podstawą prawną jest:
      • niezbędność przetwarzania do wykonania zadania realizowanego  w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi bądź
      • niezbędność przetwarzania do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora lub przez stronę trzecią.

      Z przyczyn związanych z Pani/Pana szczególną sytuacją. W razie wniesienia sprzeciwu, administrator nie może już przetwarzać tych danych osobowych, chyba że wykaże on istnienie ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec interesów, praw i wolności osoby, której dane dotyczą, lub podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
       

  7. W przypadku gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody osoby na przetwarzanie danych osobowych (art. 6 ust. 1 lit a RODO), przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia tej zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie to nie ma wpływu na zgodność przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  8. Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z prawem przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych przez administratora.
    Organem właściwym do wniesienia skargi jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
  9. W zależności od sfery, w której przetwarzane są dane osobowe, podanie danych osobowych jest dobrowolne albo jest wymogiem ustawowym lub umownym.
  10. Pani/Pana dane nie będą poddawane zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym również profilowaniu.
Przejdź do serwisu