Sesja nr II

UCHWAŁA Nr II/25/02 RADY MIEJSKIEJ W GRYFINIE z dnia 16 grudnia 2002r. w sprawie zmiany uchwały Nr XXXIX/525/02 z dnia 14 stycznia 2002r.

UCHWAŁA Nr II/25/02
MIEJSKIEJ W GRYFINIE
z dnia 16 grudnia 2002r.


w sprawie zmiany uchwały Nr XXXIX/525/02 z dnia 14 stycznia 2002 r.

Na podstawie art.18 ust.2 pkt.15 ustawy z dnia 8 marca o samorządzie gminnym /Dz.U.z 2001r 42,poz.l591, Dz.U.z 2002rNr 23,poz.220, Nr62,poz.558 i Nr 113,poz.984/ art.52 ustawy z dnia 26 listopada 1998r o finansach publicznych / Dz.U.Nr 155,poz.l014, Dz.U.z 1999 Nr 38 póz. 360, Nr 49,poz.485, Nr 70. póz. 778, Nr 110, poz.1255, Dz.U. z 2000r nr 6, poz.69, Nr 12,poz.l36, Nr 48, poz.550, Nr 95, póz. 1041, Nr 119,poz.l251, Nr 122,poz.l315, Dz.U.z 2001 Nr 46, poz.499, Nr 98, poz.1070, Nr 102, poz.1116, Nr 125, poz.1368, Nr 145,poz.l623, Dz.U.z 2002r Nr 41, póz. 363 i poz.365, Nr 74, poz.676, Nr 113, poz.984, Nr 156, poz.1300, / — Rada Miejska w Gryfinie uchwala co następuje:

§ 1.W uchwale nr XXXK/525/02 z dnia 14 stycznia 2002r w sprawie udzielenia poręczenia spłaty pożyczki dla Zespołu Elektrowni Dolna Odra S.A. na spłatę pożyczki zaciągniętej przez Fundację Na Rzecz Budowy Obiektów Sportowych w Mieście i Gminie Gryfino -wprowadza się następujące zmiany:

  • dotychczasowy zapis § 2 od słowa „ Poręczenie" ... do słów „ 30 czerwca 2002r" zastępuje się nowym o treści:
    „ Poręczenie obowiązuje do 31 grudnia 2003 roku pod następującymi warunkami :
  • podpisania przez Fundację Na Rzecz Budowy Obiektów Sportowych w Mieście i Gminie Gryfino i Zespół Elektrowni Dolna Odra S.A. z siedzibą w Nowym Czarnowie, aneksu do umowy pożyczki zawartej w dniu 27 kwietnia 2001r przedłużającego termin spłaty pożyczki co najmniej do dnia 30 czerwca 2003r".

§ 2.Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta i Gminy Gryfino.

§ 3.Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

PRZEWODNICZĄCY RADY

Jan Ragan 

Uzasadnienie

Uchwałą Nr XXXIX/525/02 z dnia 14 stycznia 2002r Rada Miejska , pod warunkami wymienionymi w § 2 , udzieliła do dnia 31 grudnia 2002r , poręczenia majątkowego dla Zespołu Elektrowni Dolna Odra S.A. z tytułu zaciągniętej pożyczki przez Fundację Na Rzecz Budowy Obiektów Sportowych w Mieście i Gminie Gryfino, do kwoty 4.900.000 zł. W wykonaniu uchwały Gmina Gryfino ustanowiła na swoich nieruchomościach hipotekę w kwocie 4.900.000 zł a Fundacja przeniosła na rzecz Gminy prawo własności działki gruntu nr 3/6 o wartości 2.110.000 zł oraz rzeczy ruchomych o wartości księgowej 3.230.958,13 zł.
Pismem z dnia 25.11.2002r Fundacja wystąpiła z prośbą o przedłużenie terminu ważności poręczenia do dnia 31.12.2003r.
W uzasadnieniu Fundacja podaje, że mimo szerokiej akcji marketingowej nie znalazła nabywcy na swoje nieruchomości i lokale użytkowe a ponadto nie udało się odbudować frekwencji na obiekcie do poziomu osiągniętego w I kwartale br. pozwalającego na otrzymanie kredytu z LG Petro Bank S.A. umożliwiającego spłatę pożyczki dla ZEDO S.A. Odrębnym pismem Fundacja wystąpiła do Elektrowni o przedłużenie do dnia 31.12.2002r terminu spłaty pożyczki z możliwością docelowego przedłużenia tego terminu do dnia 30 czerwca 2003r.
W związku z tym, że zarówno ZEDO S.A. jak i Gmina Gryfino są głównymi założycielami Fundacji ,a realizacja inwestycji Centrum Wodnego Laguna była głównym zadaniem powołanej Fundacji i fundatorzy zobowiązani są do solidarnego partycypowania w kosztach jej realizacji - zachodzi konieczność przedłużenia terminu ważności poręczenia. W okresie I kwartału 2003r zostaną podjęte działania , które pozwolą na wypracowanie stanowiska Gminy zmierzającego do końcowego rozwiązania problemu obiektów sportowych.

    
 
 

Szanowni Państwo!

W związku z wejściem w życie w dniu 25 maja 2018 roku Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”) informujemy o zasadach przetwarzania Państwa danych osobowych. Kliknięcie przycisku „Przejdź do serwisu” oznacza zgodę na przetwarzanie danych niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania serwisu.


Klauzula informacyjna ogólna

W związku z zapisami art. 13 ROZPORZĄDZENIA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO) (Dz.U.UE. z 2016 r., L 119, poz. 1) informujemy, że:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest:
    Burmistrz Miasta i Gminy Gryfino
    ul. 1 Maja 16
    74 -100 Gryfino
    telefon: 91 416 20 11
    e-mail: burmistrz@gryfino.pl
  2. Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych:
    telefon: 91 416 20 11
    e-mail: iod@gryfino.pl
  3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w celu:
    1. realizacji zadań wynikających z przepisów prawa, a w szczególności ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2017r., poz. 1875 ze zm.) oraz z szeregu ustaw kompetencyjnych (merytorycznych), a także obowiązków i zadań zleconych przez instytucje nadrzędne wobec Gminy;
    2. zawarcia i realizacji umów;
    3. ochrony żywotnych interesów osoby, której dane dotyczą, lub innej osoby fizycznej;
    4. wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi;
    5. w pozostałych przypadkach dane osobowe przetwarzane są wyłącznie na podstawie wcześniej udzielonej zgody w zakresie i celu określonym w treści zgody.
  4. W związku z przetwarzaniem danych w celu wskazanym w pkt. 3, dane osobowe mogą być udostępniane innym upoważnionym odbiorcom lub kategoriom odbiorców danych osobowych. Odbiorcami mogą być:
    1. podmioty, które przetwarzają dane osobowe w imieniu administratora na podstawie zawartej z nim umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych;
    2. podmioty upoważnione do odbioru danych osobowych na podstawie odpowiednich przepisów prawa.
  5. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celu dla jakiego zostały zebrane oraz zgodnie z terminami archiwizacji określonymi przez przepisy prawa powszechnie obowiązującego.
    W przypadku, gdy dane osobowe przetwarzane są na podstawie zgody osoby, której dane dotyczą przetwarzanie odbywa się do czasu wycofania tej zgody.
    W przypadku, gdy dane osobowe przetwarzane są w celu zawarcia i realizacji umowy przetwarzanie odbywa się przez okres niezbędny do realizacji zawartej umowy, a po tym czasie w zakresie wymaganym przez przepisy prawa lub dla zabezpieczenia ewentualnych roszczeń, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych po zakończeniu i rozliczeniu umowy, do czasu wycofania tej zgody.
    Ponadto w przypadku umów o dofinansowanie dane osobowe od momentu pozyskania przechowywane są przez okres wynikający z umowy o dofinansowanie zawartej między beneficjentem a określoną instytucją, trwałości danego projektu i konieczności zachowania dokumentacji projektu do celów kontrolnych.
  6. W związku z przetwarzaniem przez administratora danych osobowych przysługuje Pani/Panu:
    1. prawo dostępu do treści danych oraz otrzymywania ich kopii na podstawie  art. 15 RODO;
    2.  prawo do żądania sprostowania danych na podstawie art. 16 RODO,
      w przypadku gdy:
      • dane są nieprawidłowe lub niekompletne;
    3. prawo do żądania usunięcia danych osobowych (tzw. prawo do bycia zapomnianym) na podstawie art. 17 RODO, w przypadku gdy:
      • dane nie są już niezbędne do celów, dla których były zebrane lub w inny sposób przetwarzane,
      • osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania danych osobowych,
      • osoba, której dane dotyczą wycofała zgodę na przetwarzanie danych osobowych, która jest podstawą przetwarzania danych i nie ma innej podstawy prawnej przetwarzania danych,
      • dane osobowe przetwarzane są niezgodnie z prawem,
      • dane osobowe muszą być usunięte w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisów prawa;
    4. prawo do żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych na podstawie art. 18 RODO, w przypadku gdy:
      • osoba, której dane dotyczą kwestionuje prawidłowość danych osobowych – na okres pozwalający administratorowi sprawdzić prawidłowość tych danych,
      • przetwarzanie danych jest niezgodne z prawem, a osoba, której dane dotyczą, sprzeciwia się usunięciu danych, żądając w zamian ich ograniczenia,
      • administrator nie potrzebuje już danych dla swoich celów, ale osoba, której dane dotyczą, potrzebuje ich do ustalenia, obrony lub dochodzenia roszczeń,
      • osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania danych - do czasu ustalenia czy prawnie uzasadnione podstawy po stronie administratora są nadrzędne wobec podstawy sprzeciwu;
    5. prawo do przenoszenia danych na podstawie art. 20 RODO, w przypadku gdy łącznie spełnione są następujące przesłanki:
      • przetwarzanie danych odbywa się na podstawie umowy zawartej z osobą, której dane dotyczą lub na podstawie zgody wyrażonej przez tą osobę,
      • przetwarzanie odbywa się w sposób zautomatyzowany; 
    6. prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych na podstawie art. 21 RODO, wobec przetwarzania danych osobowych, którego podstawą prawną jest:
      • niezbędność przetwarzania do wykonania zadania realizowanego  w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi bądź
      • niezbędność przetwarzania do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora lub przez stronę trzecią.

      Z przyczyn związanych z Pani/Pana szczególną sytuacją. W razie wniesienia sprzeciwu, administrator nie może już przetwarzać tych danych osobowych, chyba że wykaże on istnienie ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec interesów, praw i wolności osoby, której dane dotyczą, lub podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
       

  7. W przypadku gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody osoby na przetwarzanie danych osobowych (art. 6 ust. 1 lit a RODO), przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia tej zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie to nie ma wpływu na zgodność przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  8. Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z prawem przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych przez administratora.
    Organem właściwym do wniesienia skargi jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
  9. W zależności od sfery, w której przetwarzane są dane osobowe, podanie danych osobowych jest dobrowolne albo jest wymogiem ustawowym lub umownym.
  10. Pani/Pana dane nie będą poddawane zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym również profilowaniu.
Przejdź do serwisu